rackmaster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

rackmaster

hallo beste lichtvrienden

ik heb een vraag: bij ons op school staat een dimmerpack. (yo echt waar ja echt waar[}]) het is een rackmaster 490 van zero 88.
    nou is hier ooit toen ik er nog niet was een TL buis op aangsloten geweest. nou blijft hij aan als je er stroom op zet.
    dus"""
    -stroom aan
    -lichttafel aan (zero 88 serius 24 programmeerbaar)
    -kanaal 1 aan (de "kapotte")
    -de eertse twee keer doet hij het goed en daarna blijft hij aan [B)]
    echt ver irritant
    kunnen jullie mij helpen?
    volgens mij kan ik twee dingen doen
    >na alle vele reacties de dimmerpacks openschroeven en een "onderdeeltje[8D]" vervangen
    of> hem ter reperatie naar flashlight opsturen waar we de hele meuk hebben aangeschaft (toen des tijds)
    alvast bedankt

Daniƫl zwaan
    can you feel the light [:)]
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

ff triac vervangen......klaar.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Als t triac vervangen word, waarom zou ie t dan de eerste 2 x wel goed doen?
      Als de triac stuk is brand ie direkt als er stroom op komt.
      Lijkt me dus iets anders in de sturing van de triac misschien?
      moeilijk te zeggen zo.
      gr.

Comment

• daantje
        • Aug 2004
        • 265

triac is dat dat dingetje dat lekstroom oid tegengaat???

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

triac is het dingetje dat de spanning regelt die je last(lamp)gaat krijgen.

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• JeroentjE
            • Oct 2000
            • 197

Ligt denk ik idd aan de triac. Een tip: koop er vast veel tegelijk in want de Rackmaster serie van zero vreet die dingen..
            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• JohnHa
              • Jan 2002
              • 57

Breng (of stuur) het ding even naar de importeur (Rolight), dan heb je hem binnen een paar dagen gerepareerd weer terug.

Comment

• daantje
                • Aug 2004
                • 265

Ligt denk ik idd aan de triac. Een tip: koop er vast veel tegelijk in want de Rackmaster serie van zero vreet die dingen..

dat klopt niet want ik ben ff in de argieven gedoken en heb daar gelezen dat er nog nooit iets mee was. dit is echt de aller eerste keer. en de TOA van school bevestigde dat!
                bedankt voor jullie reacties
                grtz daniƫl zwaan

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Haha, nou dan heb je geluk, want ik heb al aardig wat vervangen van die dingen in zero's.
                  heb ze hier in de verkoop (en dus ook in de service) maar ik heb wel betrouwbaarder en duurzamere dimmers gezien
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• G-LiTe
                    • Apr 2004
                    • 196

Kan dat alleen maar beamen.

In het verleden veel te maken gehad met Zero88 dimmers, van rackmasters, Contours tot en met de ID 'frigoboxen' en het bijbehorende resem 'problemen'.

Nu enkel nog ADB Memopacks en MA dimmerpacks (stukje Belgische degelijkheid en Duitse grondigheid ) en dimmerproblemen behoren tot zeldzame fenomenen.

G-LiTe
                    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• daantje
                      • Aug 2004
                      • 265

nou bedankt voor jullie reacties.....
                      ik heb hier nog ff wat foto's

nu wil ik weten of dit ondereel moeilijk te vervangen is....
                      gewoon twee of drie pootjes vastsolderen? of moeten er meer dingen gebeuren
                      alvast bedankt.
                      daniel zwaan

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Het is inderdaad niet veel meer dan het defecte triac'je vervangen door het zelfde type,dus zoals je het los haalt moet het ook weer vast,maar dan met een nieuwe

Let even op hoe hij vast zit aan het koelblok,er kan namenlijk een stukje isolatie tussen triac en koelblok zitten,en deze isolatie is erg belangrijk! (want dan staat er spanning op het koelblok) ,zit hij gewoon direct op het blok,dan is er niks aan de hand...

Oja, jullie hebben toch wel serieus veel krachtstroom aansluitingen voor een school !!!!
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• daantje
                          • Aug 2004
                          • 265

4 x 32A best veel idd
                          en dan hebben we voor schoolfeesten ook nog eens 1 x 32A
                          best relax hoor

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Daantje, op welke school zit jij?
                            Zie dat je ook in Amersfoort woont en je hebt een bekend hoofd, zeker niet ook zo'n mini cursusje theater techniek ook gedaan bij Scholen in de Kunst?
                            Maar inderdaad flink krachtstroom, wij hebben ook wel een aantal aansluitingen maar niet zo mooi allemaal om voor licht te dienen.
                            We're ready to party, are you?

Comment

Working...