Reparatie Behringer Mixer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Reparatie Behringer Mixer

Net een reparatie-model binnen gekregen van een klant, een Behringer MX1602 (oudje). Hiervan moeten 4 faders vervangen worden omdat ze of kapot getrokken zijn, of het pinnetje ontbreekt. Nou zijn mijn vragen dus:

1. Hoe doe ik dat op een juiste manier? (de-solderen, fader verwijderen, nieuwe fader plaatsen, solderen?)
    2. Waar kan ik die bestellen?
    3. Wat gaat dat geintje kosten?
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Ohja, ik moet 3 stereo-faders en 1 mono-fader hebben voor die mixer.

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

Even met mijn "technische" kenis probeer ik hier op te reageren:
      1. De manier die je op gaf zou de juiste moeten wezen
      2. Onderdelenhuis , conrad heeft e ook (zoek naar: SCHUIFPOTENTIOMETER ) kweet nie of dat de goede zijn[:I]
      3. kosten iets van 5 euro per stuk

4. Van welke kanalen zijn faders gesloopt?

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Na wat googlen vond ik dit: http://www.dbmproaudio.com/behrparts.html#FADER

Ik moet de 60mm fader hebben, 1 mono en 3 stereo. Alleen wat is dan het verschil tussen ALPS en de standaard fader?

Ik vermoed dat ik de standaard fader moet hebben, wat me 49,- gaat kosten toch?

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door DjFx

4. Van welke kanalen zijn faders gesloopt?
          Kanaal 4, 5/6, 7/8, 9/10

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

49 euri

koop dan gewoon toch een nieuw mixertje voor een paar tientjes meer zou ik zeggen, zonde van de moeite

als je dan toch voor een nieuwe gaat, zou ik even kijken naar de Yamaha MG serie, niet veel duurder, maar klinkt wel een stukje netter

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

als je je al afvraagt hoe dit moet, zou ik er niet aan beginnen>
              als je dan ook al niet weet waar de stukken halen...
              en idd, als je 50€ kwijt bent aan faders (en daarbij nog je werkuren tellen) koopt je klant beter een nieuwe

Comment

• VERVALLEN

Niet repareren is idd de boodschap.
                Mengtafels die zo vernield zijn hebben afgezien, en zijn dus onbetrouwbaarder geworden. Zeker aangezien het over een behringertje gaat. Dit is geen a-class merk, en dus beter een nieuwe goedkope tafel aankopen.
                Veel zeker en beter dat oude bucht te herstellen!

Voor 100€ heb je mss al budjetvriendelijk tafels.

Ikzelf heb Rodec, dat is uiteraard niet te vergelijken. Moest er bij mij een schuif defect zijn, dan repareer ik die wel. Maar dat is dan ook een prijsklasse van 1400€ die mengtafel. Daar heb je al 10 behringertjes voor he

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:Niet repareren is idd de boodschap.
                  Snap ik, € 49.- voor alleen de schuiven...dan nog het werk eraan...Waarschijnlijk moet heel de mixer uit elkaar..dubbel gesoldeerde print...Ben je 2/3 uur bezig met het vervangen van 4 faders...Net zo duur als inderdaad een nieuwe..in die prijsklasse...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

behringer = grijze archief. Afschrijven bij aanschaf, en verder niet repareren.

wegens het feit dat dit al vaker in de zoekmachine te vinden is : slotje.

Comment

Working...