LED design palen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankpol
    • Nov 2003
    • 38

LED design palen

Hallo,
    Ben opzoek naar een apparaat of evt. zelfbouw project welke Extra Bright meer kleurige LED's aansturen. Het is de bedoeling dat de LED's in groepen langzaam opkomen en ook weer langzaam afvallen. Het effect zal dan een soort sterrenhemel worden.

Een voorbeeld van zo'n paal is hier te vinden:
    Discover Contemporary Comfort Mipimprov, blending modern design, smart living, and eco-friendly upgrades for functional, stylish homes.

(het gaat hierbij om de met wit beklede paal, met daarachter meer kleurige LED's)

WIE KAN MIJ HELPEN??
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

wat je nodig hebt is een PWM (pulse width modulator): een LED kan je niet dimmen, wel korte pulsjes geven waardoor je hetzelfde effect bekomt. Ze zijn in alle soorten te vinden (DMX gestuurd, 0..10V gestuurd.....)

op www.thewillows.nl is een zelfbouw DMX PWM te vinden voor rond de 30 euro. En die heeft 9 uitgangen, dus daar kan je 9 groepen leds op hangen

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

reacties : mail me even ....

Verwijderd.
      Forum is een plaats waar ideen gedeeld worden, niet waar mailadressen worden uitgewisseld....
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 804

ja da vin ik ook! kvoelde me al uitgesloten, want ik was zelf ook aant denken om een eigen soort DMX led tube te maken! share the info plz

Comment

• GielisHJ
          • Nov 2003
          • 24

Gewoon regelbare stroombron gaat ook. Heb het zo gedaan bij een luxeon led.

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

is een regelbare stroombron niet een stuk duurder dan een PWM?

Comment

• -Bart-
              • May 2001
              • 827

check: dmx 339 mod

[edit: poelmans was me voor, zie ik nu]
              <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door moderator

reacties : mail me even ....

Verwijderd.
                Forum is een plaats waar ideen gedeeld worden, niet waar mailadressen worden uitgewisseld....
                klopt, maar ik ga (eigenbouw)techiek van collega's , of hun mail adressen niet zonder meer op het net gooien. Bij voldoende interesse wil ik best bemiddelen in contacten. Er is namelijk ook nog telefoon, en fax...Maar ik heb de specifieke kennis niet zelf, en was dat ook niet van plan te gaan krijgen.

Vandaar...

Comment

• tmp
                  • Aug 2003
                  • 79

deze USB2DMX controller op de thewillows website , is deze ook compatible met bvb de software van sunlight of visual dmx ?

heeft iemand dit al ooit getest ?

Comment

• erik_gj
                    • Jan 2004
                    • 129

Volgens mij (kan dat ik er naast zit) zitten er achter die doeken geen ledjes...maar gewoon van die gekleurde kerstlichtjes (ik ken boode OOK als ik nuchter ben) die je overal kan kopen. dus is dat niet de goedkope oplossing voor hetzelfde effect?
                    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

altijd gezellie Bode op zondag!!!!!!!!!
                      Zijn ze daar trouwens met een nieuw geluid systeem aan het proberen, ze draaien daar tegenwoordig in de grote zaal namelijk nooit meer over die evtjes?gr Arie

Comment

• erik_gj
                        • Jan 2004
                        • 129

dat hadden ze al veel eerder moeten doen! die ev-tjes waren echt in het kader het moet hard niet mooi!!! mensen wat een herrie. door welk systeem worden mijn oren nu verknalt?

[edit] khad het vragen teken niet gezien in zijn reactie, je weet dus niet of er iets nieuws komt [edit]
                        zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Bert
                          • Aug 2000
                          • 155

Het zijn wel led's, driekleuren, zaterdagavond nog met m'n band daar gespeeld, sturing? geen idee. Vorige week iets dergelijks aangsloten bij een andere discotheek, klein kastje drie kanalen dmx in en 24V in, drie kleuren tbv led's uit. En die EV-tjes, zaterdag avond hingen ze er nog, ik heb ze alleen gebruikt om m'n multie er aan te hangen, zijn ze toch nog ergens goed voor want geluid komt er niet uit, ze klinken alleen hard.
                          It\'s only Rock \'n\' Roll
                          But I like it

Grtz,
                          Bert.

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Bert,

Die kleurwisselingen achter de bar zijn het resultaat van onze RGB Led pipe's. Deze worden aangestuurd met eem Led dimmer van het merk CLS, type LDX3/05.

De paal met daarachter meerkleurige led's in de grote zaal zijn endlight fibers.

Voor meer info www.fairlight.nl
                            ------------------------------------------------
                            Without colour, there is no perception
                            ------------------------------------------------
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

Working...