Wie heeft er ervaring met showtrappen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Digital Primate
    • Jul 2005
    • 20

Wie heeft er ervaring met showtrappen?

Hallo,

m'n eerste mailtje - hopelijk in de rij van velen.

Voor een gala-editie van ons studentensongfestival zouden we graag een showtrap bouwen/huren/...

Het gaat om een trap met verlichte treden, voornamelijk de rechtopstaande (verticale) zijde van de trede moet verlicht zijn, maar het leukste is natuurlijk als ook de bovenkant meeschittert...

Wie heeft er al eens een showtrap gehuurd of gebruikt? (en waar)

Of wie heeft er al eentje gebouwd?

Vriendelijke groeten,
    DP.
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Die hebben wij bij ons op het werk gewoon op voorraad in de verhuur!
    Maar dat is wel in midden Nederland....

Het maken van dit soort trappen is voor mij een koud kunstje,maar ik denk dat jij het ook wel kan, als je een beetje handig bent en wat geld er aan wilt uit geven...

E-mail mij maar eens!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Contacteer eens ASP Group en neem in die groep contact op met Finishing Force. Ofwel hebben ze nog één staan, ofwel kunnen zij u zeker verder helpen. Die bouwen nl zo'n dingen 'dagelijks'.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• neeltje
        • Apr 2003
        • 295

'Showtrappen' zoals jij ze noemt bestaan er in evenveel varianten als er trappen bestaan denk ik. Artistiek de mooiste zijn die met gewone gloeilampjes, waar je moet rekenen aan 3 dimkanalen per trede, dus dat wordt al heel snel een aardig aantal dimkringen(in het achterhoofd houden)
        Je hebt er met plexi-lichtende panelen (vind ik persoonlijk artistiek vaak een boeltje).

Een mooie kost-effectieve oplossing zijn trappen uitgerust met het Showtex - Showled systeem.
        Strengen met LED-jes die je zulf in een houten trap kan aanbrengen in welk patroon je ook maar wil. En met LED ben je ook meteen van je dimkringen af, al kosten je controllers en je LED-jes ook wel een aardige duit.

G'ke
        "En Go"

Comment

• Digital Primate
          • Jul 2005
          • 20

citaat:Geplaatst door neeltje

'Showtrappen' zoals jij ze noemt bestaan er in evenveel varianten als er trappen bestaan denk ik. Artistiek de mooiste zijn die met gewone gloeilampjes, waar je moet rekenen aan 3 dimkanalen per trede, dus dat wordt al heel snel een aardig aantal dimkringen(in het achterhoofd houden)
          Je hebt er met plexi-lichtende panelen (vind ik persoonlijk artistiek vaak een boeltje).
          Ik zou eigenlijk liever gaan voor een versie met plexilichtende panelen - omdat ik het helemaal niet eens ben met je mening.[|)]
          Nee . Ik begrijp wel dat het soms een beetje ouderwets en jaren '80 aandoet. Maar als ze goed zijn gemaakt, en de treden heel lang zijn, kunnen ze anderzijds heel strak en luxueus overkomen.

Dus idd, de mogelijkheden zijn eindeloos. En de meest indrukwekkende 'showtrap' die ik heb gezien, was op het sanremo festival dit jaar, waar elke trede een deel was van een led-videoscherm (zowel rechtopstaand als liggend). Eigenlijk was het hele decor een ongelooflijk visuele climax.[^]

In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie reacties. Beyma - ik zal je zeker nog mailen en KoenB, ik neem ook nog eens contact op met ASP group, van zodra ik weet over welk budget ik beschik!

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Ik heb inmiddels diverse e-mails gehad met vragen over showtrapen, dus ben ik maar even in de pen geklommen en heb een tekeningetje gemaakt voor jullie
            Ik zou zeggen, laat je fantasie de vrije loop , maar blijf veiligheid op nummer 1 houden!!!

Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het wel.....

Martijn.

