ventilatoren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

ventilatoren

ik heb een kapotte ventilator voor de koeling van mijn lab.gruppen 1000 versterker. zoals ik kan meten zijn ze 24 volt want ik kan er op de vinnetjes niks van terugvinden hoe of wat. als ik de versterkers aanzet lopen ze heel even snel en dan op lagere toeren. zit dit in de ventilator of is dat een regelingetje in de versterker. ik heb nu voor nood even 2 X een 12 volt ventilator in serie gezet om toch verder te kunnen draaien. is er iemand die van die versterkers weet wat er in thuis hoort ? alvast bedankt....
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

ja hoor, das normaaal.

Er zit een thermostaatje in de labs, waardoor ze bij starten even voluit draaien, en daarna alleen waar nodig.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

in princiepe kan je die ventilator vervangen door eender welk type zolang deze maar genoeg koelvermogen heeft. Meer mag altijd natuurlijk en de spanning moet ook overeenkomen, maar 2 van 12V in serie is uiteraard ook goed. Als het goed is zouden deze ook hetzelfde moeten reageren bij het opstarten... deze zullen ook sneller draaien naarmate de temperatuur van de versterker warmer wordt en er meer koeling noodzakelijk is.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Contact opnemen met:

Holland P.A. Service BV • Kuiperbergweg 12 • 1101 AG Amsterdam-Z.O. • Tel. (020) 691 21 67 • Fax (020) 691 21 78

Normaal uit vooraad leverbaar.
        gr. Herman

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

@ mverdult : was de klacht nou dat-tie het helemaal niet meer deed, of was de klacht dat-tie hete bij opstarten wel deed, maar daarna niet meer?

we lopen op 2 verschillende problemen te reageren, volgens mij.

Het eerste is een probleem, het 2e is normaal, namelijk.

Comment

• mverdult
            • Dec 2003
            • 123

er was er eentje kapot,dat was net een ratel. maar ik kon niets van een voltage terugvinden en heb toen gemeten op de voedingdraadjes op de ventilatoren. ik heb er nu 2 van 12 volt in serie staan voor nood maar die lopen gewoon op hetzelfde toerental. daarom dacht ik dat er in de ventilatoren een regelingetje zat. ik heb hollandpa gebeld maar 83 euro voor een nieuwe ventilator is een beetje mats hoor. ik heb er nu even 2 ingezet zolang en was 17,50 kwijt.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Dat krijg je dus met die klere-sms-taal.

Graag de volgende keer wat duidelijker met je info.

en daarom voorlopig een lock

Comment

Working...