antishock PU flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

antishock PU flightcase

Hellow peoples.
    Na lang aanmodderen heb ik eindelijk min of meer concrete plannen om een flightcase te bouwen voor mijn discobar.
    De voor en nadelen van apparte cases of een grote case heb ik al zowat tegenmekaar gelegd en ik ga één grote case maken voor 2 Pu's, mixer en dubbele CD speler.

Enige probleem: ik ben me bewust van de impact op de feedbackgevoeligheid als je een platenspeler in een flightcase stopt.

Is iemand er hier in geslaagd om bij zulke flightcases de PUs toch min of meer akoestisch te isoleren van de ondergrond? En hoe doe je dat.
    Ik heb bijvoorbeeld in de shop 'antishock-rubbers' gezien. Doen die dingen veel af?

Greetz
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Case maken met mixer, dubbele CD en 2 PU...
    CD driver zit onder linker PU, gemonteerd op rackprofiel en rustend op mousse (om transportschokken op te vangen). Mixer uiteraard in midden gemonteerd, en onder rechter PU aansluitingen etc.
    PU's rusten op een granietblok of arduin of soortgelijk, van een 6-tal cm dik, met onder deze blok een noppenmousse.
    Voordeel: gedaan met brom, feedbacks, en verspringen van de naald.
    Nadeel: dringend armspiertjes gaan kweken....:-)

Heb ook een tijdje met freefloats ge-experimenteerd, maar de meeste van die dingen lopen plat na een week of 2, of gaan stuk na 5 keer gebruiken. Is goed voor verhuur van losse PU's, maar om nu alle 3 weken je set te gaan demonteren om die freefloats terug op te blazen ?

Je kan ook eens proberen om de PU's gewoon op stukken noppenschuim te plaatsen, met tussen de noppenschuim en de PU's een ijzeren of aluminium plaat. Maar beste systeem dat ik tot nu toe gebruikt heb blijven toch wel die arduinblokken (uitgezonderd van het gewicht dan).
    Maar hier in de buurt zit een firma die zo'n case bedacht heeft met 4 technics PU's, dubbele CD, mixer, versterker en arduinblok per PU... Dus het kan nog altijd zwaarder :-) (setje weegt iets van een 200 kg)
    --- watt ever you want ---

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

en met 4 man de hoop tillen dan nee dank u

De methode van het noppenschuim: hoe dikker schuim hoe liever zeker? Enig idee hoeveel dat het ongeveer indruk onder het gewicht van een technics? (kwestie van het hout een beetje te dimensioneren)

Dit artikel: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=539, dat doet niks af? Of zal de bas dan de case zelf evengoed aan het trillen brengen?

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Het artikel wat jij daar aangeeft word over het algemeen gebruikt tussen een binnenrack en buitenrack.
        Zo kan je dus je binnenrack geveerd en zwevend in je buitenrack opstellen.
        Ik weet niet hoe het rubber en de verbinding tussen de 2 kanten gemaakt is en kan dus ook niet zeggen of het bruikbaar is voor PU.

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

Zijn inderdaad gemaakt als ophangbeugels tussen binnenrack en buitenrack voor flightcases (meestal ampracks en dergelijke, met behoorlijk gewicht in dus). Vrees dat deze veel te strak afgeveerd gaan zijn om getril van bassen en feedback/ brom resonanties op te vangen.
          Hoever deze doorzakken kan ik niet van buiten zakken, want ik gebruik ze dus altijd met die arduin blokken (die alleen al ong 30 kilo/ stuk wegen). Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dik de mousse is. Denk best gewoon even uitproberen, mousse los kopen, even paar fuiven uitproberen wat beste resultaat geven en dan de kist errond bouwen.

Ik denk dan aan noppenschuim van ong 6 cm dikte.

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

juist wa aant experimenteren gegaan bij m'n thuis: gewoon piepschuim maakt het blijkbaar erger

seffens eens zoeken naar een stuk noppefolie

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Tsja, piepschuim is nu niet echt ontworpen om trillingen mee te onderdrukken, gaat waarschijnlijk nog mee resoneren ook.

Comment

• dome
                • Mar 2002
                • 159

Tja, een plaat hout iets groter dan je pu. Grindtegel eronder monteren deze plaat met grindtegel hang je dan met 4 ophangrubbers voor wasmachine trommels in je case.
                Werkt perfect. Geen resonantie. geen overslaande naalden door stoten.

Comment

• pilot
                  • Nov 2003
                  • 267

Laatste systeem werkt echt goed tegen resonantie alleen er zijn dj's die de plaat een slinger geven dan wil dit systeem nog wel eens behoorlijk slingeren,scratchen is helemaal uit den boze.
                  master-qsc en de rest

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

In mijn case zitten de pu's alleen tijdens transport vast met een paar blokjes hard schuim, tijdens gebruik gaan die blokken er uit en staan ze op hun eigen pootjes, geen probleem !

Ik heb een standaard kist gebouwd , dus 2x PU plus 19" mixer in het midden. Binnenwerkse maat: 150cm x 45cm x 15cm diep (ivm mixer)
                    Alle in en uit gangen gaan via XLR connectoren in verdiepte schotels, dat is wel zo makkelijk!

Ik heb wel de bediening van me cd speler er in zitten,maar de speler zelf zit samen met de eq en andere effecten in een case
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...