Zelfbouw laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

citaate effectenspiegel die je bedoeld heet SPEK-burst.

Kijk, daar kan ik wat mee ! En 10 euro zijn nog eens leuke bedragen ook, tot nu kon ik alleen effect spiegels vinden die geschikt zijn voor lasers met zeer hoog vermogen (en warmte), dus die kosten ook een zeer hoog vermogen
    Kun je mij een adres geven ? (web site ?)
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Je vermogen van je straal wordt inderdaad gesplitst in het aantal kleine stralen. Zo'n SPEK-BURST (is trouwens een artikelnaam van Medialas?) heeft natuurlijk ook zo zijn verliezen. De volledig glazen versies (duur >50 euro ongeveer) hebben lager verlies dan de kunststoffen versies (goedkoop).
      Je moet natuurlijk niet met een zware laser gaan schieten op zo'n spiegel en dan de stralen laten stilstaan want dat is natuurlijk weer gevaarlijk. Meestal wordt de spiegel "aangeschoten" door een straal die toch beweegt om zo volledig stilstaande stralen te vermijden.

Voor de mensen die de constructiesite volgen: ik ben eindelijk klaar met de basisplaat (aftekenen en gaten boren... I HATE IT!!!!)

Foto's heel binnenkort op de site.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rkeizer
        • Jun 2004
        • 13

Het is mij nog niet helemaal duidelijk laserguy,
        bouw je nu een extra kast met koelling om een laserapparaat?
        ben wel geintresseerd.

gr ruud

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Neen Ruud,

we bouwen laser en alle troep in 1 kast in om een draagbaar kleurenlasersysteem te maken. Het is trouwens zogoed als klaar en is reeds gebruikt geweest voor een showtje.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...