case vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DNA
    • Feb 2003
    • 19

case vraagje

Ik heb een vraagje over het maken van een case, voor zover ik weet is deze vraag hier nog niet gesteld. Ik wil graag een case maken waar ik de voorkant af kan halen, maar ook met een afneem baar deksel.
    | | |
    | | |
    | | |
    |__|__________________|

Nu vraag ik me af hoe ik de sluit profielen mooi op elkaar aan kan laten sluiten, zover ik het me kan bedenken zul je altijd ergens een overgang krijgen van een male sluit profiel naar een female.

Alvast vriendelijk bedankt voor reacties
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Goed, omdat je tekening niet helemaal helder is even de vrag of je een soort (afmetingen kunnen anders zijn natuurlijk) case bedoelt zoals in dit plaatje:

Zo ja, dan de tip om niet de voor- en de bovendeksel uit 1 geheel te maken. Als de deksel er dan afgaat...dan zit je met een onmogelijk model deksel dat je moet zien een plakje te geven!

Kant van je case male profiel, deksels female...het is een keuze, maar zorgt er wel voor dat je met het plaatsen van je sloten wegkomt met minder lompe deksels ( reden waarom je oa. bij mixercases weer female onderop zou kunnen doen...

Maar, twee deksels maken dus, is geen gemakkelijk kissie om mee te beginnen trouwens

we zien graag foto's van het bouw proces

Comment

• DNA
      • Feb 2003
      • 19

Ik zie nu pas dat de tekening niet geworden is zoals ik hem bedoelde, maar ik bedoel inderdaad een case zoals op het plaatje.

Het is de bedoeling dat het bovendeksel kan scharnieren en dat het voordeksel er helemaal afkan. maar als ik de case kant voorzie van een male profiel en de deksls female, hoe laat ik deze dan mooi op elkaar aansluiten zodat er geen rare gaten tussen de profielen zitten.

Overigens is dit (gelukkig) niet mijn eerste case.

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Male en Female past gewoon in elkaar, ik snap je vraag niet helemaal.
        Kan je misschien iets duidelijker zijn?
        We're ready to party, are you?

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

Bij de bovendeksel komt bijvoorbeeld male profiel rondom,dan komt bij de voordeksel female rondom,bij de kist komt bovenop dus female en bij de kant van het voordeksel male.Dit zaag je gewoon onder 45 graden af hierna moet je met een vijl boven aan een gleufje vijlen gelijk aan het profiel van de female profielen.
          master-qsc en de rest

Comment

• DNA
            • Feb 2003
            • 19

Hardstikke bedankt voor deze uitleg.
            Ikga eerst wel ff voor de zekerheid een probeerseltje maken van een afvalstukje profiel.

Comment

Working...