Statische spanningen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lj Mouzer
    • Oct 2004
    • 11

Statische spanningen

Beste lezers
    Ik heb een probleempje met wat licht controllers
    als ik mijn dalton lp8 gebruik en ik plaats daarboven bijv een schakelunit van 8 kanalen dan onstaat er een spanning over de gehele metale behuizing. geen 230v maar een soort statische spanning waardoor ik telkens opdonders krijg als ik de behuizing raak.
    weet iemand hoe dit ontstaat en hoe je dit kan voorkomen ?
    thxz
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

goede schoenen kopen met rubber zool het voorpaneel aan de massa hangen?

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Ik heb dit op mijn informatica-stageplaats ook aan de hand gehad met de computers waar we mee werken. Door de aard van het project moesten we vrij veel ethernet kabeltjes herprikken, en elke keer ik mijn kast raakte: KNETS...

Het was iig een oud pand, met extra electriciteitslijnen voor de computersystemen. Een deel hiervan hing op de nieuwe stroomvoorzieningen, een ander deel op de oude... En door het in en uitsteken van apparatuur hing alles zowat door mekaar aangesloten.

Volgens mij dus gewoon ergens een hele dikke aardfout, die ik toen heb opgelost door alles uit te trekken, kabels ne meter verder op ne hoop te zwieren en kabel voor kabel alles terug van stroom voorzien, en hierbij zorgen dat ik een sterstructuur behield en vooral de oude stroomvoorzieningen niet gebruikte.

Kortom je aardingen eens nakijken?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

pcies, meestal een aardstroompje. weerstand wordt dat een aardspanninkie, en daar ga je.

Comment

Working...