stroomaansluiting dimmerrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

stroomaansluiting dimmerrack

Ik heb een probleempje, ik heb de volgende apparatuur en zou graag van jullie willen horen hoe het precies aan te sluiten:

4x Showtec D-pack 6 , 6 kanaaltjes van 2 KW.
    1x Showtec PSA 631 Power Distribution 3x 63A

Ik ga twee losse flightcases maken met in 1 kist de 63A verdeelkast en 2 dimmertjes. In het tweede kistje komen 2 dimmers.

Nou doe ik op dit moment alle 4 de dimmers op de apparte 32A aansluitingen achterop de 63A verdeelkast. Maar het liefst zou ik 2 dimmers per 32A aansluiting aansluiten. Is dit mogelijk?

Ik heb 1000 watt parretjes...

Is een 63A verdeelkast ook echt te verdelen in 4 vrije 32A aansluitingen??
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Dat gaat eigenlijk net niet, als je je kanalen ook met 2 kW belast.
    Per fase heb je maar 32 x 230 -> 7.3 kW, geen 8.

In de praktijk zal het waarschijnlijk geen probelemen op leveren, en het is niet verboden. Gebruik wel goede 32 A kabels dan.

[edit]
    citaat:Is een 63A verdeelkast ook echt te verdelen in 4 vrije 32A aansluitingen??
    Wat denk je zelf ? ...

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

citaat:Geplaatst door -Aart-

Dat gaat eigenlijk net niet, als je je kanalen ook met 2 kW belast.
      Per fase heb je maar 32 x 230 -> 7.3 kW, geen 8.

In de praktijk zal het waarschijnlijk geen probelemen op leveren, en het is niet verboden. Gebruik wel goede 32 A kabels dan.

[edit]
      citaat:Is een 63A verdeelkast ook echt te verdelen in 4 vrije 32A aansluitingen??
      Wat denk je zelf ? ...
      Nou het is een standaard verdeelkast van showtec maar volgensmij kan 4x 32A net niet in 1x 63A

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

32A is nog altijd afgezekerd op 25A, liever per 2 dimmers een 63A aansluiting, en dan een 63A naar 2x 63A kast. dan krijg je dus dat van af de dimmers tot de verdeelkast er geen probleem is.
        Maar de 50A afgezekerde 63A, kan die 80A max beter hebben dan dat een 25A zekering 40A kan hebben.
        2x 10A per dimmer, 2 dimmers in een rack is 40 A per fase.
        In de praktijk zal je niet vaak 2 kanalen per dimmer vol belasten, 1 fase, dus dat gaat dan wel.
        stel dat je 1 kanaal per dimmer belast, kom je op 2x 10=20A per rack, is 40A per fase op de aansluiting in de muur. Gaat dus prima
        SR20DET

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

32A is nog altijd afgezekerd op 25A, liever per 2 dimmers een 63A aansluiting, en dan een 63A naar 2x 63A kast. dan krijg je dus dat van af de dimmers tot de verdeelkast er geen probleem is.
          Maar de 50A afgezekerde 63A, kan die 80A max beter hebben dan dat een 25A zekering 40A kan hebben.
          In de praktijk zal je niet vaak 2 kanalen per dimmer vol belasten, 1 fase, dus dat gaat dan wel.
          stel dat je 1 kanaal per dimmer belast, kom je op 2x 10=20A per rack, is 40A per fase op de aansluiting in de muur. Gaat dus prima
          Wat een onzin,63A wordt nog altijd afgezekerd op 63A en 32A op 32A. En een 50A die 80A kan hebben ? moet je me ook eens uitleggen.
          Met normale belastingen van je dimmers, kan je normaal zonder problemen 2 dimpacks op een 32A aansluiten.
          Uiteraard is een 63A te verdelen in 4*32A, zolang alles maar correct afgezekerd is kan je hier in theorie honderd 32A fiches op plaatsen.
          --- watt ever you want ---

