Hungaroflash QUASAR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fredkroket
    • Oct 2004
    • 7

Hungaroflash QUASAR

Beste lezers...

Ik ben momenteel 18 hungaroflash quasars aan het oplappen. Die dingen zijn ooit tweedehands gekocht en hebben ondertussen een leeftijd van een zestal jaren.

In het verleden hebben wij veel problemen gehad met deze toestellen op evenementen. Zij bleken vrij labiel en zeer onbetrouwbaar te zijn; trage reageertijd, snelle overhitting, zeer breekbare lamp, ... en hun behuizing ziet er niet meer uit.

Volgende zaken ben ik van plan te veranderen:

- DMX5pin naar DMX3pin
    - open bimetaal op print vervangen naar gesloten model (welk model is best?)
    - zandstralen en moffelen behuizing
    - hittebestendige kablage vervangen
    - verwijderen flappen op front

Bij een proefopstelling blijkt het nu al wat beter te lukken... MAAR men heeft mijn proberen wijs te maken dat die dingen nogal zeer gevoelig reageren op spanningsvallen... en dat komt wel eens voor bij een net gevoed door een generator.

Kan iemand mij dit bevestigen??? Moet ik hier rekening mee houden bij evenementen (buiten een goede verdeling over het net natuurlijk!) ??? En hebben jullie nog andere suggesties om die dingen wat stabieler te maken??? Weet iemand hoeveel stroom die dingen verbruiken bij het blindereffect (mijn stroomtang geeft 53A aan wat mij nogal veel lijkt) + dat ding is op de print afgezekerd met 25A.

Alvast bedankt voor jullie interesse en reacties...

Groeten,

Fred

P.S. Zit de stekker wel in???
  • od
    • Feb 2004
    • 138

AVL in Lebbeke (België) is invoerder daarvan, misschien eens vragen daar?

Veel succes

Comment

• movinghead
      • Aug 2001
      • 559

Ik weet niet wat voor stroomtang jij heb, maar ik weet wel dat hij veel trekt.

Wij hebben er vijf (2 Qusars + 3 5000 watters van Hungaro) in de discotheek hangen. En daar hebben we in het begin veel problemen mee gehad. Vooral met de quasars. Deze gingen soms gewoon een eigen leven leiden. Tijdens een RnB blokje zo ineens vol open in de blind-mode,... en das toch lullig bij een strobe met zoveel vermogen. Bij ons was de oplossing een eigen vrije groep en een eigen DMX-lijn rechtstreeks vanaf de splitter booster.
      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• fredkroket
        • Oct 2004
        • 7

Ik weet dat AVL de verdeler is, maar ik vroeg me af of er meer mensen ervaring met die toestellen hebben... Wat ik nu wel weet (net gevonden op die site van AVL) is dat die 60A trekt in blindmode, dus mijn stroomtangetje doet het nog redelijk goed.

Ik ben die dingen aan het oplappen omdat die mee zullen moeten op een roadshow gedurende 2 jaar. In die set zullen er 12 (!) aan een centrale cirkel in de set komen te hangen. Maar ik zit daardoor ook gigantisch in de knoei met dat vermogen...

Alle goede raad en tips ivm aanpassingen aan het toestel om het stabieler te maken zijn welkom.

thanks!

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Gaat "de Frank" (eindelijk) op tournee?

Comment

• movinghead
            • Aug 2001
            • 559

Om het vermogen wat naar beneden te trekken kun je dipswitch 10 even over halen. Hiermee zet je de "turbo" uit. Tevens kun je ze ook wat langer in de blind mode laten hangen. Lijkt me namelijk wel wat heftig... Om 12 van die bakken in vol vermogen in je mik te hengsten.
            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

citaat: Gaat "de Frank" (eindelijk) op tournee?
              Welke frank bedoel jij?

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

wie had 18 hungaro's in z'n zaak hangen? Niet veel denk ik... En wie wou 2 jaar geleden een "X on tour" beginnen? Die Frank bedoel ik

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

ah, dan weet ik ook genoeg. had al dat vermoeden, maar wou het effe checken

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Haha bij cybert en mij ging ook al een lampje branden bij het aantal van 18 hunga's
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

en, wie is er zo gestoord om 18 hingaro's te gebruiken, is toch mentaal een klein probleempje denk ik. Volgens mij zelfs verboden omwille van eventueele radioactieve bestraling (je kan dan toch skeletten zien dansen ipv lichamen?)
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

citaat:Geplaatst door driesmees

en, wie is er zo gestoord om 18 hingaro's te gebruiken, is toch mentaal een klein probleempje denk ik. Volgens mij zelfs verboden omwille van eventueele radioactieve bestraling (je kan dan toch skeletten zien dansen ipv lichamen?)
                        Nog nooit van effectlicht gehoord zeker ??

Trouwens als jij over radioactieve straling begint te praten gok ik dat jij een klein mentaal probleempje hebt... Eventueel es na laten kijken ergens ?

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

citaat:Geplaatst door driesmees

Mentaal probleem? jij zeker!
                          Of denk jij alleen in setjes van 3 knijpsotjes en dat is het?
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

even wat opgezocht en het volgende tegengekomen:

PERFORMANCE
                            Dimmable: 0 - 100%
                            Variable fl ash rate: 0 - 20/24 Hz
                            max power: 6 kW
                            max. power in continous 15kW

POWER SUPPLY:
                            main voltage: 230-240V - 50/60 Hz
                            Continous: 60A @230V (3,5 Sec.)
                            Turbo 32A @230V (11,5 Sec)

bron:http://www.avl2.be/download/hungarof...flash%20UK.pdf

Zal wel een of andere vermogenregeling inzitten die er voor zorgt dat je die stroom niet te lang trekt, zodat je zekering in de kast niet uitvalt.

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jerre
                              • Jun 2003
                              • 286

Onderwerp is als 'ns besproken geweest, 'n jaar of 2 geleden. toen trok 'n kennis van me gewoon z'n stroomgroep (generator) 'r onderdoor met 4 hungaro's op 'n groep van 100kva. Gelukkig kwam ie 'r achter de avond van te voren. Dus wat jij wilt gaan doen met 12 van deze bakjes kan 'kje alleen maar succes mee wensen. Dat ze beginnen te trippen ligt waarschijnlijk gewoon aan de spanningsdip die ze trekken, de elektronica gaat 'r dus even onderdoor. Wat je kan proberen is een deftige elco bijsteken op het laagspanningsgedeelte van de strobe, dus dat zeker de processor niks merkt van de dip, een soort van buffer dus (mag gerust een 10000µF zijn).
                              'k denk vor de rest alles zo goed mogelijk verdelen, 4 hungaro's per fase en gelijktijdig in continues mode op 'n vrij zware stroomgroep met overal 'n 32amp (6mm²) naar toe kan je mss wat succes mee hebben. en anders een backup persoon bij de groep he, die 'm terug opstart (maar 'k denk niet dat dat de oplossing is)
                              nu gij en dan ikke weer

Comment

Working...