Comment

• Digital Primate
              • Jul 2005
              • 20

citaat:Geplaatst door beyma

Ik heb inmiddels diverse e-mails gehad met vragen over showtrapen, dus ben ik maar even in de pen geklommen en heb een tekeningetje gemaakt voor jullie
              Als dàt geen goed voorteken is van mijn reputatie op dit forum, dan weet ik het ook niet

Dus Martijn, ongelooflijk-fantastisch-super-de-luxe-miljaarde-geweldig bedankt voor deze waardevolle informatie. [8D] Cool man.
              'k Ben nog altijd van plan om te bellen naar ASP group, maar dit is dus zeker al plan 'B'.

Uhm, aangezien er hier blijkbaar toch nog veel interesse voor is - en er nog nauwelijks over is gepraat op dit forum, hoe erg zou het off-topic zijn, als we hier even over verder praten onder deze hoofding?

Groeten,
              DP.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Mag ik even waarschuwen dat het geen zeldzaamheid is dat artiesten van showtrappen pleuren. Zeker op gedraaide trappen.

Let aub op je aansprakelijkheid. Verzekering rechtshulp. enz.

Beknibbelen op het formaat van de treden, antislipverf, stevigheid van de constructie. Is niet aan de orde.

Gladde laksoorten (even de zwabber erover voor de show) of niet-verlijmen van eventuele bekleding is doodslag.

De tredes moeten minimaal stabiel en groot genoeg zijn voor dames met naaldhakken.
                lekker belangrijk!

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

als je een trap bouwt volgens het bouwbesluit dan is er volgends mij niks aan de hand.....

dus met de juiste op en aantrede's

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

citaat:met de juiste op en aantrede's
                    Heel goed gezien, maar zoals al in mij tekening staat, hij heeft trede's van 20 hoog en 25 diep, dat is een normale afmeting, moet het een 'luie' trap zijn (voor bejaarde) dan wordt het 15/30.

@ Showband, op deze manier maken wij al vele tientallen jaren licht trappen,en er is nog nooit iets mee gebeurd!
                    Belangrijk is de montage op het onder frame, dat gebeurt van binnen uit met een haakse schoefmachiene. (Dus plexi aan de kant schuiven en schroeven maar)

groetjes,
                    Martijn.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ik heb zelf 4 showtrappen, welke zijn gebouwd door het NOB-decor. Waarschijnlijk kun je dit zelf net zo goed... Lekker makkelijk;

- Je maakt een trap gewoon van hout, mooi stevig etc.
                      - Daarna maak je per tree, een "lichtbak". Gewoon een stevige houten bak, met rij gloeilampjes)
                      - Deze leg je op je basistrap,; en voila klaar is het geheel (zorg voor click-bevestiging)

Op deze manier kun je zeer eenvoudig een grotere trap maken met bestaande materialen, en alles is handzaam en makkelijk te vervoeren. Tevens is het mogelijk om later bakken te maken met andere kleurtjes, en hiermee vrij te experimenteren.

Belangrijke tip; bij het gebruik van mat-plexi(vind ik zelf ook het mooist); maak 2 hoekstrips, aan onder en bovenkant van elke tree, en "schuif" hier je plexiglas tussen. Hierdoor kun je namelijk erg eenvoudig lampjes verwisselen/aandraaien, zonder een schroefmachine te hoeven gebruiken.

Heel veel succes !

grtz AJB
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Hahaha, zeg AJB je hebt denk ik niet helemaal dit hele topic gelezen he?! (en op mijn link geklikt)

Ik werk zelf bij het voormalige NOB decor,nu "United Decor" , de bouw methode die ik (en jij) hier boven heb beschreven is onze manier van licht trappen maken!

Tegenwoordig gebruiken we meer en meer LED verlichtng (RGB) in de trappen, dit heeft geen koeling nodig, kan elke kleur maken die je wilt, en is bestand tegen ruw transport.[^]

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Okay In je profiel staat niets over United ... Doe de groeten aan Bert Cornelisse als je hem nog mocht spreken.

grtz. AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...