Ik moet voor een toepassing het signaal niveau van RCA level terug brengen naar het oude DIN level. Ik stel mij zo voor dat dit via een weerstandsnetwerkje te realiseren valt, bijv in de DIN plug. Wie weet hier iets meer over?
RCA/DIN level
Collapse
X
-
Labels: None
-
Spanning verlagen zou je kunnen doen d.m.v. een spanningsdeler, weet verder niet of dit invloed heeft op je signaal.
Twee gelijke weerstanden leverd een halvering van je spanning. Neem ze niet telaag anders trekken ze teveel stroom.M.v.g. Sander
Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
Nieuw SB122 en Dynacord S1200 -
een serieweerstand zou ook werken, maar dan ben je nogal afhankelijk van je impedanties. Een spanningsdeler heeft hier wat minder last van, maar je mag hem van de andere kant ook weer niet te groot pakken, want dan zal bij een lagere impedantie de spanning naar omhoog gaan.
Eventueel kan je wel een potmetertje in je kabel solderen. En zo je 0dB niveaus gelijkstellen. Met deze oplossing kan je aan de meeste impedanties signaal voeren zonder je teveel rekenwerk op de hals te halen, telkens als je iets anders erop priktComment
-
-
rca level uitgaande van een line input van een mixer:
220mV/50k ohm
line level voor een uitgang:
symetrisch:
3,3V 600 ohm
asymetrisch:
1,55V 10k ohm
din level(gevonden op een andere site):
"
DIN in- en uitgangen wijken echter van deze regel af. Hier wordt gestreefd naar stroom aanpassing en wel een stroom van ongeveer 1 mA. In de opzet van DIN is de uitgang hoogohmig en wel des te hoger naarmate de afgegeven signaalspanning hoger is. Zo zal een spanning van 1 V worden afgegeven over een weerstand van 1 ohm, een spanning van 10 mV over een weerstand van 10 kohm. Als nu de ingangsweerstand van de ontvangende ingang maar verhoudingsgewijs laag is, zal de stroom in beide gevallen 1 mA bedragen. Het systeem zou goed kunnen werken als het algemeen werd toegepast. Vaak echter vinden we ingangen die wel als DIN-ingang zijn uitgevoerd, maar dat elektrisch gesproken niet zijn. In die gevallen kan misaanpassing optreden, die door raadplegen van de betreffende specificaties kan worden verholpen.
"
mvg
ronny
niet zagen, gewoon doen!Comment
-
Ik heb hier van een vroegere cassettespeler op din een overgangetje liggen dat van din naar rca gaat. Volgens mij is het dus mogelijk om dit gewoon met een kabeltje aan elkaar te knopen, wat dus implicieert dat beide levels overeenkomen.Comment
-
een overgangskabeltje met aan de ene kant RCA en aan de andera kant een DIN plug heb ik ook wel, allen is het signaallevel volgens mij totaal verschillend en wordt dit niet aangepast dmv dit kabeltjeComment
Comment