krachtstroom uit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zinzi
    • Jul 2003
    • 87

krachtstroom uit

beste forummers
    Ik heb een dimmerrack met een 16A krachtingang.
    Nu heb ik nog een tweede dimmer ook met een 16A krachtinput. Kan ik het dimmerrack nu voorzien van een 16A krachtoutput? Ik snap dat ik totaal niet meer dan 3680 Watt per fase kan trekken. Maar dat is geen probleem, zoveel trek ik niet. Wat ik me vooral afvraag is of deze output apart afgezekerd moet worden. Volgens mij hoeft dit logischerwijs niet omdat je nooit een stekker of stopkontakt overbelast. klopt deze veronderstelling ?
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:niet. Wat ik me vooral afvraag is of deze output apart afgezekerd moet worden. Volgens mij hoeft dit logischerwijs niet omdat je nooit een stekker of stopkontakt overbelast. klopt deze veronderstelling ?
    je veronderstelling klopt niet. je kan een stopcontact of stekker wel degelijk overbelasten. denk maar aan de gevaarlijke verloopjes zoals 63A naar 32A enz... zonder af te zekeren, kan je de volle 63A door die 32A stekker opnemen uit het net.

Bij jou hebben we echter een 16A krachtaansluiting.Deze hoeft niet afgezekerd te worden en wel omdat deze in de zekeringkast vanwaar zo een aansluiting vertrekt al afgezekert is met 16A veiligheden.

je kan dus wel een 16A krachtoutput voorzien, aangezien je nooit meer als 16A uit het net zal kunnen opnemen, dan vallen namelijk de veiligheden in de zekeringenkast uit.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...