cinch naar xlr vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

cinch naar xlr vraagje

Is het mogelijk om een via een weerstandje ( en zo welke, misschien een schematje ) er te voor zorgen dat je geen 48v op de cinch stekker krijgt. Zodat er geen spanning op de cd speler komt te staan waar deze op aangesloten is.
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Alles is mogelijk, maar ik denk eerder dat je een ander probleem heb!! Zou je je cd speler niet eens op een line ingang aansluiten?? En als je het toch via je mic ingang wil (wat ik overigens niet adviseer) zou het misschien helpen om je phanton voeding uit te zetten.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Soms heeft een mixer enkel een globale phatoom schakeling, dus uitzetten wil niet altijd lukken.

Ik heb wel eens een XLR plug gezien waar een weerstand of iets dergelijkst was ingebouwd om de phantom power op te vangen, dus het moet wel kunnen volgens mij.

Vraag me echter niet hoe het werkt, want daar heb ik geen verstand van.

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Ik denk dat ze dat met een spanningsdeler gedaan hebben. -1-R--2--R-1- Over de twee 1en zet je de 48 volt, er staat dus 48 volt over de twee weerstanden, dan zal er tussen punt 1 en 2 24 volt staan (indien de weerstanden gelijk zijn) Je zal deze schakeling dus zo moeten dimensioneren dat er "bijna" niks meer van de phanton voeding over blijft.

Even ter aanvuling: Neem een hoge weerstands waarde anders sta je vermogen te trekken uit je voeding en dat vind ie niet leuk denk ik!! Neem waarden van in de mega ohms.
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

ik heb de fantoom uitstaan alleen wil een soort safety in bouwen.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Je gebruikt dus nooit de phantoom voeding van je mengtafel ??

Kun je de schakelaar niet intern in de mengtafel by-passen, weet je in ieder geval zeker dat je hem niet per ongeluk kan aanzetten.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Wij hebben op het werk scheidingstrafo's die ik wel es gebruik om de uitgang van een mixer in te prikken op een xlr aansluiting waar fantoom op staat.

Deze heft de fantoomspanning op (toevalligerwijs een keer achtergekomen)

Zal het type morgen even voor jullie opzoeken
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• esound
                • Oct 2004
                • 193

gebruik de fantoom altijd alleen voor de cd staat ie uitgeschakeld

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Dan begrijp ik je probleem niet zo goed.

Je kunt dus blijkbaar de phatoom per kanaal schakelen, of niet ?

Is alleen even een kwestie van wakker blijven tijdens het aansluiten, en opstarten van de mengtafel ??

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

maar voorkomen is beter dan genezen.....hetzelfde als elke dj wel eens op zijn verkeerde cd speler heeft gedrukt terwijl hij aan het draaien was.....ook een kwestie van opletten...overigens met alles zo

Comment

• SjoerdOptLand
                      • Jul 2003
                      • 261

Kwestie van een seriecondensator in de signaaldraad?

Groeten,
                      Sjoerd

Comment

• Dikke Foaf
                        • May 2003
                        • 618

cinchen -> xlr's met fantoom doen we via een di-box ofwel naar de jack-line-input.

Verder zit er in de signaallijn aan de cinch-kant 9 kansen v/d 10 al een seriecondensator, dit om HF problemen te verkleinen. Kan het niet garanderen, maar normaal gezien is het geen probleem om 48V op een cd-out te zetten, alleen opletten dat het cd-kanaal dicht staat bij aansluiten.

Comment

Working...