in-ear of kabel gebruiken....?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

in-ear of kabel gebruiken....?

Het volgende speelt over 3 maanden voor me:
    In een haven waar tijdens "open monumentendag" een aantal botters binnen komen, en de situatie is een beetje als volgt:

Op Punt "A" is een botter (is een boot)afgemeerd van waar af een spreker de diverse botters binnenpraat en wat dingen van verteld.
    De lange zijde "Kade" is ongeveer 300 mtr lang.
    De afstand tussen punt "A" en punt "B" is ongeveer 50 meter, de botters komen dan van bovenaf binnenvaren
    Nu heb ik als plan om langs de "Kade" een 4 tal luidsprekers neer te zetten, allemaal in tijd vertraagd. Maar nu wil ik ook aan de zijde van "B" een 4 tal luidsprekers neer zetten, en een versterker.
    Ik heb alleen niet echt veel zin om rond de hele haven ongeveer 500 mtr microkabel te gaan leggen....
    Nu heb ik dus totaal een 3-tal opties:
    1.) Wel rondom de haven gaan >> Veel microkabel nodig.
    2.) Een draadloze verbinding tussen punt "A" en "B" met een in-ear (zou ik in moeten huren).
    3.) Een microkabel afzinken in de haven, en hoe doe je dat veilig[V].

Nu denk ik dat de optie met een in-ear het snelste werkt, maar kan ik een in-ear beltpack aansluiten op een mengtafel met een verloopsnoer (bv EW 300 IEM)?
    Of kan ik beter een ontvanger op punt "B" neerzetten en een beltpack aansluiten op de mengtafel (bv EW100 G2)?

Of heeft iemand anders andere ideeën?
    Of andere vragen die ik nu vergeten ben?
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

vraagje : hebben we overal 220V voldoende? anders moet je alsnog kabel trekken, en dan maakt die mike-kabel niet zoveel meer uit.

en dat blauwe is blijkbaar water? Je kunt namelijk ook met een beltpack als zender werken, om van a naar b te zenden. En omdat speakers over water nogal ver stralen kun je ook op de B-kade speakers naar de Kade laten stralen. Scheelt weer een enorme stoot materiaal.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

het blauwe is inderdaad water, er is aan beide zijden voldoende 220 V beschikbaar.
      Vorig jaar heb ik op punt B een luidspreker neergezet, echter draagt het niet voldoende tot aan het einde van de havenkom, uiterst links.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

wat denk je van 4 5 of 6 speakersetjes van B naar links, 1 speaker naar achteren, (dus bovenkant), 1 setje naar water (dus kade?)

probleem opgelost. Water draagt ver....

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

ja, maar dan kom ik weer bij mijn vraag: hoe zorg ik dat het lijnsignaal op punt B komt?
          Daarom heb ik dit topic geopend.
          Ik wil wel een goede verbinding naar punt B hebben.

Comment

• LND
            • Jan 2004
            • 100

Hetgeen je voorstelt met de in-ear set is toch het meest handige. Je kan dit signaal inderdaad gaan gebruiken om bv. je DSP van signaal te voorzien... Als wij situaties hebben waar we anders te veel werk zouden hebben met kabels trekken, dan doen wij dit weleens...

LND

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ik maak al 3 jaar achtereenvolgens een succesvolle verbinding met een EW300 set in een vergelijkbare situatie, ook over een haven heen, die afstand is ook zeker 50 meter. (Straattheater 1 aprilviering Brielle) We gebruiken dan natuurlijk wel antenneplaten. De beltpack wordt met een adaptor gevoed via een dummy-9V-blokje, geen zorg over batterijen dus. rekje aan de overzijde met amps, mixertje en een mic om te checken en een beetje in te regelen. zorgen dat je je beltpack een beetje hoog kwijt kunt, misschien is er een hoog dukdalf en anders een statief.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Gebruik je dan een EW300 IEM of een beltpack zender?

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

We hebben beiden gebruikt, laatste keren IEM omdat je daar toch wat makkelijker een lijnsignaal in kunt stoppen.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

je kunt ook met een draadloze micro op A gaan staan, en met je setje (+ ontvanger) op B.
                    Scheelt weer werk...

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

STERK MOMENT MAC!!!

(maar dit werkt natuurlijk alleen als hij geen kastjes aan kant A wil zetten en dat is geloof ik wel het idee) en dan zal er toch nog een kabel terug moeten.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Misschien één draadloze microfoon gebruiken, met twee ontvangers op de plaatsen waar je geluid wilt krijgen ??

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

De planning is dat ik met de mengtafel aan de KADE ga zitten.
                          Dit omdat er op Punt "B" niet voldoende ruimte is.
                          Mede met het oog op dat er vrijdag een waar zeemanskoor staat, en ik niet wil zwemmen of moeten rennen om daar te komen.
                          2 ontvangers zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet ik ook op 2 punten gelijktijdig aanwezig zijn.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

dan moet je op twee plaatsen tegelijk aanwezig zijn ??? dat kan niet, dus kun je me dat uitleggen ??

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

Op elk punt waar een ontvanger staat zal ik dan aanwezig moeten zijn om:
                              a Het in te regelen,
                              b Het bij te regelen.

Het zijn namelijk absoluut geen mensen die weten hoe iets werkt, laat staan hoe ze iets aan/uit te zetten.

Comment

Working...