Stickers/Labels

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Stickers/Labels

Hoi iedereen,

Ik zit met het volgende: we beschikken over een machine die stickers kan uitsnijden uit een rol. Nu zouden we die stickers graag gebruiken om oa op flightcases en op platen met dezelfde afmetingen als het bovendeksel van een normale flightcase te plakken. Bij die snijmachine werd een simpel programma geleverd (Dr. Stika Plus) maar de mogelijkheden zijn nogal beperkt.
    Nu is mijn vraag: kan iemand mij mss helpen aan een programma waarin je de maten van een bovendeksel van een flightcase kan ingeven om grafisch te kunnen zien welke tekst binnen het kader past? (dit is moeilijk uitgelegd, kweet het)
    mvg

WL
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Wij hebben op het werk ook een snijplotter staan, wij voeren gewoon de letterhoogte in en dan wordt de lengte van de tekst automatisch aangepast......(of omgekeerd) als dat er al niet mee kan dan is het wel heel primitive software zeg!

Lukt het toevallig niet met photoshop ? Dus een tekst schrijven in PS en dan de document grote opgeven in cm ?? Of krijg je dan de pixels te zien met snijden,langs de randen?
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Knutselvraag...derhalve gemoved naar techniek forum
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Wout Laenen
        • Sep 2000
        • 102

Dat ga ik eens proberen in Photoshop, ik hoop alleen dat het mogelijk is vanuit andere programma's te "snijden".
        mvg

WL

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Misschien kan je deze software gebruiken?

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

adobe illustrator, een iets oudere versie kan je prima uit de brand helpen.

voordeel : meerdere layers, waardoor je meedere lagen door elkaar kunt gebruiken.

Comment

• john1968
              • Aug 2004
              • 46

Bij mijn weten gaat een stika plotter niet groter dan 25 X 100 CM. Wel kan je in de software aangeven dat je 50 X 100 CM wil plotten. Je krijgt dan wel een snede in je logo of text. (2X 25 CM = 50 CM)

Comment

• Wout Laenen
                • Sep 2000
                • 102

Bedankt iedereen voor de waardevolle raadgevingen.

Ik heb ondertussen een versie van Adobe Illustrator kunnen bemachtigen en het instellen lukt al aardig. Alleen de grootte van het lettertype krijg ik niet echt op de gewenste grootte. Maar goed, ik ga het nog eens rustig bekijken.
                mvg

WL

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

mooi, he...Klaar dus met dit topic...

Comment

Working...