VMB keuring

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

VMB keuring

beste allemaal
    even 1 kort vraagje, kon het met de zoekmachine niet vinden
    wie keurt er VMB statieven in NL?
    groetjes
    Jacob
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

De leverancier van VMB, lijkt me de meest handige plaats om te zoeken.

sorry, blijkt dat fairlight als leverancier dat niet doet...Wat ze trouwens in mijn optiek wel zouden moeten doen.
    al ws het maar alleen de staalkabel vervangen, en de pennen vervangen/nazien.

Kom je toch terecht bij de reguliere hijs-en hefgereedschap-keurders, zoals mennens enzo/.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

citaat:sorry, blijkt dat fairlight als leverancier dat niet doet...Wat ze trouwens in mijn optiek wel zouden moeten doen.
      al ws het maar alleen de staalkabel vervangen, en de pennen vervangen/nazien.
      Ik weet uit betrouwbare bron...dat daar aan gewerkt wordt...Nog ff geduld...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Helaas is de heer "**************" niet helemaal goed geïnformeerd.

Fairlight repareert en onderhoudt alle apparatuur die zij leveren.
        Dus ook statieven, takels enz.
        Fairlight heeft hiervoor iemand in dienst die daarvoor opgeleid is.
        Over het keuren van statieven hebben we contact gehad met het Nederlandse Lift Instituut.
        De liften hoeven niet gekeurd te worden MITS ze regelmatig onderhouden worden door technici die daarvoor opgeleid zijn!!

Het mag natuurlijk wel en daarvoor kan je terecht bij het Nederlandse Lift Instituut.
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat: uit een mailtje van LJ Jacob
          Beste gerard.
          N.a.v. mijn topic op het j&h forum over de VMB statief keuringen, de leverancier(in mijn geval fairlight) keurt de statieven niet...
          vandaar dat topic, en hierbij dus nog steeds openstaande vraag wie het wel doet...
          Met Vriendelijke Groet
          Jacob
          ik weet ook alles niet. Krijg alleen maar mail met deze strekking.

Verder moet ALLE materiaal waarmee gehesen of geheven wordt regelmatig gekeurd worden.
          En dat hoeft niet per se door een notified body te gebeuren, maar kan gewoon door Voldoende Opgeleid Personeel. Wel met een certificaatje , graag. En de leverancier is daar dan de meeest aangewezen club voor, vind ik...

Excacte eisen voor dit materiaal adhv een riee...
          Nog nooit een staalkabeltje verfrommelt op een asje zien zitten? reduceert de hefcapaciteit behoorlijk....

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

De reply van Gerrit lijkt me duidelijk, Fairlight onderhoud en serviced, het vastleggen (documenteren) van dit onderhoud is een zaak van de eigenaar van het hef-hijs werktuig.
            Het laten keuren wordt overgelaten aan een keuringsinstantie...helder antwoord, lijkt me duidelijk allemaal zo, mochten er nog onduidelijkheden zijn, voel je vrij ( en dat is serieus) om me even te mailen.

Slot door mod.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...