Neutrik balanceerde Jack , Test

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thaike2
    • Jun 2004
    • 44

Neutrik balanceerde Jack , Test

Graag wat informatie hierover , vanwaar het verschil wanneer ik het volgende uitvoer ,

Ik steek een Neutric gebalanceerde jack in de ingang van de mengtafel , met de gain open , dat je bij sommige jacks wanneer je er op klop (metalen omhulsel)een geluid hoort die erg glazig klinkt , en bij een zelfde type jack , dan terug niets hoort , en als je dit test met een multimeter ,dan merk je geen verschil op.

Ik heb dit eveneens met dezelfde bal jacks ,die met een gebalanceerde microdraad is verbonden , de ene kant klinkt glazig ,de andere kant niet......vanwaar het verschil....., ik moet er wel bij vertellen dat die jacks al en paar keer gesoldeerd zijn geweest ........zou dit een reden kunnen zijn ?

Thaike
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Ik denk dat je eerst wat meer duidelijkheid moet geven.
    Staat er signaal op de jack die je in je mengtafel steekt?
    zoneen, kan je dat 'glazig' geluid dan eens beschrijven? Iets anders dan gewoon brom kan ik me moeilijk voorstellen...

Hoe heb je je kabel gesoldeerd? En heb je deze al eens getest op kortsluitingen/aderbreuken/soldeerbreuken met multimeter of kabeltester?

Van het tweede deel van je tekst begrijp ik niks meer.
    Heb je het nu met al je jack-kabels? Of enkel met 2 kabels?

Comment

• Caspar
      • Jul 2002
      • 42

ik snap hem ook even niet... 2 kanten op een gebalanceerde jack??
      De muzikale allesmixer!

Comment

• thaike2
        • Jun 2004
        • 44

Hallo heren...

ik doe het als volgt,
        gewoon de mixer aanzetten , de koptelefoon erop,de jack erin (Line in ), eventueel zonder draad ,dan de gain bijna gans opendraaien , te beluisteren via koptelefoon , en dan met een voorwerp op de jack ( de buiten mantel ) tikken , bij de ene jack hoor je een scherp geluid , net zoals je op een glas tikt , (vandaar glazig geluid)

bij de ene jack hoor je niets , bij de andere wel een beetje , en bij weer anderen hoor je het luid zeer goed , en ik vraag me af , vanwaar het verschil .....

De mixer is een Midas Venice 160

mvg fred

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat:de jack erin (Line in ), eventueel zonder draad ,dan de gain bijna gans opendraaien
          Wel eens met de mengtafel onder water geprobeerd? schijnt dat het effect versterkt wordt, maar dan hoor je wel een waterige tic...

wegens het nut van deze informatie toch maar gesloten

Comment

Working...