Voeding MA 24/6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Voeding MA 24/6

Beste mensen,
    Ik zit momenteel met een MA-tafel met een voedingsprobleem. De tafel (en voeding) werken wel, maar bij storingen op het net, bijvoorbeeld van een zwaar apparaat op dezelfde groep de stekker eruit trekken valt de tafel een seconde uit, en start dan weer op. Heel frustrerend als dit tijdens een klus gebeurt.
    Ik heb de voeding al open gehad, geschakelde voeding met 2 of 3 verschillende uitgangsspanningen.
    De tafel is 10 jaar oud, dus mijn idee was om in ieder geval de primaire condensatoren te vervangen, en eventueel ook de kleine secundaire. Ik heb namelijk het idee dat die oude condensatoren het probleem veroorzaken.
    Wie heeft er een idee of dit de oplossing is of wat er nog meer aan de hand kan zijn, of wie herkent deze symptomen?
    Brand maar los.
    U x I = Boem.
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

ja psies elcos vervangen, vooral de secundaire kleine elcos rond de smps-chip.... let wel goed op of het 105 graden types zijn, ook weer 105graden (philips) indoen dan....
    Als het probleem blijft is het misschien een idee om de tafel altijd via een computer-ups te voeden? (die zijn al gefiltert en vangt spanningsdips op...)
    knoppen en waarden :)

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

citaat:Geplaatst door dokter dB
      Als het probleem blijft is het misschien een idee om de tafel altijd via een computer-ups te voeden? (die zijn al gefiltert en vangt spanningsdips op...)
      Hoe kom je erop[8D]-> Ben momenteel bezig een Dual-conversion UPS weer werkend te krijgen, die was eigenlijk voor Lightjockey bedoelt maar een MA kan er ook wel bij.
      U x I = Boem.

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Toch zou mijn voorkeur zijn om het voedings probleem eerst optelossen voordat de voeding het in z'n geheel begeeft, dan helpt er geen UPS meer aan.

herman

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Misschien handig om met een scoop even de uitgansspanning te laten zien en dan zo'n storing te veroorzaken. Kan je zien of die storing ook op de secundaire voedingsspanning terecht komt, of dat gewoon de voedingsspanning tijdelijk een dipje kent, met als oorzaak slechte elco's.

Misschien eerder kijken of de voeding een netfilter bevat, eventueel nog een extra externe toevoegen en kijken of dit helpt.

Tot slot zijn er verschillende soorten 'storingen' op het net. Is het bij een spanningspiek, spanningsdip of vervormde sinus, harmonischen, ed.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

eventueeel kan de gehele voeding vervangen worden door de MA-jongens.
            Heb wel een adres voor je...mail anders ff.....

Comment

Working...