XLR/JACK combo chassis aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-P
    • Sep 2005
    • 4

XLR/JACK combo chassis aansluiten

Ik heb sinds gisteren een combo chassis in huis van Neutrik.
    Nu kan hierop xlr aangesloten worden maar ook jack.

Nu doet mijn xlr het wel maar ik heb mijn jack aangesloten en doorverbonden aan mijn jack aansluiting van mijn mengpaneel die er al in zat.
    Nu meet ik de jack-aansluitingen door van het mengpaneel zonder dat de combo aangesloten zit en maakt de massa en signaal al kortsluiting.
    Maar als ik deze gewoon test met microfoon erin doet ie het wel gewoon.
    Hoe moet ik het dan aansluiten?
    Ik heb de massa op de goede aangesloten en L en R aan elkaar gemaakt dus 2 kabeltjes komen eruit.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Beste DJ-P, de omschrijving is wat warrig maar zo te lezen heb je een kortsluiting gecreeerd door L + R aan elkaar te maken. Links (tip jack bij stereo en rechts (ring jack bij stereo) zijn eigenlijk resp. de fase (hot) en uit-fase (cold) van een microfoonsignaal.

Ik denk dat je het vrij eenvoudig op kunt lossen door de R los te halen van de L en die aan de massa te solderen. Wat uiteindelijk de bedoeling is dat je van je kabel de 2 aders + afscherming als volgt soldeert : de massa (afscherming) op massa (sleeve jack) soldeert, de ene draad op de tip / signaal van de jack en de andere draad die over is soldeer je ook aan de massa (afscherming). Mocht je een stereo jackplug hebben dan soldeer je de aders op resp. de tip en ring van de jackplug. Op de XLR dienen pin 2 en 3 niet te zijn doorverbonden. Pin 1 is massa / afscherming.

Nou ... wat een verhaal, maar het klopt zo wel ... succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...