Voor mensen die geinteresseerd zijn: ik ben bezig een full colour laserprojector aan het bouwen. Wil je deze bouw volgen check dan af en toe eens de link www.lasershows.be/construct.html. Bedoeling is deze klaar te hebben tegen einde van eerste week juli.
Zelfbouw laser
Collapse
X
-
Inderdaad, het is een Medialas.
@dries: ik weet niet wat Pieter allemaal zegt natuurlijk maar als dit recent is dat hij het daarover had dan gaat het inderdaad hierover.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Waarschijnlijk.citaat:Geplaatst door laserguy
Inderdaad, het is een Medialas.
@dries: ik weet niet wat Pieter allemaal zegt natuurlijk maar als dit recent is dat hij het daarover had dan gaat het inderdaad hierover.
Hoe is het met het putje in je hand? (@mod: dit is ontopic, laten staan dus
)
[CENTER] [/CENTER]Comment
-
Blijkbaar toch een foutje gemaakt, anders had ie nu geen putje in zijn hand...citaat:Geplaatst door driesmees
Je mag gerust zijn hoor, Guy kent genoeg van lasers.citaat:Geplaatst door FiëstaLj
Je kan niet vaak genoeg zeggen dat lasers nu eenmaal gevaarlijk speelgoed zijn he...
Daarbij wil ik niet zeggen dat laserguy onbekwaam is. Heb zelf ook nog een litteken van een laser. Maar wil nog ff benadrukken voor mensen die er weinig verstand van hebben hoe gevaarlijk een laser kan zijn.Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
Inderdaad, vandaar dat putje in de hand en NIET in het oog...citaat:Maar wil nog ff benadrukken voor mensen die er weinig verstand van hebben hoe gevaarlijk een laser kan zijn.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Leuk dat je een 'constructie site' maakt !
Het zou nog leuker worden als de foto's ook in groter formaat geklikt kunnen worden.... op mijn scherm zijn het net postzegels
Ik heb diverse keren een show laser van binnen gezien , wat ik altijd een mooi effect vind om te zien, zijn twee van die spiegels (?) op motortjes , en dan bedoel ik dus NIET die dingen om 'atoom figuren' te maken, maar die gene die wilde stralen bundels maken, alsof het van een spiegelbol komt.... (beetje vage uitleg, voor mischien iets heel simpels[:I])
Vraag daarover is dus, hoe heet dat, wat kost dat, waar koop je dat [
]
Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Als die losse stralen maken kan het een grid zijn maar dat staat meestal maar op 1 motor (draait gewoon rond).
De bedoeling is dat er echte galvo's op komen. Het moet wel met pangolin gestuurd worden en dat kan een stappenmotorje of een ander soort motortje niet volgen. Deze galvo's kunnen dus heel snel van positie veranderen (de mijne zijn afgeregeld op 28000 pps op 55 graden).
Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
De effectenspiegel die je bedoeld heet SPEK-burst.citaat:Geplaatst door beyma
diegene die wilde stralen bundels maken, alsof het van een spiegelbol komt.... (beetje vage uitleg, voor mischien iets heel simpels[:I])
Vraag daarover is dus, hoe heet dat, wat kost dat, waar koop je dat [
]
Het is een soort structuur-coating op een spiegel.
Ik heb deze een kleine 10 Euro/stuk betaald d8 ik.
Leuk effect voor weinig geld.
Comment
-
Even een kleine off-topic vraag aan de heren laser experts!
Met name bij goedkopere en plug-n-play laser projectors is er nogals eens discussie over de mate van veiligheids voorzieningen mochten de galvos stil komen te staan. Voor zover ik begrepen heb mag een laser straal nooit stil staan....(correct me if I'm wrong)
Hoe zit dat als je zo'n effect burst spiegel gebruikt? dan is er in principe toch ook sprake van een (meerdere) stilstaande bundel(s). Of is het vermogen per straal dan toch zo sterk afgezwakt dat het onschadelijk is? en wat dan met hoog vermogen lasers? mag het dan nog steeds?
Groet,
ChrisIk ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)Comment

Comment