Rookmachine element

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

Rookmachine element

Ik ben in het bezit van een eurolite n-100 rookmachine, maar omdat mijn controller kapot is word het verwarmings-element niet meer warm, nu wilde ik dat element gewoon voorzien van stroom d.m.v. een 12V trafo. Maar er komen 4 draden van het verwarmings element, 1 rode en een blauwe, en 2 witte. Waarop kan ik die trafo aansluiten en is dit eigenlijk wel mogelijk ?[:I]

Alvast Bedankt
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

is dit een gewone rookmachine controller met drukknop en lampje?
    exit night into LIGHT

Comment

• ricardoke
      • Oct 2004
      • 136

citaat:Geplaatst door stekelvarke

is dit een gewone rookmachine controller met drukknop en lampje?
      Ja met 5 polige (din ?) aansluiting, druk knopje en 2 lampjes (groen en rood), ik kan deze wel bestellen, maar dat duurt 2 weken en heb hem vrijdag al nodig[:I]

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Bij mijn weten krijgen de verwarmingselementen in de gewone rookmachines meestal 230V met in serie een temperatuurschakelaar. Zulk element zou op 12V te veel stroom trekken om eenzelfde hitte te genereren.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De stuurelektronica werkt wel op 12V zonder die 12V kun je geen rook geven. Element is natuurlijk op 230V.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

misschien is het handiger om uit te zoeken wat er mis is aan de sturing?
            exit night into LIGHT

Comment

Working...