Reconen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bram
    • Jan 2005
    • 15

Reconen

Ik ben in het bezit van een Electrovoice Eliminator set. Helaas is een van de subs laatst opgeblazen.

Mijn vraag is het aan te raden om te speaker te laten reconen, of kan ik beter een nieuwe (vervangings) speaker aanschaffen? Overigens weet iemand een bedrijf in regio Breda/Roosendaal die kan reconen of vervangingsspeakers levert?

Het betreft een 18" speaker type DL18BFH

Alvast bedankt
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Neem de goedkoopste oplossing. Technisch gezien is er eigenlijk weinig verschil tussen een gereconede en een gewone speaker. Meestal is een recone ook goedkoper.

Eerst moet je trouwens weten wat er aan de hand is want soms is het mogelijk dat de speaker niet meer te reconen is (magneet verschoven oid).

Comment

• Bram
      • Jan 2005
      • 15

Lijkt mij ook een goede oplossing om de speaker te reconen.

Alleen waar? Heb namelijk niet de ervaring om het zelf te doen.

Comment

• timmel
        • Sep 2004
        • 111

BC Speakers, Professional loudspeaker transducers since 1946

hier staat uitgelegd met foto's hoe je een speaker moet reconen. Je kunt de file ook downloaden. Misschien kun je het zelf doen want ik zou het ook niet weten waar je dat kunt laten doen. Greetz Tim
        niet genoten is altijd mis

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Mensen, wat zitten we nodeloos te tobben.
          EV heeft een prima service afdeling in NL, je moet er ff de polder voor inrijden, maar ook de postbode weet ze te vinden.

Een recone zal geen enkel probleem zijn.

contactinfo:

Electric Audio B.V. Radioweg 5 1324 KW Almere
          Telefoon: 036 546 00 35 Fax: 036 535 02 49
          Email: info@electricaudio.nl

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

pcies, en dat kost de wereld ook niet.

Voor alle duidelijkheid : reconen is nogal een vak apart, het is een zeer precies en nauwkeurig werkje, dat ik geleerd heb van Karel, de beste EV reconer van nederland, van de oude importeur nog. Vooral de stukjes folie om de spider precies op zijn plaats te houden zijn zeer exclusief, per speaker verschillend, en je hebt er ook vrij exclusieve lijmen en kitten voor nodig. VOor je dat voor elkaar hebt ben je echt een tijdje verder.

Comment

• Bram
              • Jan 2005
              • 15

Bedankt voor alle tips.

Ben in ieder geval weer wat wijzer. Heb importeur gebeld en deze geeft aan dat hij geen losse recone-sets voor EV verkoopt. Reconen vindt plaats op basis van een ruil-speaker. Speakers worden centraal gereconed in de fabriek in Duitsland.

Kosten voor het reconen van een speaker bedragen 193 euro ex BTW.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

en daar koop je dus geen nieuwe voor.

Comment

Working...