Soort kabel voor verlengsnoeren...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Soort kabel voor verlengsnoeren...

Beste mensen,

We gaan binnenkort tal van nieuwe verlengkabels aanmaken van 10m lengte.

Bij ons in de elektrozaak kan ik kiezen uit diverse soorten van kabel.

Neem ik best 1.5 of 2.5 mm²? uiteraard zal ik zwarte kabel kopen.
    Maar koop ik best pvc buitenmantel (is redelijk soepel)
    Op ga ik best voor de pireflex kabel van "pirelli". Deze is rubber en nog soepeler dus.
    Wel is de pirellikabel van prijs het dubbele [xx(]

En welke stekkers / contactstoppen gebruik je best? Ook de rubberen die spatwaterdicht zijn en dus buiten mogen gebruikt worden?

Laat jullie zinnige reacties maar volgen
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Neem best die Pireflex, en zet er gelijk Keraf stekkers aan, dan zit je voor jaren goed.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• tuurKE
      • Jan 2005
      • 252

zeker "europese" stekkers gebruiken, hebben zowel pen-aarde als rand-aarde, kan je ze zonder problemen in Belgie en Nederland gebruiken. En in rubberen kabels krijg je minder snel "slagen" en "kronkels", ze blijven als het ware beter recht, gemakkelijk als je zo op de grond moet leggen.

Greetz Tuur
      Maar wij hebben.......
      .......chamsys!!

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Met neopreen HO-7RNF kabel zit je altijd goed, rolt soepel op,zelfs bij -20 [^]
        De dikte in mm2 hangt natuurlijk van de belastng af, je hoeft geen 3*2,5 aan een cd speler te hangen[]

Persoonlijk heb ik een stuk of twaalf 10 meter lange 'universele aansluitsnoeren' gekocht, met aangegoten stekker en daar contra's aan gemaakt.Deze zijn 3*1 mm2 en dus lekker dun maar lang genoeg om wat lichteffecten aan te sluiten.
        Verder heb ik nog een stuk of vijf van 25 meter 3*2,5 en éénmaal 25 meter 5*6 mm2 als 'hoofd kabel' (alles HO-7)

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

lineax, periflex,titanex: allemaal oke. dit samen met keraf[^]

en zet ook meteen adereindhulsjes over de gestripte uiteinden en niet gewoon de koperen draad in dat gaatje frommelen....

hierdoor ga je jaren plezier aan je kabels hebben.

mvg
          ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Ik heb ook net weer een rolletje van 100m Pirelli HO nogwat 3x2,5mm² laten bezorgen.
            Ik heb alleen nog even zitten twijfelen om de Titanex kabel te nemen, vanwaar het flinke prijsverschil tussen de Pirelli en de Titanex?
            Is dat echt de moeite waard?
            We're ready to party, are you?

Comment

• tuurKE
              • Jan 2005
              • 252

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ik heb ook net weer een rolletje van 100m Pirelli HO nogwat 3x2,5mm² laten bezorgen.
              Ik heb alleen nog even zitten twijfelen om de Titanex kabel te nemen, vanwaar het flinke prijsverschil tussen de Pirelli en de Titanex?
              Is dat echt de moeite waard?
              Dat merk je vooral als je de kabel oprolt. Wij hebben ze allebij. Maar titanex is toch het meest populair in de firma!!!!!

greetz Tuur
              Maar wij hebben.......
              .......chamsys!!

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Doe aan de uiteindes inderdaad rubberen schuko's....geen plastic klapstekkertjes, daar ga je spijt van krijgen.[:X]
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Ik ga zometeen maar eens aan de slag, er moeten nog een aantal snoeren gefabriekt worden vanavond
                  We're ready to party, are you?

Comment

Working...