Brom door lampje Powermate1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Da Burf
    • Jun 2003
    • 44

Brom door lampje Powermate1000

Mijn Dynacord Powermate 1000 geeft een (niet heel harde, maar wel hoorbare als er niet gespeeld wordt) 50Hz brom als het mixerlampje wordt ingeplugd (via zo'n XLR aansluiting).
    Mijn vraag: Zou dit een ontwerpfout van de Powermate kunnen zijn of zou het kunnen liggen aan het gebruikte zwanenhalsje?
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Probeer het eens uit met een ander lampje zou ik zeggen en als het dan nog is weet je in iedergeval dat het niet aan je lampje licht dat je nu heb.
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Da Burf
      • Jun 2003
      • 44

het lampje is al eens defect geweest, heb ik toen vervangen, maar de brom bleef, of zou het aan die zwanenhals kunnen liggen?

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Da Burf

het lampje is al eens defect geweest, heb ik toen vervangen, maar de brom bleef, of zou het aan die zwanenhals kunnen liggen?

Die kans in nihil Burf!

Comment

• Da Burf
          • Jun 2003
          • 44

dat dacht ik ook....
          toch maar eens met de importeur van dynacord mailen dus.

Comment

• SjoerdOptLand
            • Jul 2003
            • 261

Wat zou kunnen is dat het lampje te veel stroom trekt: zoek even uit hoeveel het lampje mag trekken en koop eventueel een ander lampje.

Groetjes,
            Sjoerd

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

Tip! Gebruik enkel Littlite lampjes, en geen stageline/showtec of wat dan ook varianten. Hebben hier ook niks dan problemen mee gekend op sommige (de betere) tafels. Heb hier ooit een uitleg over gekregen die bleek te kloppen maar ben 'em al vergeten...

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba

Comment

• Scotty
                • Jul 2004
                • 22

In een zwanehals zit volgens mij maar 1 ader, dus om toch de stroomkring gelijk te krijgen wordt de nul van een lampje vaak via het chassis geleid.

Oplossing kan zijn om de zwanehals open te maken en een 2e ader toe te voegen(op de 1 of andere manier) en die te koppelen aan een elektrische nul.

Ik heb hierover vroeger iemand ook gesproken die hetzelfde probleem had.
                hoop je voldoende te hebben geinformeerd.
                mmzls
                Het hangt....................nog steeds

Comment

• Da Burf
                  • Jun 2003
                  • 44

Goede adviezen!
                  dank, ga ermee aan de slag en hou jullie op de hoogte!

Comment

• Dikke Foaf
                    • May 2003
                    • 618

Als je scotty's advies volgt, zorg er dan wel voor dat die 2e ader die je bij legt, geen elektrisch contact meer maakt met de behuizing van het lampje (wat volgens mij zo goed als onmogelijk is, gezien het feit dat de massa van de fitting altijd contact maakt met de behuizing, die dingen zijn nu eenmaal zo gemaakt.)

Er bestaan ook lampjes met een voetje waaruit 2 draadjes komen, je kan deze dan verlengen en een xlr aan zetten. Zorg dan wel dat het chassis van het lampje geen elektrisch contact kan maken met je mixer, monteren op een blokje hout ofzo.

Misschien ook eens de pinout van beide xlr's nakijken, of deze wel overeen komt?

Comment

Working...