problemen scene setter 48

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ewout
    • Apr 2005
    • 6

problemen scene setter 48

Hoi mensen,

Ik heb een probleem met mijn scene setter. Alle LED's zijn aan, er komt geen zinnige DMX uit, black out knippert en verder doet hij niets meer. Het lijkt wel of hij vastgelopen is. Heetf de scene setter zoiets als een reset zodat ik hem weer wakker kan maken. Wie kan mij verder help[en.

Met dank
    Groeten Ewout
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Ik zou hem dan eens van Black out afhalen of bedoel je dat niet?

Comment

• ewout
      • Apr 2005
      • 6

Heb ik geprobeerd, maar hij reageert nergens meer op, dus ook niiet op de knop BO. Helaas, want dat was mijn eerste gang.
      Groeten Ewout

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

problemen met de voeding?
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Lijkt alsof hij niet 'geboot' geraakt?
          Mail naar Botex met probleembeschrijving en waarvan dat het symptoom van is.
          Zo direct denk ik evt aan een batterij van het geheugen? Al staat het OS meestal in non-volatile geheugen.
          Kan ook een voedingsprobleem zijn.
          Garantie? mee teruggaan.
          Geen garantie meer, opengooien en spanning van de batterij en voeding checken.
          Verbindingen checken op losse kabeltjes/connectors en print checken op gebroken solduren.
          Hoe oud is het toestel?
          Is er iets mee gebeurd laatste keer? Gevallen?
          Vochtig gestaan?

Staat er in manual niks over het bootproces of een foutoplossing? Misschien reset to factory defaults eens proberen indien dit bestaat?

Voor zover ik weet is dit zo'n scene setter zo'n japanner-geval. Iedereen heeft wel een scene setter in z'n gamma. American DJ, Eurolite, Botex,... Zoek daar eens handleidingen van. Kans is groot dat je door verschillende handleidingen te combineren meer te weten komt en intern zijn de toestellen wellicht hetzelfde.

Comment

• ewout
            • Apr 2005
            • 6

Hoi allemaal
            Ik ben al aan het zoeken geweets. Uitwendig al van alles geprobeerd (handleiding, Internet, voeding, knopjes, etc) maar daar kom ik er niet uit. Een reset van buitenaf ook niet gevonden, vandaar mijn vraag. Ben nog niet met de schroevendraaier in de weer gewees. Volgens mij lastig omdat alle knoppen er af moeten, maar wat moet dat moet, dus morgen maar eens een operatie uitvoeren. Misschien dat er een backupbatterij in zit.
            De laatste tijd heeft hij gestaan en is er volgens mij niets mee gebeurd, maar ik loop niet alleen hier rond. Gevallen? zou kunnen, maar daar waar hij stond heb ik hem zelf werkend neergezet. Ik ga gewoon verder met zoeken. En wie nog tips heeft, graag.
            Tot nu toe bedankt voor de reacties

Groeten Ewout

Comment

• Italio
              • Jan 2004
              • 47

citaat:Een reset van buitenaf ook niet gevonden,
              Ik weet niet welk merk scene setter je hebt maar bij vele staat op de onderkant hoe je hem volledig reset. Dus zou hem er even uitschroeven en daar eens kijken voordat je hem helemaal open gaat schroefen.

Grz. Michiel
              Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Over het algemeen bij panelen met veel knoppen als mengtafels of lichttafels kan je onderaan de plaat eraf schroeven, waarna je aan het interne kunt, zonder er ook maar 1 knop hoeven af te halen. Vermoed dat dit bij de scene setter ook wel zo is.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Ah, kan ik mooi even op in gaan. Hoe kan ik VEILIG alle schuif knoppen van mijn CX-12 van Lite-Puter eraf halen, deze zitten namelijk vast gelijmd. Hij heeft 29 schuiven, en bij het loshalen (laatst brak er 1 schuif af) braken er al 4 schuifknoppen af. Deze zijn weer vastgelijmd maar goed toch niet handig mocht je een keer een fader willen vervangen.

Het probleem dus, de schuifknop zit vastgelijmd aan een stangetje, en dit stangetje zit weer vastgelijmd aan de loper in de fader. Wil ik de schuiven eraf halen, dan is het een kwestie van welke lijmlaag breekt eerst... Hoe kan ik deze er toch nog veilig afhalen?

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Dat is wel heel vreemd..

Ik haal hier van alle aparaten met faders en knoppen 2 maal per jaar de knoppen eraf om je in een kussensloop in de wasmachine te gooien, maar vastgelijmde knoppen heb ik nog nooit gezien..

ik zou zeggen, probeer de digitale reset een keer, die staat beschreven in de handleiding.. heb je geen garantie meer?? ik zou even terug gaan naar je leverancier als het niet lukt, die heeft mischien nog een handige tip, of stuurt hem even voor je op..
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ewout
                      • Apr 2005
                      • 6

Ha mensen,

Ik heb mijn probleem gisteren weten op te lossen en de oplossing lag dichterbij dan ik dacht. Wat was er namelijk aan de hand. De scene setter wordt gevoed met een netstekkeradapter van 12V. Ik heb net als iedereen een kist vol van die dingen liggen voor allerghande apparaten. Nu is niet alleen de spanning van al die dingen anders maar heb je ook AC en DC adapters. De scene setter vraagt om een DC adapter.
                      Bij het gebruiken de laatste keer heb ik uit de kist de adapter gepakt waarvan ik dacht dat het de juiste was. Heb daar ook niet goed naar gekeken. Gisteren kwam ik er achter dat ik ook in het bezit ben van een 9VAC-adapter en dat ik die aan de scene setter gekoppeld had. Dit leverde het probleem op. Achteraf gezien mag ik blij zijn dat de scene setter nog leeft, want elektronica vindt het niet zo prettig om met wisselspanning gevoed te worden. Lang leve de kwaliteit van de scene setter Hij leeft nog en werkt naar behoren als ik de juiste adapter pak.

Mijn dank voor het meedenken en tot ziens, horens, mailens of aanverwanten

Groeten Ewout de Ruiter
                      Groeten Ewout

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Hahahah, mag ik je een tip geven: bouw hem in de flight bij je scenesetter en maak een mooie powercon output. een voeding wil nog wel eens sneuvelen in een case..

of een andere tip, neem verbandtape (die bruine ja) plak het op al je voedingen en schrijf erop voor welk apparaat het is bedoeld.. scheelt een hoop zoeken..

maar wel lekker dat je het hebt gevonden..
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ewout
                          • Apr 2005
                          • 6

Helemaal mee eens. Had ook al lange tijd terug het plan om de adapters eens te gaan labelen....nu maar echt eens gaan doen. En ja die case moet er ook komen

Bedankt
                          Groeten Ewout

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Mooi dan dat dat is opgelost...
                            Iemand nog ideeën om mijn vast gelijmde schuifknoppen velig van de
                            CX-12 af te halen?

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...