Krachtstroom discoshow

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspike
    • Aug 2005
    • 9

Krachtstroom discoshow

Hallo,
    Ik heb al een aantal jaar een drive in show, maar ik zit de laatste tijd te klungelen met de stroomverdeling.
    Ik wil mijn disco op 3 groepen zetten
    1 voor het geluid
    2 voor het licht
    3 voor overige apparatuur

Maar ik kan niet overal krachtstroom halen.
    meestal beschik ik over gewonen stopcontacten in huizen.
    Hoe kan ik dit zo goedkoop mogenlijk zelfbouwen.

alvast bedankt
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Wat wil je zelfbouwen? Een krachtstroomgenerator? Een spin zodat je alle 3 de fasen uit verschillende groepen door het hele huis kan halen?

Bij de eerste: veel succes!
    Bij de tweede: slecht plan. Sowieso moet je dan iedere keer bij elk stopcontact achterhalen op elke groep die staat, je moet gaan meten wat de fase en wat de nul is (en bij ongeaarde stopcontacten kan dat lastig zijn) en als iemand per ongeluk je stekker eruit trekt en er verkeerd-om inzet heb je een probleem.

Wat ik heb gedaan: ik heb een soort stoppenkast (huis-tuin-en-keukenmodel) in mijn flightcase voor 3 fasen. Buiten op de case zit een CEE16A-plug. Voor krachtstroom kan hoef ik dus maar 1 kabel te trekken. Als er geen krachtstroom is, zul je alsnog meerdere kabels moeten gaan trekken. Ik heb een speciaal verloopje van shucko naar CEE16A, zodat ik mijn stoppenkast als een soort oversized verlengdoos kan gebruiken (en die aardlek is altijd meegenomen). De andere groepen leg ik gewoon los nog onder mn apparatuur, gewoon een lang verlengsnoer uit de muur en dan aftakken.

Het is wel een beetje rekenen hoeveel spullen er op een bepaalde groep mogen, maar als je dat 1x op papier zet (als je een soort standaard opstelling hebt) en dat daarna altijd meeneemt, valt dat best mee.

Comment

• djspike
      • Aug 2005
      • 9

Jah, ik zowiets als u heeft gemaakt

Dat ik als er krachtstoom is kracht kan gebruiken en anders een gewone shuco kan gebruiken. Maar dan is de vraag hoe maak ik zoiets en wat heb ik er voor nodig.?

Comment

• djspike
        • Aug 2005
        • 9

Zou iemand mij een voorbeeld/tekeningen kunnen sturen.?

Van een krachtstroomgenerator of het genoemde huis tuin en keuken apparaat dat jurjen_barel noemde.

Het is bedoeld voor zelfbouw en zo goedkoop mogenlijk

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Ga jij maar een krachtstroomgenerator bouwen, djspike!
          SR20DET

Comment

• djspike
            • Aug 2005
            • 9

Tjah en hoe maak ik zown ding...??

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

pas op met zo goedkoop mogelijk, denk er om dat je met spanning werkt wat fatale gevolgen kan hebben indien het fout gaat. denk daarbij om je eigen veiligheid maar ook om die van anderen, jij bent er verantwoordelijk voor wanneer er iets fout gaat
              ken jij het niet, begin er niet aan en laat het doen door iemand die er wel verstand van heeft. je kunt ook voor weinig een krachtverdeler kopen, heb je al vanaf 80 euro, drie stopcontacten met een 16A aansluiting.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djspike
                • Aug 2005
                • 9

Kan je een voorbeeld geven...? van zon krachtverdeler..?

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

en zo te horen heb je lang niet altijd drie groepen nodig, vraag om een lege groep, (wasmachine bijvoorbeeld) hier kun je al een redelijke show uit trekken!
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

conrad heeft ze wel op de site staan

Comment

• djspike
                      • Aug 2005
                      • 9

Jah dat klopt. Maar dan zit ik met het probleem wat ik wil oplossen. als ik 1 losse groep gebruik dan wil ik het naar mijn discoshow aansluiten op een aantal verdelers en die wil ik zelf bouwen met circuitschakels er tussen.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

hier een fotootje

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

hier nog een kost nog geen 40 eurie

of deze nog geen 100 eurie

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

maar wat schiet je er mee op dan??
                            alles vast bouwen is in het begin leuk, totdat het en keer anders moet, en dan heb je het probleem dat het niet een twee drie even veranderd kan worden.
                            ik zou als ik jou was gewoon voor een makkelijke oplossing kiezen met evt een kabel meer leggen.
                            scheelt je wel heel veel ergenis als het eens anders moet,
                            wij hebben dit ook gehad, alle lichtsturingen in een kist met stroomverdeler en schakelaars en beveiligers, maar op den duur werkt het toch niet zoals je wilt. en heb je eens maar een klein beetje nodig, moet je alles mee zeulen!!

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

kun je beter investeren in een paar aansluitpanelen met powercon in en out erop, kun je doorlussen en als het moet aparte groepen pakken, door powercon mag 20A 250volt, das meer dan er uit een stopkontakt komt

Comment

Working...