Headset voor intercom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Headset voor intercom

Hallo allemaal,

Even een vraagje over (al dan niet draadloze) intercomverbindingen. Ik heb headsets nodig voor een lawaaiige omgeving (flinke podiumherrie). Wie heeft hier ervaring mee of weet wat professionals gebruiken (NOB enzo)?

(Dus even geen theoretische en/of off-topic verhalen, maar ervaring!)

Alvast bedankt,
    Sjoerd
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ik heb op producties vaak motorola portofoons gebruikt met heavy duty headsets.

Je hebt dan flinke oorschelpen waardoor je zelfs langs een racebaan nog kan horen wat men zegt. (Denk aan race & rally)
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Zoek eens op Clearcom of ASL.

Clearcom is meer het systeem voor TV, ASL wordt door bijna alle geluids en lichtbedrijven gebruikt en is ook de standaard in theaters volgens mij.
      Ik heb alleen ervaring met ASL, goed robuust systeem, ook de draadloze sets zijn goed alleen de headsetjes niet geschikt in lawaaiige omgeving (wel lekker licht, goed verstaanbaar en niet te warm), maar daarvoor gebruikt vrijwel iedereen de headsets van Beyer Dynimacs (zowel de Clearcom als de ASL gebruikers), die sluit geweldig af en is erg robuurst.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Een andere producent is peltor (http://www.peltor.se/).
        Wij gebruiken naar volle tevredenheid de Lite-Com III PMR voor instructie
        doeleinden in lawaaiige omgeving.

Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

Okee, dit zijn hele goede suggesties. Een ander probleempje waar ik eerder mee zat is dat die dikke oorschelpen nogal eens ruzie krijgen met een schoudercamera. Op de site waar ik ook de heavy duty headsets vond zag ik ook deze:

Dat lijkt me ideaal, maar is 21 dB herrie-demping voldoende in jullie ervaring?

Groetjes,
          Sjoerd

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

standaard is beyerdynamics, met dubbele schelp, en halve schelp.
            Werd vroeger standaard bij ASL geleverd.

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

IDD Beyer headsetjes of die HS1/D of HS2/D van ASL. Zijn een stuk goedkoper en zitten nog lekkerder ook :-)
              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Hier nog een uiterst tevreden gebruiker van beyerdynamics headset, met 1 schelp wel te verstaan...
                De peltor headsets kom je bijzonder veel in oa. de formule 1 tegen. deze headsets hebben gesloten oorschelpen, zijn stuk deugdelijker uitgevoerd dan de beyers, zeker de draadloze versie is bijzonder hufterproof!

Voor stage werkzaamheden voldoen de beyers wat mij betreft prima.

Porto's...die zijn voor de productiesnollen, of het moet een porto zijn met VOX, dan ist nog wel bruikbaar. Ik kan niet en tegelijk een call knop bedienen, standjes doortikken, en een cue aan bijvoorbeeld de trekkenboer geven.

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Zoals ik al zei, die ASL headsetjes werken prima, zijn idd erg licht en persoonlijk vind ik het micro'tje beter als die van beyer, met als bijkomend voordeel het micro beugeltje (beyer gaat vrij snel zakken en wordt lam). Dus in het theater, musical, klassiek en zeg maar de rustigere evenementen heb ik liever een ASL headsetje op mijn knar (is ook minder warm) dan Beyer, maar geef me als lichttechnicus in Ahoy aub een beyer, want het uiteindeilijke doel van een intercomsysteem is dat je elkaar kan verstaan, ondanks alle omgevingsherrie en daar zijn die grote oorschelpen van Beyer een stuk beter voor geschikt dan die lichte ASL setjes.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...