flightcases voor TV's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

flightcases voor TV's

hoi allemaal, ik gebruik in de karaoke 2 72cm tv's (op statief) en een 55cm tv als monitor. Hoe bouw ik deze best in in een case? Iemand ideëen uit de praktijk? Of mss enkele foto's als voorbeeld? Bedoeling is om K&M-luidsprekerstatieven te gaan gebruiken omwille van de stabiliteit/stevigheid
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Lijkt me toch niet zo moeilijk, gewoon een kubus met een deksel aan de beeldbuiskant, alleen je k&m Flens inbouwen wordt moeilijk, dus OF opbouw, Of een holle ruimte onder je TV maken, waar je je flens kwijtkan, Of kijken of er geen ruimte onder in je tv zit zodat je die flens een stukje in je tvkast ook kan laten vallen. dit scheelt weer ruimte.

zoek even bij google naar karaoke shows, plaatjes zat
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

een opbouwflens is niet gemakkelijk omdat je op die manier je kisten moeilijk kan stapelen in je bus ofzo, ik zou ook kiezen voor een inbouw flens, vorige week nog een set gehuurd bij stock audio en das ook met inbouwfles, ja je flihgtcase heeft dan wel iets meer loze ruimte van onder, maar das afwegen wat je gemakkelijker vind: stapelbare kisten of niet...

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Of je gaat voor de 'high tech' manier!

Een case waarvan de bovenkant er af kan, met van binnen een schaartafel !
        Dus een kruisconstructie met een draad eind onderin, op het draadeind een moer lassen die je door een klein gaatje in de case met je scroefboormachiene kan op draaien !

Dus dan kom je aan op de klus, deksel er af, schroeftol erbij en de TV komt omhoog uit de kist [^]

En wil je helemaal state of the art, dan neem je geen draadeind maar een 'linair actuator' van het merk Linak , dan komt ie electrisch omhoog !! []
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

Waarschijnlijk is de actuator dan duurder dan de TV

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

hahaha dat dacht ik wel ja!

opbouwflens lijkt me idd ook geen optie, maar wel een mogelijkheid vandaar dat ik hem wel even heb genoemd.

ik denk dat je niet al te moeilijk moet denken en het gewoon netjes inbouwen met of loze ruimte onderin of een gat onder in je tv maken
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

die loze ruimte kan je nog iets of wat nuttig maken door er een klein kabelvakje in te maken ofzo, of een bakje voor de afstandsbediening van de tv... je kan het natuurlijk ook gewoon volledig opvullen met schuim of iets dergelijks...

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

Ik werk voorlopig nog met 55 cm tv's achteraan aan de onderkant onder45 graden afgeschuind doen ze ook dienst als monitor.Waar de toeter van de tv begint is misschien wel ruimte om een inbouwflens te maken.Alleen het zwaartepunt van een tv ligt voorin.Andere oplossing de tv's inruilen op een aantal lcd tv's,scheelt een bak ruimte en gewicht
                master-qsc en de rest

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Zeg Luc ik wil niet zeuren,
                  maar jouw topic heeft wel een wat vreemde titel

kun je karaoke daar niet vervangen voor 'TV schermen' ofzo?
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

van mij mag het onderwerp aangepast worden, maar zou niet weten hoe...

wat ik al gezien heb, is de tv volledig slopen zodat je beeldbuis en print alleen over houdt. zo wordt je kist nog redelijk compact, kan je een inbouwflens gebruiken en is het geen probleem om rekening te houden met 't zwaartepunt vd toestellen. maar om nu nieuwe tv's te gaan slopen...

Comment

• Bartje
                      • Jun 2005
                      • 95

Tv los in een case onderste deel laag bovenste deel hoog handvaten uit het midden aan de beeldbuiskant, metalen onderplaat laten maken met kleine opstaande rand zodat de tv er niet vanaf kan schuiven (soort van "bak") hierop een flens laten lassen met erin een moer waarmee je get geheel kan vastklemmen op het statief. (de maat weet ik uit mijn hoofd niet maar evengroot als die in het statief zo kan je die "schroeven" bijbestellen en gebruiken deze kan je met de hand vastdraaien. als je tv en case in een keer op het statief zou willen zetten ben ik bang dat het erg zwaar wordt.
                      Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Zeg Bartje, wat denk je dat een beetje speakerkast weegt dan??
                        die zet je toch ook in 1 keer op je statief..
                        en anders, maken vele handen licht werk.. MAW. vraag je collega ff te helpen.

Comment

• Bartje
                          • Jun 2005
                          • 95

neem niet aan dat je een karaoke set iedere keer met 2 man gaat bezorgen.. is gewon een optie zo hadden ze het bij ons gedaan we gebruikten b.t.w. videowall monitoren werte perfect
                          Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• pilot
                            • Nov 2003
                            • 267

Een tv weegt ongeveer 20-30 kg kist erbij nog eens 5-10 kg,dit is alleen goed op statief te zetten en anders iemand uit de zaal even mee laten helpen doe ik ook regelmatig en lukt altijd
                            master-qsc en de rest

Comment

• John Smits
                              • Nov 2001
                              • 111

Twee draadbussen en/of inslagmoeren in de bodem. Je kunt de boxflenzen er dan met twee vleugelboutjes onderschroeven. iets meer werk, maar oplossing gaat prima
                              John
                              Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

Working...