dimmerrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

Dat 3P op lichttafel is inderdaad een typfout, dat moet 5P zijn.

Bij een profielspot van ADB of fresnel van Strand van 2kW zit standaard een shuko-aansluiting, dus ik begrijp hier het probleem ook niet echt. Op bijvoorbeeld een Pollux 5kW zit wel een 32A mono.

Dat 16A mono verhaal is eigenlijk pas echt handig als je vaak in theaters of zo zit, daar kom je dit het meest tegen. Ik verwacht trouwens dat vroeg of laat alles bij ons 16A mono zal worden, de belangrijkste reden waarom dit nu niet zo is heeft te maken met bijvoorbeeld het los verhuren van kleine discobar-sets: Jan modaal kan nu eens echt geen bal doen met een 16A mono aansluiting...

Qua vreemde kabels: hier loopt ergens een topic over. Overgangen van CEE naar Gardena hebben wij bijvoorbeeld (gelukkig) NIET in het gamma :-)

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

citaat:Geplaatst door Johan Boogaard

Als het aan mij lag hadden we hier in Nederland ook de Norm 1+9, maar ja wie ben ik.
      De Norm word veelal door de grotere verhuurders bedacht, dus gaat de rest vanzelf mee.
      Kijk maar naar het NOB, hun socapex kabels (37 pol.) zijn female-female (zodat ze de kabelhaspels nooit verkeerd om konden afrollen)uitgevoerd. De rest in Nederland gaat hier vanzelf in mee, zonder ooit met het NOB in aanraking te komen.
      Wat ik duidelijk wil maken is, de grote bepalen de markt.
      Al het Spul bij Flashlight en Focus is standaard 5 pol. DMX uitgevoerd ( incl. High-END), in Belgie AED en Philipo hebben als standaard 3 pol. DMX.
      Dus welke Normen zijn nu eigenlijk standaard???????

Groeten,

Johan Boogaard

dan zou mijn norm zijn zorgen dat je verloopjes bij je hebt

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

Doe ik ook nog een duit in het zakje, eigenlijk is het triest dat verschillende firma's verschillende standaarden hanteren, want wat is dan nog een standaard?
        Het lijkt zo voor de hand liggend, bij mij thuis op de muur zit een stopkontakt (wcd) met 2 gaatjes naast elkaar, dus dat kan op die multistekkers ook, gewoon gaatjes naast elkaar is een aansluiting, maar waarom zijn de aders in de kabel dan genummerd, dat komt namelijk niet uit als je op die manier aansluit, dus 1=1=fase, 2=2=0, 3=3=fase, 4=4=0, etc, is in mijn ogen de beste methode, omdat je dan bij storing makkelijk ziet wat bij wat hoort.
        Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

volgens mij interesseert het de koperdraad geen ene moer we;lk nummer hijn heeft , of welke stroom hij mag voern. Uitzondering is de aarddraad.

Dus als er een willekeurige spanning op stekkertje 1 via draadje nummer 16 naar gaatje nummer 1 gaat boeit het niet of dat nou fase van kring 1 , of nul van kring 4 is.

Vandaar dat dimmer en lampenstelsel wel bij elkaar horen, maar de tussenhangende kabel interesseert het geen zak. Bij 220 volt is immers mannetje en vrouwtje al gdefinieerd door de nen1010.
          Voor het overige heeft de gemiddelde dimmerbouwer een uitvoering met een standaard 16 polige harting erachterop, en ik kan me niet voorstellen dat zero, ma, arena en wie dan ook er verschillende systemen erop na houden.

Morgen ga ik mn nieuwe lichtshow bekijken, ik zal deze laatste vraag ff meenemen naar rolight.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

en inderdaad, ales wordt momenteel ion nederland op 12,34,56 etc uitbedraad.
            verder zijn de 10polige hartings passe, zodat je weer van een norm uit de brance kunt spreken.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

En net zo gemakkelijk wer neit, een fonkelnieuwe dimmer , zo uit de doos staat op 19, 210, 311, etc...

klotezooi....

Comment

• Martijn de Groot
                • Mar 2005
                • 189

Beste ********sound, je hebt helemaal gelijk, het intersseert de koperdraad niet, ik kan je stiekeum verklappen dat het de dimmers ook geen bal kan schelen en de lampen lopen er ook niet warm voor, MAAR HET KAN ONS WEL SCHELEN, OMDAT WE TECHNICI ZIJN en dan zou een standarisatie meer welkom zijn dan rommel. Tuurlijk kun je op bus 1 en pen 1, draadje 16 zetten, maar voor jou is het te hopen dat je geen storingen hebt, want op een dergelijke manier moet je eerst alles open slopen voor je iets kan vinden. Gelukkig kan dat heel simpel anders, namelijk de codes(cijfers)volgen.
                Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
                wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Zover waren we al. maar de vraag was in eerste instantie of het nu 12,34,56 was, of 19, 210, 311.

Rolight, een deftige ploeg lichttechneuten uit Enschede doet alles momenteel op 12,34,56, maar de 12 krings dimmer stond nog op engelse codering, en U raadt het al....
                  En de bedrading mag eigelijk nooit dusdanig kapot gaan dat er op locatie aan gesleuteld wordt. Toch maar adereindhulzen gebruiken....
                  Ook wel handig : een multimetertje met een beeper. Bel je m zo door, en de 220 is dan ook na te meten.

Comment

Working...