Krachtstroom in Engeland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Krachtstroom in Engeland

Hallo heren,

Na een paar pogingen gedaan met de zoekmachine nu dus toch maar de vraag:

Ik moet naar Engeland voor een productie. Mij is verteld dat er op de locatie een ander soort krachtaansluiting zit dan CEE form 5 polig. Namelijk 3 polig. De stekker moet je dan in de aansluiting doen en een kwartslag draaien om hem vast te zetten in de beveiliging. Deze kun je ontgrendelen met een rode knop.
    De aansluiting zou 128A zijn !!??? Wisten ze niet zeker.
    Normaal gesproken zou er dan iemand even gaan kijken bij de locatie, maar in dit geval is dat niet mogelijk.

Goed om te weten misschien is dat de locatie een hotel is, dat vroeger een paleis was. Zal dus wel een oud systeem kunnen zijn.

Ik weet dat op de locatie een paddo aanwezig is, maar alleen naar met engelse stekkers, geen kracht.

Ik neem aan dat het een fase-nul-aarde systeem is.

Vraag dus: Iemand bekend met dit systeem? Is verloop naar 32A goed of kan dit meer zijn (denk het toch niet maar ja, je weet het maar nooit). Is zo'n stekker een beetje verkrijgbaar?

Alvast bedankt.

\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"
  • design
    • Nov 2003
    • 57

Weet uit ervaring dat de rare britten vaak alles single phase gebruiken, van 16A tot 125A op blauw.
    128A zal gewoon 125A zijn. Maar ze hebben toch wel ergens een digitale camera daar? Vraag even of ze een fototje maken
    en die mailen. Zijn vast mensen die het herkennen.

David

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Ik heb regelmatig projecten in Engeland gedaan, maar heb om veiligheidsredenen de power-distro altijd uitbesteed... Er zijn stekkerdoosjes van engelsestekker naar bijv. 4x shuko. Deze hebben mijn techs toen gebruikt om alle lampjes in te knopen.

Zal even iemand bellen om te checken of hij iets weet..
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verloopjes van engelse 220 stekkers naar shuko's is niet zo'n probleem. Een probleem wordt echter dat we ook dimmers hebben. Die voeden we normaal met een 32A lijntje..........

EDIT

Ik zal eens kijken of ik de td van het hotel kan bereiken. Misschien dat die mij dat kunnen vertellen.
        Als ik wat meer weet, laat ik het jullie weten

Kijk, er uit komen doen we denk ik wel. Als het single phase is kan je denk ik een 32A CEE 5pol pakken en de ene phase splitten naar de R S T toch? Zolang de neutral maar op de goede plek zit. Of sla ik de honkbalknuppel nu mis?

/EDIT

Comment

• badboyscrew
          • Aug 2000
          • 304

Dat zou gewoon moeten werken maar zou er wel mee oppassen
          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Gerrit Hurkens
            • Dec 2000
            • 252

Dan maar een meeltje gestuurd naar het hotel zelf. De quote is de reactie van het hotel:
            citaatear Sirs

I have spoken to our maintenance department and they have said that the sockets are a french design not the standard 3 form. The hotel has a plug (which acts as an adaptor) which can be plugged into your equipment .

The single phase power carries 63 amps.
            Nou maar hopen dat het geen butt-plug is [][][]

Frans design dus. Iemand bekend hiermee?

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Heb even gechecked, maar in engeland is de rode CEE form standaard voor krachtstroom bij evenementen. Gewoon plug en play. Evt gele CEE bevatten 110V stroom (veel in oude gebouwen, machinekamers etc.)

suc6
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Ik zeg: inpakken die multimeter!

Comment

• Martijn de Groot
                  • Mar 2005
                  • 189

Heb je al bedacht of de spullen die je wilt gebruiken lokaal in te huren zijn, dan weet je zeker dat het volgens Engelse normen zou moeten functioneren en het verhuurbedrijf draagt daar de verantwoording voor, zodat jij die klus zonde stress kan doen.
                  Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
                  wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

Hallo Martijn,

Helaas is lokaal inhuren niet echt een optie. Ik zou het graag doen overigens.

Ice, die multimeter zit nu al in de koffer (waar ie ook al inzat natuurlijk).

AJB, bedankt voor het checken. Het klopt wat je zegt. In een standaard beursgebouw bv kom je ook rode CEE tegen. Easy going. Maar in dit specifieke geval gaat het blijkbaar dus om een "frans design" achtige stekker, waarvan de outlet een vergrendelingsmechanisme heeft. De optie van Martijn komt dus ook niet in de buurt. Dit moet dus erg oud zijn toch? Misschien nog Fransen hier op het forum die deze connector nog kunnen herinneren?

Ik ga er eigenlijk maar van uit dat zo'n stekker, mochten we deze al kunnen identificeren (CSI waar zijn jullie!), niet meer verkrijgbaar zal zijn. Ik zal dus moeten vertrouwen op het verloopje dat het hotel heeft. Maar 2 multimeters inladen dan maar. En een goede soldeerbout (met engelse verloop [] )

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Kan je anders gewoon niet van de zekeringkast aftappen, doe ik regelmatig als de nodige aansluiting er niet is...
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• dh-showtechnic
                        • Jun 2005
                        • 139

Die vergrendelingsmechanisme is waarschijnlijk puur voor het tegen gaan van vonken tijdens het plaatsen en verwijderen van de stekker.
                        dit is dan een explosieveilig model.
                        Maar waarom die daar zou zitten????
                        Nieuwe mega drive in show

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door Gerrit Hurkens

Maar 2 multimeters inladen dan maar. En een goede soldeerbout (met engelse verloop [] )
                          Om nou een 63A te gaan solderen...

ben er vorige week nog geweest, en je komt er de meest vreemde combi's tegen, van 5 polig CEE (let ff op, geen CE maar CEE!!!) tot en met 9 polig CEE. Ook idd 110V in de mest moderne plant van engeland (!)...

Comment

• tuurKE
                            • Jan 2005
                            • 252

Hey Gerrit,

als je daar toch aan het knutselen bent met je stroomaansluiting, kan je mss enkele foto's maken en die dan hier plaatsen. is altijd handig als er nog eens iemand van ons neer Engeland moet.

greetz Tuur
                            Maar wij hebben.......
                            .......chamsys!!

Comment

• Martijn de Groot
                              • Mar 2005
                              • 189

[je komt er de meest vreemde combi's tegen, van 5 polig CEE (let ff op, geen CE maar CEE!!!) tot en met 9 polig CEE. Ook idd 110V in de mest moderne plant van engeland (!)...]

Goed he? geen CE maar CEE.
                              WAKKER WORDEN !!!!!
                              Dit soort aansluitingen valt onder CEE-Form, wereldwijd bekend onder standarisatienorm van:
                              IEC 309-1
                              IEC 309-2
                              EN 60309-1
                              EN 60309-2
                              DIN VDE 0623
                              DIN EN 60309-1/ VDE 0623 Part 1
                              DIN EN 60309-1/ VDE 0623 Part 20

Geen verwarring scheppen met CE-certificering zoals we die alleen in een gedeelte van Europa kennen.
                              Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
                              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

Working...