Revisie Yamaha PM1800

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert  R
    • Feb 2001
    • 78

Revisie Yamaha PM1800

Hallo allemaal,

ik heb een paar vragen over de revisie van een pm1800 (40ch.)

De printen schoonmaken in een sopje, alles heel goed laten drogen. De printen volledig door solderen en ik ben al een heel eind op weg, denk ik....Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo'n tafel ga reviseren dus had ik nog een aantal vragen. Om te beginnen zijn mijn eerste ideeen een beetje in de juiste richting? En dan heb ik ook nog een vraag over de pot's en de faders. Zijn de pot's en faders open te maken in een pm1800 en wat is dan de juiste manier om deze te reinigen en weer in te vetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties

MVG

Robert
  • Edgar_w
    • Feb 2005
    • 1

Hey Robert,

Gooi dat ding toch gewoom weg joh [8D]
    Is niets meer aan te doen

Groeten,
    Edgar
    Edgar_W

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik hoop dat je die mixer voor weinig hebt gekocht...Anders wordt ie wel erg duur...Maar voor een hobby project ben je goed opweg..op dat sopje na dan...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Robert  R
        • Feb 2001
        • 78

Sopje heb ik ook achterwegen gelaten leek me toch niet zo goed idee

En het is ook puur als hobby project bedoeld.Maar ik had alleen wat meer tips verwacht van het forum maar dat viel weer ff tegen

Enne ed voor alsnog blijf ik nog lekker hobbyen (in de huiskamer)

Groeten

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Goed, een goede tip....Gebruik GEEN contact spray...Das net als alcohol..het maakt meer kapot dan je lief is...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Bart Goes
            • Apr 2003
            • 9

Gewoon kiepen of in de stelling laten staan die tafel robert.

Comment

• Robert  R
              • Feb 2001
              • 78

Hey Bart,

Ik wou hem gewoon weer aan je gaan verhuren haha tja nogmaals ik vind het een leuk hoobyproject meer niet.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

hoezo ? beetje handige monteur maakt dat ding weer als nieuw, enige is slijtplekken op de broodjes.

Wil best een klein bod doen, is namelijk een hobby van me, lekker met een bak koffie en het Theater van het Sentiment ouwe apparaten reviseren....

mail maar als je m kwijt wilt...

Comment

• Robert  R
                  • Feb 2001
                  • 78

Nou eerlijk gezegd vind ik het zelf ook erg leuk om 's avonds lekker nog een beetje te gaan zitten knutselen. Dus hij gaat verlopig zeker de deur nog niet. Maar als ik het niet meer zie zitten zal ik aan je denken.

Comment

• sd_2
                    • Dec 2005
                    • 134

Ik hoor hier toch een hoop nare reacties op de PM1800. Wat is er dan zo fout aan deze tafel. K heb er zelf ook een maar vind het een prima ding voor wat ie doet, alleen jammer dat er een Yamaha ruisje in zit, maar je kan niet alles hebben.

Kan iemand wat duidelijke suggesties geven van de voors en tegens van deze mengtafel?

Groet, Dennis

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

voor: de klank!
                      voor2: de faders heerlijk P&G
                      voor3: de prijs, kosten geen drol meer die dingen, tevens nog zat losse voedingen voor te krijgen
                      nadeel: gedateerde tafel

Lekker reviseren die handel, desnoods wat broodjes vervangen en blijven gebruiken...uiteraard met een tilitframe, anders heb je een knap beroerde hobby!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• wouter_jp
                        • Aug 2003
                        • 105

nadeel 2 : gain pot`s onder, pan pot`s boven...
                        nadeel 3 : geen insertie punten op de master bussen
                        spelen !!

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

die pan pots boven en gain onder zie ik als een groot voordeel, ik zit vaker aan mn gain bij te sleutelen dan mn pan beeld.

Gezien het formaat mixer is dat juist een groot voordeel wat mij betreft
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• wouter_jp
                            • Aug 2003
                            • 105

als de tafel je bekent is wel ja,maar ik was deze special wel eens vergeten te vertellen aan een gast mixer op een festivalletje,die ook niet keek wat er naast de potjes stond,en dan gebeuren er wel leuke dingen..

inplaats van je ene toetsen kanaal naar links en ander naar rechts; links stil en rechts vol en de clip..
                            spelen !!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by wouter_jp
                              ......maar ik was deze special wel eens vergeten te vertellen aan een gast mixer op een festivalletje,die ook niet keek wat er naast de potjes stond,en dan gebeuren er wel leuke dingen.....
                              dikke amateur dan, de meeste techneuten kennen deze yamaha wel...Ben er zelf ook zeere over te spreken, anders heb je t aan t eidn van de avond in je rug van het ovre die auxen heen buigen...

verder : leuke tafel, voor weinig geld, klinkt super, en is inderdaad wel lekker als je op n festivalletje ff snel moet inzetten.
                              maar ook de opvolgers zijn niet verkeerd, ze laten heel goed zien dat yamaha een zeer breed spectrum van apparatuur verkoopt, van de kleinste hobbiedoosjes tot en met de grote pro-bakken.
                              enne inserts op de masters?? ben ik allergies voor, soldeer ze meestal meteen door, of heb er een doorgesoldeerde jack in... brrrr...

Comment

Working...