drivers vervangen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wombat
    • Jan 2005
    • 19

drivers vervangen?

hallo,

ik ben een redelijke n00b op het gebied van pa systems, maar toch heb ik een vraagje.

Ik ga mss ouwe sa 4470sb kopen als hoorns voor ons mooie systeempje, in de advertentie werd vermeld dat de hoorn er niet in zit. maar ik heb een vermoeden dat ie de drivers bedoelt.
    Nu snap ik niet helemaal precies hoe zo'n topkast werkt en wat er in moet.
    Als het goed is, is de 4470sb uitgerust met een jbl 2380/2385 hoorn en daar wordt ik niet echt wijzer van.

ff zoeken in google en toen kwam ik dit tegen:

JBL 2380A horn for replacement or upgrade. The JBL 2380A is a 2 inch 90 x 40 constant directivity horn. The JBL 2380A is a high quality resonant free polyurethane foam horn. A complete line of JBL horns for DJ’s, Bands, and Sound Reinforcement. JBL 2380A horns here. Repair your old horns with JBL horns.

der staat dus, 2380 gebruiken met de jbl 2446H en 2450H, dus dat betekent als zoiets zelf wil bouwen dat je een kapitaal kwijt bent aan drivers en hoorns?

zijn er een beetje goeie replica 2446 of 2450 te krijgen van een ander merk? want als ik die drivers moet vervangen ben ik alsnog veel knaken kwijt....

en is dit genoeg voor hoge toners? of heb je nog van die bullit tweeters nodig? en zijn daar nog goedkope aanraders voor te krijgen?

groeten
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Wat is een vermogen ??? Alles naar zijn waarde hoor.

Het is in iedergeval look a like op de Beyma TD400 / TD460 hoorn Deze kosten rond de 115,00 een passende driver is bv de CP650TI en die kost rond de 267,00

Is op zich een hoop geld ( denk wel voordeliger als JBL ) weet daar de prijzen niet van.

Comment

• wombat
      • Jan 2005
      • 19

nou ja, we zijn een klein systempje (3x raden wat voor een muziek ) en allemaal nog student, werkloos, werkend en er zijn geen kapitalen beschikbaar, dus proberen we 2dehands nogal wat apparatuur te kopen.

die prijzen die je noemt, zijn die dan per 2?

Comment

• BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

neem maar aan van nee
        groetjes,
        Bas

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

das goed geraden !!!! wat denk je zelf wombat ??? Natuurlijk zijn die prijzen PER STUK Maar ik denk wel goedkoper dan JBL en volgens mij ook een stuk beter ..........

Maar ja smaken verschillen !!

Comment

Working...