Jean Marie Reynaud speakers: lage tonen uitgevalle

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerbakker
    • May 2005
    • 1

Jean Marie Reynaud speakers: lage tonen uitgevalle

Ik heb twee luidsprekers van Jean Marie Reynaud, XO Modele III. Ondertussen alweer redelijk oude luidsprekers, maar ze bevallen nog prima.
    Nou zijn echt van beide luidsprekers tegelijk de lage tonen woofers uitgevallen. Er komt alleen nog geluid uit de hoge tonen units aan de voorkant van de kast, echter niet meer uit de beide lage tonen units aan de zijkanten van de kasten.
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

speakers overbelast? te zware verstereker, scheidingsfilter gesmolten (als het een pasive kast beterft) het kan vanalles zijn

ik zou eerst eens kijken of je basspeakers het nog doen.....loschroeven en je basspeakers testen zonder filter of iets.....ik heb dit ook nog wel is met een 1.5 volt batterij gedaan op de + en - aansluiten mocht je geen versterker voorhande hebben maar of dit goed is voor de speakers weet ik niet....

succes ermee

Comment

• Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

citaat:Geplaatst door jens
      ik heb dit ook nog wel is met een 1.5 volt batterij gedaan op de + en - aansluiten mocht je geen versterker voorhande hebben maar of dit goed is voor de speakers weet ik niet....
      Is een gelijk spanning en dat is wat een clippende versterker uitstuurd en dus slecht. (Op langer termijn wel te verstaan)

Hang die lage toners even los aan je versterker en je weet of ze nog goed zijn, zo ja dan zal het wel in je filters zitten (te zwaar belast) want het is wel heel toevallig als in beide speakers de kabels los zitten.
      M.v.g. Sander
      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

citaat: citaat:Geplaatst door jens
        ik heb dit ook nog wel is met een 1.5 volt batterij gedaan op de + en - aansluiten mocht je geen versterker voorhande hebben maar of dit goed is voor de speakers weet ik niet....

Is een gelijk spanning en dat is wat een clippende versterker uitstuurd en dus slecht. (Op langer termijn wel te verstaan)
        1.5V in acht ohms, laat ons de DC weerstand afronden op 6 Ohms: 250mA, vermogen: 0.4W... kan een grotere luidspreker wel een hele tijd verdragen hoor!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

pcies.

enne , meten is weten, wat denk je dat een multimetere aangeeeft?

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Mwhaa zouden jullie wel gelijk in kunnen hebben, hoewel ik dan toch liever voor een functie generator kies die er een mooie ac sinus uitgooit met een frequentie die de speaker goed moet kunnen weergeven!! Maar ja niet iedereen heeft zo'n ding (ik toevallig wel ), dus je moet roeien met de riemen die je heb!!

Als ik het dus goed begrijp zet je die batterij op je speaker en kijk je of het membraam omhoog/omlaag gaat, zo ja, dan de polariteit omdraaien en kijken of het tegenover gestelde gebeurt??
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

Working...