Deltamax vraagje!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Profisound
    • Apr 2005
    • 4

Deltamax vraagje!

Binnenkort krijg ik een dubbele Deltamax set die bestaat uit 4x Top + 4x Sub + 4x Controllers + 4x Amp. Nu zijn de ampracks zo aangesloten dat ik met heel de set op pad moet, maar het liefste wil ik hem splitsen zodat ik ook met één setje kan draaien!
    Heeft hier iemand de kennis in huis hoe ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt!
  • jgeer
    • Jan 2003
    • 27

Je wilt waarschijnlijk met twee enkele sets op pad kunnen? Dus twee rackjes? Want twee laagkasten en 2 x topkasten thuislaten kan natuurlijk altijd toch?

Wat betreft die twee enkele sets:
    Dit is eigenlijk niet mogelijk, daar je dan twee mono rackjes krijgt met 1 x laagprocessor 1 x mid/hoogprocessor en 2 x eindtrap. Er zijn wel verschillende mensen die zo draaien om toch twee sets weg te kunnen zetten op een avond en dan het mono draaien maar voor lief nemen.

Mocht je gewoon een kleiner versterkerrack willen voor de kleinere locaties, dan kan je eventueel het volgende toepassen:
    Een apart rack voor de topkasten en een apart rack voor de laagkasten, welke mooi op elkaar stapelbaar en doorkoppelbaar zijn.
    Voor een kleinere locatie kan je dan alleen de 4 toppen meenemen en het top-versterkerrack. Als je dan de inputs van het top-versterkerrack gebruikt, dan draai je de toppen op fullrange, je zal nog verbaast staan hoeveel laag er uit de topkasten komt! (als je het over de 15" toppen hebt).

Comment

• Profisound
      • Apr 2005
      • 4

Yep! Dat klopt, ik wil af en toe de 2 sets apart weg kunnen zetten voor tape-act's, maar niet mono! Dat houd dus in dat ik er 2 Controllers en 2 amps bij moet kopen om het geheel goed aan te kunnen sturen?

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

Hoe zit dat dan met dat systeem?

Is het tweeweg, drieweg of vierweg actief? Waarom zitten er vier controllers bij 1 dubbele geluidsset?

Comment

• jgeer
          • Jan 2003
          • 27

Set is 3 weg actief.
          Als je stereo wilt bijven draaien heb je per set minimaal 6 kantjes versterker nodig, 2 x LOW, 2 x MID en 2 x HIGH. Je zou dan dus 2 Amps en 4 processors bij moeten kopen (geen 2 extra dus). Processors zijn erg bedrijfszeker vanwege de aftelmogelijkheid en continu sensing van de uitgangen van de versterker. Processors zijn ook erg prijzig en volgensm mij worden ze niet meer gemaakt. Volgens mij is het systeem ook te gebruiken met de DX38 processor van EV (wel met de juiste preset).

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Wat kan je dan met zo'n processor? Alleen een (stereo) signaal voor LOW of MID of HIGH maken? En waarom zitten er dan vier processors bij de grote set?

De oplossing zou natuurlijk eenvoudig zijn dat je de toppen ook passief kan gebruiken, zodat je voor een halve set maar vier versterkerkantjes en 2 stereo processors nodig hebt. Maar dat zal wel niet kunnen neem ik aan?

Misschien een zeer belachelijk idee, maar zou je niet zelf een passief filter kunnen maken voor de toppen, zodat dit wel mogelijk is? Dat filter zou dan in een aparte (19") behuizing kunnen, zodat je het er gewoon tussenuit kan laten als je met de grote set draiit.

Ik weet wel dat spullen bijkopen een veel betere oplossing is, maar ik vraag me eigenlijk af of het zou werken...

Robert

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

ik vermoed dat er 2 processoren voor de subs zijn, en 2 voor de MH-cabinets.

Dan heb je dus idd 2 extra sub processoren, en 2 MH processoren erbij nodig, en 2 extra amps, want 4 kantjes.

Gezien de prijzen zou ik dan persoonlijk er een complete topsset bijkopen, omdat volgens mij één sub met 2 tops per kant best uit de voeten kan.
              mail anders ff voor details.

Comment

• Profisound
                • Apr 2005
                • 4

Ik heb vandaag van iemand een Deltamax manual gekregen via mail en ben tot de conclussie gekomen dat ik het als volgt gaat doen!

Voor 1 top heb je 1 processor en 1 amp nodig die de HF en LF aanstuurd.

