kabel gitaar in beltpack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

kabel gitaar in beltpack

Beste collega's,

Volgende week is er onze jaarlijkse muziekavond. Van een bandje kwam de vraag of ze met gitaar in de zaal konden rondrennen en dat het doorversterkt bleef.

Ik weet dat er kabels bestaan om de gitaar in een (Mipro) beltpack te prikken. Nu heb ik contact opgenomen met enkele winkels, maar die hadden niets liggen op tijd. Alleen een ander bedrijf in Den Haag zei dat ik voor een kleine 60 euro mezelf als de trotse eigenaar mocht beschouwen.

Nu wil ik die kabel wel zelf maken (jack mono 6,3 aan de ene kant, mini-XLR 4-polig aan de andere kant), maar heeft er iemand een aansluitschema liggen? Mipro gebruikt hetzelfde principe als Shure, waarschijnlijk zijn daar meer mensen mee bekend.

Iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ik heb het ook weleens met een gewoon beltpack van Sennheiser (EW-300) geprobeerd, ik heb toen de cold aan de massa gelegd. (standaardjack naar mini-TRS toe) Het was geen succes, klonk vreselijk. Ik denk dat het een impedantieprobleem was, je kunt een gitaar nu eenmaal niet zomaar overal inprikken. Ik heb toen niet verder gezocht omdat er geen tijd was.

Als je de plugjes hebt liggen kun je het eens proberen, maar test het goed!! Dus eerst gewoon een jackverbinding tussen gitaar en versterker en vervolgens met de wireless-set ertussen. Wat doet het met je geluid???
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

je zou het natuurlijk ook kunnen huren, elk beetje degelijk bedrijf heeft die kabeltjes gewoon op stock liggen.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

persoonlijk vind ik dat er een scheidingslijn is tussen wat de muzikant zelf moet meenemen en wat de PA moet leveren.

Draadloze systemen horen muzikanten zelf te kopen. (zo duur zijn die niet)
        Anders mag je als PA best een faire huurprijs vragen. En dan huur je het eventueel zelf weer ergens in.
        lekker belangrijk!

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

Van de week nog zoiets geinstalleerd op m'n stage.
          Was een klein toestel met gewoon male jack aansluiting.
          Gewoon rechtstreeks in gitaar, ontvanger aanzetten en klaar.

Was van AKG.
          Tom

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Dat zou heel goed de WMS 40 GB geweest kunnen zijn.
            We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door elmer
              je zou het natuurlijk ook kunnen huren, elk beetje degelijk bedrijf heeft die kabeltjes gewoon op stock liggen.
              Good point. Ik zal eens bij Aveq of zo navragen.

citaat:Geplaatst door sparky
              Ik heb het ook weleens met een gewoon beltpack van Sennheiser (EW-300) geprobeerd, ik heb toen de cold aan de massa gelegd. (standaardjack naar mini-TRS toe) Het was geen succes, klonk vreselijk. Ik denk dat het een impedantieprobleem was, je kunt een gitaar nu eenmaal niet zomaar overal inprikken. Ik heb toen niet verder gezocht omdat er geen tijd was.
              Mipro maakt ze zelf voor dit doeleinde. Zal dan toch wel goed zitten.
              Uiteraard testen we het van te voren (bij de soundcheck).

citaat:Geplaatst door showband
              persoonlijk vind ik dat er een scheidingslijn is tussen wat de muzikant zelf moet meenemen en wat de PA moet leveren.

Anders mag je als PA best een faire huurprijs vragen. En dan huur je het eventueel zelf weer ergens in.
              Was het maar zo'n feest, dat de muzikanten dat zelf al kunnen betalen. Ondertussen is dit de muziekavond van school. Ik opereer niet vanuit een productie- of verhuurbedrijf, maar uit onze plaatselijke houtje-touwtje Technische Commissie.

Dus... Ondertussen zoek ik graag nog verder naar een schema. [^]

Comment

• Wietse
                • Sep 2003
                • 149

je moet gewoon kijken welke de warme en de koude en de massa zijn op de mini xlr... waarschijnlijk is dit 1 mas 2 warm 3 koud en 4 nc. en dan maar solderen he... bij de Jack is dat gewoon 1 mass 2 warm. Als ik een overgang maak van 't is eender wat jack tulp (of verzin maar iets wat niet geballanceerd is... ) verbind ik de mass en de koude van de xlr naar de mass van de tulp en de warme vd xlr naar de warme van de tulp.
                Ik denk dat je er wel van kan uitgaan dat zowat overal de configuratie is zoals bij de xlr: 1: mass 2: warm 3: koud

verder kan je eens googlen naar de xlr jack configuration

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Het probleem is dat ik er niet zeker van ben of mini-XLR (terwijl het niet eens op XLR lijkt, een andere benaming is multipin connector) op dezelfde manier als XLR wordt aangesloten. Dan zou het idd wel simpel zijn.

En als ik alleen ga kijken, zie ik zo snel niet welke pin voor de massa/hot/cold is. [)]

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

wel: 1 mass 2 hot 3 cold en 4 nc
                    om de aansluiting te kennen moet je op de site van Mipro kijken... anders eens googelen naar minixlr en vergelijken met je beltpack.

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

Sennheiser levert standaard jack naar mini jack kabels bij voor de EW 300 beltpack's. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Comment

• Bigfoot
                        • Nov 2002
                        • 151

citaat:Geplaatst door jurjen_barel
                        citaat:Geplaatst door showband
                        Was het maar zo'n feest, dat de muzikanten dat zelf al kunnen betalen. Ondertussen is dit de muziekavond van school. Ik opereer niet vanuit een productie- of verhuurbedrijf, maar uit onze plaatselijke houtje-touwtje Technische Commissie.
                        Beetje laat om hier op in te haken, maar ik doe het toch..[^]
                        Het lijkt me helemaal geen feest als musici eigen zenders meegaan nemen, want dan wordt het vaak budget-spul, en zitten ze misschien wel op de freqs vd zenders van school enzo... En toch willen ze met hun eigen 'goede' spul spelen. En aangezien de musici verlopen, met de jaren, zit je elke keer met dat gedoe.
                        Dus daarom liever even overleg met de technici van school, en zo gaat dat bij mijn school al tijden goed.

Zijn we allemaal blij...
                        Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Niels1987
                          • Oct 2004
                          • 57

Gewoon 2 sehnheisertjes huren bij de eerste de beste goie geluids boer ... de EW300 serie al ik het goed zeg ....
                          Zal denk ik ronde 50 € per dag ligen ofzow
                          lijmklem rigging :S

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Kijk, en dan komt het volgende probleem om de hoek kijken: de school is tegen huren!
                            Gelukkig kan ik van mn werk een paar DI's lenen, dus dat is al een begin, maar als ik wil huren moet ik dat uit eigen zak betalen. [B)]

@Matthijs: Mipro heeft dus geen mini-jack aansluiting.

Comment

• Bigfoot
                              • Nov 2002
                              • 151

Bij mij op school ook... Maar soms moet je, via omwegen binnen school er budget voor vinden.
                              En met hulp van de muzikanten, dat zij ook beetje promoten dat het nodig is komt het meestal wel goed.
                              Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

Working...