QSC MX700 stroombegrensing afstellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

QSC MX700 stroombegrensing afstellen

Ik wil voor mijn MX700 de stroombegrensing afstellen. dit gebeurd door 2 pptmetertje -I(a/b) en +I(a/b)

wie heeft er voor mij een schema of afstel procedure?
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

heb nog nooit gezien dat je de stroombegrenzing kan afstellen.... dat wil je ook niet en daar wil je buiten blijven.

Zou kunnen dat het bij qsc anders is? is het letterlijk een voedingsbegrenzing oid?
    knoppen en waarden :)

Comment

• nijhuisr
      • May 2003
      • 182

Het is niet zo zeer dat ik het wil maar er is aan gerommeld, dus ik weet nu niet meer of de potmeters goed staan.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hmm heb altijd behoorlijk wat schemas op het net gevonden, ook van qsc.
        heb je een dummyload? dan kan je kijken of de maxstroom word gehaald @2ohm oid....
        knoppen en waarden :)

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Stroombegrenzing is sowieso in alle QSC MX'ers instelbaar, andere reeksen zou ik moeten checken..
          Voor de stroombegrenzing is niks anders gemaakt dan instelpot TR1/TR2 met de ene kant aan de Pgnd en de andere kant over een diode (D12&D13, 1N4934) aan de basis van de drivertor. Na bereiken van de drempelspanning van de diode + de spanning over de emitterweerstand van de stuurtor (evenredig met stroom aan output) zal de basis van de drivertor dus over de met de potmeter ingestelde weerstand naar Pgnd dichtgetrokken worden..

Groet,

Joost

Comment

• nijhuisr
            • May 2003
            • 182

Joost, weet jij ook wat de orginele waarden van de zekeringen zijn? op de print staat het niet.

Comment

• nijhuisr
              • May 2003
              • 182

nou, ik heb de afstelprocedure gekregen en uitgevoerd. alles werkt weer naar behoren.

Comment

Working...