Dus ik moet er inderdaad 2 processors en 2 amps bij kopen, maar dat worden dan twee amps om de HF aan te sturen, dus 2 amps van 2x 250 watt rms @ 8 Ohm is genoeg!

Voor de subs hoef ik geen extra processors te kopen omdat die volgens mij een L & R output hebben, deze processors zijn dus stereo (of dual mono?)!

Mijn 2 Deltamax setjes komen er dan als volgt uit te zien:

Set 1:
                2x DML-1152 Topkasten
                2x DMC-1152 Processors
                1x QSC PLX-1202 For HF
                1x QSC PLX-3002 For LF
                2x DML-2118 Baskasten
                1x DMC-2118 Processor
                1x QSC PLX-3402 For Subs

Set 2 wordt indentiek!

Zo kan ik met twee aparte sets 3 weg aktief stereo draaien, heb ik een grotere klus dan geef ik set 1 een Links signaal en set 2 een Rechts signaal wat ik doorlink met elkaar!

Wat vinden jullie er van[?]

Comment

• snoei
                  • Apr 2003
                  • 168

dan moet ik je helaas teleurstellen, die DMC-2118 is gewoon mono.

Wij hebben hier ook nog 3 dubbele sets deltamax staan, en daar heb je per kant (als je stereo wilt) 1 top processor en 1 laag processor nodig. Verder hebben wij daarbij alleen maar mono racken, dus 1 x top en 1 x laag processor en dan 2 eindtrappen, crown ma2400 (of crest CA12) op het laag en ma1200 (of crest CA9) op het mid/hoog. Daarmee sturen we dan 2 bassen en 2 toppen per kant aan, in totaal dus voor 1 set 4 toppen en 4 bassen.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

sub mag van mij best mono, sterker nog, als het even kan draai ik altijd met mono-sub.

ik weet eventueel nog wat deltamax in duitsland te staan.

Comment

• jgeer
                      • Jan 2003
                      • 27

De laag processor is volgens mij idd mono, het laag mono aansturen is op zicht best okee, maar dan komt het volgende probleem: De Laag processor heeft 1 mid/high uitgang die een laag-af filter heeft en waarvan de balans met het laag ook geregeld wordt qua limiting. Stereo aansturen wordt zo niet echt makkelijk gemaakt.

Verder zou ik voor het mid toch wel een heftige eindtrap nemen, met die 250 watt aan 8 ohm ga je never nooit uit de kasten halen wat erin zit. Vroeger hadden wij een carver PT2400 op het mid staan (1200 Watt aan 4 ohm) en een carver PM300 op het hoog (2 x 150W aan 4 ohm).
                      Ik ben nog steeds erg onder de indruk van het Delatamax systeem.

Comment

• Profisound
                        • Apr 2005
                        • 4

De DMC-2181S sub processors zijn wel degelijk stereo (Stereo thru mono sub 2-way), dus dat is geen probleem.

@ jgeer.

Voor het hoog (HF) ga ik 2x een PLX-1202 (200 watt @ 8 Ohm) of 2x een PLX-1602 (300 watt @ 8 Ohm) gebruiken, dus niet voor het mid (LF)!

Voor het mid (LF) gebruik ik mijn huidige PLX-3002 (550 watt @ 8 Ohm) versterkers.

Voor het laag (Sub) gebruik ik 2x PLX-3402 (700 watt @ 8 Ohm), alhoewel ik dat wel wat aan de krappe kant vindt!

Door EV wordt het volgende geadviseerd:
                        Amplifier Requirements:
                        DML-1152
                        LF: 400-800 Watts Continuous Into Eight Ohms
                        HF: 150-250 Watts Continuous Into Eight Ohms

Voor de subs weet ik niet wat er geadviseerd wordt omdat ik dat nergens terug kan vinden.

En ja, het Deltamax laat op mij ook altijd een indruk achter, daarom heb ik het nu aangeschaft![8D]

Comment

• jgeer
                          • Jan 2003
                          • 27

Okay, sorry ik had niet gelezen dat je mbt de extra versterkers sprak over het hoog. Dan is het zeker toereikend.

Wat betreft de laag processor kan je wel gelijk hebben er is volgens mij een mono en een stereo processor uitgebracht. Vandaar natuurlijk de S achter het typenummer (DMC-2181S).

Wat betreft de laagkasten, deze hadden standaard speakers van 400W RMS/8 ohm.

Comment

Working...