Krachtstroom in Engeland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Kortbeek
    • Jan 2004
    • 37

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij bedoel je de CEE-NORM.

CeeForm is een merk dat voldoet aan de CEE-NORM.

Groetjes,

Jan

Comment

• Martijn de Groot
      • Mar 2005
      • 189

zonder lullig te doen, waar vind ik de fabriek CEE_Form.
      International Commission for Conformity Certification of Electrical Equipment is waar CEE-Form z'n naam aan ontleent. De certificering is ondergebracht bij de IEC (International Electrotechnical Commission).
      Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
      wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

Eeeuhm,

Volgens mij ging het hier om een type krachtaansluiting en niet om het feit dat men vergeet een E bij CEE te schrijven. Ik neem toch aan dat wij allen wel weten waar het om gaat.
        Dat gesteggel over 1 letter of een verkeerde uitspraak. De inkopper van het lichtforum: Scan of Scanner. Zegt iemand scanner dan vallen mensen over elkaar heen, maar waarom zeggen de fabrikanten dan vaak wel scanner? Het is toch een ding waarmee je de zaal kan "scannen"? En wat dan nog, je weet toch waar het over gaat en wat er bedoeld wordt?

Genoeg erover dus. De reacties:

Martijn,
        Ik betwijfel of de aansluiting een CEE normering heeft, als er van gezegd wordt dat het een Frans design heeft en het komt niemand bekend voor. Aan de ene kant, de aansluiting is 63A en heeft een vergrendeling (push-twist-lock) en dat zal misschien onder een CEE norm vallen. Maar aan de andere kant is deze aansluiting nergens bekend(wat nog niet wil zeggen dat het een ongenormeerde aansluiting is ).

**************,
        Ik had moeten zeggen: Soldeerbout en allemaal reserve elektronica onderdelen voor de apparatuur. Niet dat ik verwacht dat de boel gaat ploffen. Multi-meten = je voltages weten.

Tuurke,
        NaTuur(ke)lijk, ga ik een foto maken van dat ding. Die post ik wel op het forum, kunnen we verder discussieren. Je moet wel ff wachten tot half september.

Algemeen,
        Het hotel heeft me per email contact toegezegd dat ze een passende power distro hebben. Ik ga er echter van uit dat het een distro is naar engelse form 220 stekker (hoe noem je die stekkers?). Ik denk dat dan de beste manier is om de stekker van die distro af te halen en die op onze eigen distro te maken. Ik neem aan dat je de fase kan splitten naar de RST van de distro en verder nul en aarde gelijk zijn. Nogmaals: multimeter is beter. Ik ga er van uit dat je met 63A single phase zo'n 20 A per fase op 3 phase kan trekken (ideale last per fase).

\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• helio
          • Sep 2005
          • 1

hallo ik heb een vraag over ceeform want dat heb ik al gezocht maar kon nie vinden wat is ceeform? eigenlijk.
          alvast bedankt.
          helio

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Misschien moet je je nachtkasje even openmaken en je ogen er uit halen.. !
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Arvid, Met glazen ogen kan je niet kijken hoor!

Maar Ceeform niet kunnen vinden is een gebrek aan internetkennis, kijk even bij ZOEK
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Misschien moet dit topic wel op slot...

Kort : CEE-form zijn ronde,. meestal rooie stekkeres voor kracht, en meestal blauw voor 220V.

waarna de abus in werking treedt

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

er komen fotoos, begrijp ik.

Comment

• Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

Hallo mensen,

Hierbij de beloofde foto's. De technische dienst en locale kon me niet vertellen welk naam het beestje had, alleen dat ze alle stekkers die ze hebben koesteren, omdat deze schijnbaar niet meer gemaakt worden. Hoe heb ik mijn apparatuur aangesloten?
                    Mij was een verloop beloofd van ??? naar 32A CEE form, maar de td daar had er geen. Alleen een distro van ??? naar engelse stekkers (hoe noem je die in l&g taal?). Dus heb ik de ?? van die distro afgehaald, vervolgens de 32A CEE van mijn eigen distro afgehaald, RST op de Live, N op Neutral en Grnd op GRND gemaakt. Even ruw door 3 gedeeld (zonder load verdeling) heb je dan 20A per fase ter beschikking. Ik heb de load verdeling zo gemaakt dat ik zat op 20,20 en 18, dus ik had op de lijn nog zo'n 5A over.
                    De wandsocket vermeldde nog een zekeringswaarde van 75A. Van de wandsocket zijn de foto's dusdanig vaag geworden dat deze niet te publiseren zijn. Hieronder dus een tweetal foto's van de stekker:

Zoals je kunt zien, zit er aan de bovenzijde van de stekker een gelijkvormige metalen ring die met 3 schroeven vast zit. Na het loshalen ervan kun je (mits de trekontlastingsschroeven aan de onderzijde los zijn) het binnenwerk omhoog halen. De dunste pin is de aarde.
                    De socket beschikt over een push and twist mechanisme. Nadat je de stekker een stukje naar rechts gedraaid hebt, schiet een pin uit, waarmee je de stekker weer kan ontgrendelen. Opzich een doordacht systeem en de stekker schuift er makkelijk in(geen glijmiddel nodig []).

Overigens waren de aansluitingen in het beursgebouw verderop gewoon CEE form 5 polig.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

citaat:....naar engelse stekkers (hoe noem je die in l&g taal?).
                      Engelse 220V/16A zijn verkrijgbaar in de smaken "Roundpin" en "Flatpin".
                      Ik hoop dat het verschil tussen deze 2 voor iedereen vanzelfsprekend is.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

citaate dunste pin is de aarde.
                        Dan toch het bewijs dan die engelsmannen altijd dwars willen liggen?

Hier is de dikste pin juist de aarde en wel om een goede reden, namelijk dat die de maximale kortsluitstroom op een veilige manier moet kunnen afvoeren. En daar heb ik toch mijn twijfels over als ik die stekker zie...
                        Ook zijn de stekkers en stopcontacten(cee) bij ons zo opgebouwd dat er altijd eerst contact is met de aarde en niet met een fase bijvoorbeeld...

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gerrit Hurkens
                          • Dec 2000
                          • 252

Ey Ronny,

In Engeland is er bij de "flatpin" (220 stekker) wel degelijk sprake van aarde eerst. Er zit namelijk een beveiligingsklep voor de fase en de nul pinnen in de socket. Die beveiliging klapt weg op het moment dat de aardepin een pal omhaalt. Die moet dus langer zijn en eerder in de socket zijn dat de andere 2 pinnen.

De reden dat de aarde pin in de krachtstroom aansluiting niet langer is, is het feit dat de socket een push-twist lock systeem heeft(denk aan speakon) en de pinnen pas contact maken op het moment dat er geen vingertjes eer bij kunnen.

Comment

Working...