vraagje ventilatie in flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

vraagje ventilatie in flightcase

ik heb sinds kort mijn lichtcontroller in een flightcase gestoken maar hoe ventileer ik het best: lucht naar de ventilatieopeningen blazen of lucht wegzuigen van de ventilatieopeningen ?

edit door mod: topic verplaatst naar techniek, daar doen we de bouwonderwerpen aangaande kistjes, dank u
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

altijd zorgen dat je koele lucht aanzuigt en de warme lucht wordt afgevoerd!!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

citaat:Geplaatst door Tfproductions

wordt die lichtcontroller zo warm dan?
      of bedoel je een dimpack?

greetzz
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

citaat:Geplaatst door Tfproductions

Omgekeerd wordt ook wat lastig, warme lucht aanzuigen, en kouwe lucht afvoeren...

Comment

• ikke1234
          • Aug 2005
          • 125

citaat:
          wordt die lichtcontroller zo warm dan?
          of bedoel je een dimpack?
          ik bedoel wel degelijk controller

even kijken wat de manual zegt :
          citaat:Vanuit de fabriek zijn er rackhaken geleverd, die u naar behoeven kunt aan de zijkant monteren LET ALSTUBLIEFT OP VOLDOENDE VENTILATIE OM OVERVERHITTING VAN HET APPARAAT TE VOORKOMEN !
          dus volgens mij is het wel nodig , maar ik zal deze middag eens fotos gaan nemen en het dan eens laten zien

greetz
          IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
          KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• ikke1234
            • Aug 2005
            • 125

tussen haakjes : de controller is een behringer eurolight LC2412 even ter informatie :s

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

je kan best gewoon 1 venti panel plaatsen,
              de controller wordt niet zoo warm hoor, enkel als je een lampje gebruikt, wordt hij een beetje warm.
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

daar heb ik ook al op gelet , als je geen lampje gebruikt dat het niet zo nodig is ....

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

Als je eens goed de manuals van je apparatuur doorleest staat dit in zowat ELKE manual van elektronische apparatuur.

Over het algemeen heb je daar geen last van, behalve op van die snikhete dagen. Zo heb ik ooit op een denon in hermetisch afgesloten kist gedraaid, en die begon tegn 3 uur ergens hennig te haperen

Het hangt natuurlijk van je kist af, maar moest het nodig zijn evt een paar 19"-roostertjes plaatsen

Comment

• deejayke
                    • Mar 2005
                    • 77

het beste lijkt me onderaan koude lucht geforceerd binnenhalen en bovenaan de warme lucht gewoon laten uitkomen. de hoeveelheid lucht die binnenkomt moet er dus ook uit en daar warme lucht stijgt zal deze het eerste er uit gaan

m.v.g.
                    blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Het maakt eigenlijk niets uit, als je er maar voor zorgt dat er een luchtstroom is.
                      Ik bedoel dus, een (koude)lucht ingang EN een (warme)luchtuitgang. Waar dan de fan zit is niet interessant, zeker niet bij zo'n kleine warmteontwikkeling.
                      Het klinkt nu misschien wel logisch, maar ik heb al vaker "oplossingen" gezien met een ventilator achter een roostertje, maar geen tweede luchtgat, de fan maakt dus een beetje over- of onderdruk en geen luchtstroom, dat werkt vrijwel niet.
                      Het is in dit geval waarschijnlijk het simpelst om een minifan (PC-ding?) op een van de roostertjes te maken, zuigen of blazen maakt niet uit.
                      Offtopic: blasen is toch ook zuigen?

Comment

• ikke1234
                        • Aug 2005
                        • 125

ik zal eens fotos moeten gaan nemen hoe ik het gedaan heb ... er staat nu een fan die lags achter lucht uit de kist blaast
                        [8D]

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

1. Werk de natuurlijk luchtstroom niet tegen.
                          2. Bij inblazen naar binnen: plaats de ventilator op een plaats waar minst stof in de lucht zou kunnen hangen en waar stof in de kast het minst problemen geeft op termijn.
                          3. Bij afzuigen: zorg dat je weet langswaar de onderdruk in de kast wordt opgeheven om zo te controleren of je niet teveel stof aanzuigt op gevoelige plaatsen.
                          4. Bij kleine lokale warmte-ontwikkeling kun je in een volledig gesloten kist toch volstaan met een blower die de lucht in de kist laat circuleren. De lucht neemt de warmte op van de hete plaats en staat ze af aan de binnenwanden van de kast (ventilator is nodig zodat lucht goed in beweging blijft). Deze geven die dan vrij aan de omgevingslucht.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

over die lokale warmte,
                            de enige plaats waar de LC2412 een beetje warm wordt, is aan de achterkant, net achter de plaats waar je het lapje moet insteken, waarschijnlijk zit daar de voeding.
                            Dat is de enige plaats met wat warmte ontwikkeling...
                            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ikke1234
                              • Aug 2005
                              • 125

das waar
                              bedank voor jullie hulp; de ventilatie heb ik voorlopig links wemonteerd ( geen risico's nemen)

Comment

Working...