Demontage AD 2404

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Demontage AD 2404

Heren mede-forummers,

Heeft iemand ervaring in het demonteren / repareren van een Audience Delight AD 2404 ?

Ik heb er 1 van een klant met een probleem in het eerste eindblok en ik zie zo gauw geen mogelijkheid het component eenvoudig te demonteren (ingeklemd tussen frame en andere outputmodules, vastgelast voorfront en een dikke trafo en PSU-PCB aan de achterzijde.

1. ik zie iets over het hoofd ...
    2. de ontwerper is net als bij de 2000/4 niet erg wakker geweest en heeft een mechanisch zeer ondoordachte constructie verzonnen.

Ik hoop 1. maar vrees 2.

Suggesties graag !

Dank !
    Meer is minder, minder is meer
  • freak niels
    • Jul 2005
    • 32

Kun je niet even wat foto's posten? Dat maakt het wat makkelijker om je te helpen.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Beste Niels-Freak,

Bedankt voor je interesse, maar voordat er onnodige MB's aan foto's het forum op worden geslingerd lijkt me het meer praktisch dat iemand die de amp kent en geserviced heeft zijn bevindingen geeft. Het is een lastig gevalletje en ik heb wat vaker diverse merken amps in mijn werkplaats gehad (heb er enige ervaring mee) maar wil het wiel niet opnieuw uitvinden, vandaar.

Bedankt in ieder geval ... !

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ok, probleem opgelost dankzij de zeer behulpzame TD van AD Nederland (ik wist dat ik iets over het hoofd had gezien

Groeten !

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Wat had je nou over het hoofd gezien dan???

tis hier een forum, en er zullen er in de toekomst vast meer met dat probleem komen te zitten..

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

... wat ik over het hoofd had gezien is een simpel telefoontje naar de importeur

Deze was zo vriendelijk uit de doeken te doen hoe de losse outputmodules van de 2404 gedemonteerd kunnen worden (met wat gewurm eerst het tweede blok, vervolgens het eerste blok, de rest kan blijven zitten).

Elke amp heeft zo z'n rariteiten, is het niet in de ela dan wel in de mechanica ... heb al eens eerder zitten stoeien met wat 2000/4 amps (achterframe en fans verwijderen voordat je bij de blokken komt en de connectoren af kunt koppelen) AD heeft er een handje van om wat meer exotische constructies te bedenken, maar dit was weer een nieuwe variant.

Enfin, het probleem kan nu worden verholpen ... 's kijken oftie zich aan de specs houdt en mijn marteltest gaat doorstaan :-)

Groeten,

Koen

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

janpa, klein verzoek, maak een bijdrage nuttig!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

en vandaar de naamswijziging voor dit topic in : Hoe demonteer ik een Abus.

Comment

Working...