Soundcraft Venue 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterkuli
    • Nov 2002
    • 113

Soundcraft Venue 2

Hallo allen,

Wij hebben een Soundcraft Venue 2, met toch wel een heel apart probleem.

Tijdens een voorstelling van Frank Boeijen zaten we met z'n allen in de regiekamer, toen spontaan alle lampjes (mix, pfl, subgroepen enz. enz) van onze mengtafel gingen branden, en ook gelijk daarna weer uit gingen. Gelukkig had Frank Boeijen eigen geluid meegenomen, dat was geen probleem, maar wat wel een probleem is dat we zonder mengpaneel zaten.

De voeding van de tafel geeft een aantal spanningen (uit m'n hoofd: +24V, + en - 48V) en ook + en - 17V. En daar zit het probleem: die zijn uit.

We hebben de beste mannen van Soundcraft eens een belletje gedaan, en volgens hen zouden de opamps van de mastersectie in de tafel kapot zijn. Toen hebben we alle opamps vervangen, en na wat problemen met o.a. een paar smoorspoelen kregen we hem weer aan de praat.

Hij heeft het nu 2 dagen uitgehouden en vanavond sloeg het noodlot weer toe: ledjes van + en - 17V zijn weer uit, en de tafel doet niks meer.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt, of weet iemand er een oplossing voor? We denken zelf dat het ook nog wel eens in de voeding kan zitten.....maar dat weten we niet zeker.

Alvast bedankt voor de reacties.
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

check de voeding en de voedingskabel eens. Zorg gewoon dat je een multimeter klaar hebt liggen, en meet dan direct op de voeding of daar een spanning mist...

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Die ledjes geven bij mijn weten aan of de voedingspanning ok is. Gaan deze uit, zou mijn eerste verdachte de voeding zijn.

Die +/-17V wordt normaal gebruikt voor alle audio-opamps in de tafel. Ik zie niet onmiddelijk de link met de mastersectie? Eventuele mogelijkheid zou kunnen zijn, een kapotte opamp die de voedingsspanning mee naar omlaag sleurt.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

die voedingen van soundcraft zijn niet de meest stabiele allertijden, heb al 2 x met zo'n probleem gestaan.
        Mogelijkheden te over, van een gesprongen zekering, stabilisator, of gewoon een los contactje tot en met sluiting in je tafel, ergens...

Ik weet dat de 200 B en delta op cruciale plaatsen een 0 ohm weerstand als soort van zekering gebruikt, en dus is sluiting naar je voeding bijna uitgesloten. Maar hoe dat nou weer bij de venue zit?

Comment

Working...