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

citaat:Uiteraard is een 63A te verdelen in 4*32A, zolang alles maar correct afgezekerd is kan je hier in theorie honderd 32A fiches op plaatsen.
            dat zou je dan kunnen doen door een hoofdautomaat van 63A te plaatsen. wat daarachter dan van verdeling komt, maakt niet veel uit, je kan toch niet meer als 63A opnemen doordat die automaat er tussen staat.

wil je dan 4x 32A cee aansluiten heb je per cee nog eens een 32A automaat, nu kan je per cee ook niet meer als 32A opnemen.

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

Ik denk dat dat in belgie dus zo is, bij ons in nederland dus niet.
              die 80A bedoel ik een piekstroom mee, dat gaat beter als een piek van 40 a op een 25A zekering.
              Maar zoals ik al zei, in de praktijk gaat het vaak gewoon goed.
              Dus, probeer het, en kijk wat er gebeurd. Uiteraard wel voorzichtig doen met spanning
              SR20DET

Comment

• Lazy
                • Sep 2003
                • 294

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

Hmm lijkt me niet helemaal waar wat je hier zegt... Dan heb ik zeker 2x een 125A aansluiting nodig om mijn 12 fourbarretjes aan te sluiten..

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

[flauwe modus] nee 1 keer 125A zal genoeg zijn [/flauwe modus]
                  SR20DET

Comment

• jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

'k heb zo de indruk dat dat wel meer gebeurd bij jullie in Nl dat de 32amps cee's afgezekerd worden met 25a. Gevolgje van ex perilexen want voor zover 'k wee tis 'n 32amp afgezekerd gewoon met 32amp en voor de rest geldt 't zelfde.
                    Nu Lazy, je kan gerust je 63amp opdelen in 4x32 's, moet je wel niet gaan verwachten dat je 'r 4x 32amp uit kan trekken natuurlijk, zie gewoon dat je 63amp is afgezekerd met 63 (+diff) en verdeel dan over 4x 32amp zekering en dan naar je 32amps. Let wel, je 63 amp min 10mm² t/m de 32amp automaten, vanaf daar kan je pas als 32amp rekenen (6mm²).
                    nu gij en dan ikke weer

Comment

• Lazy
                      • Sep 2003
                      • 294

citaat:Geplaatst door jerre

'k heb zo de indruk dat dat wel meer gebeurd bij jullie in Nl dat de 32amps cee's afgezekerd worden met 25a. Gevolgje van ex perilexen want voor zover 'k wee tis 'n 32amp afgezekerd gewoon met 32amp en voor de rest geldt 't zelfde.
                      Nu Lazy, je kan gerust je 63amp opdelen in 4x32 's, moet je wel niet gaan verwachten dat je 'r 4x 32amp uit kan trekken natuurlijk, zie gewoon dat je 63amp is afgezekerd met 63 (+diff) en verdeel dan over 4x 32amp zekering en dan naar je 32amps. Let wel, je 63 amp min 10mm² t/m de 32amp automaten, vanaf daar kan je pas als 32amp rekenen (6mm²).

Ja dat snap ik dat je 4x32A uit een 63A kunt halen anders hadden ze het ook niet geproduceerd als standaard verdeelkast...

Weet je wat, ik sluit het wel gewoon aan zodat iedere dimmer een apparte 32A heeft want hier wordt ik eerlijk gezegd ook niet veel wijzer van..

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

3*63 = 6 * 32, volgens mij.

4 x 6 x 2kw = max 48 kW, volgens mij. of 16 kw per fase, wat ongeveer 63 ampere is. Als je het goed doet kun je alle dimmers dus net ongeveer voluit belasten met je 63 hoofdvoeding. Ofwel : je kunt idd +/- 48 kW op een 63 A bij 220V laten lopen.
                        mooi, he. hebben ze daar toch ff over nagedacht............

Comment

• pilot
                          • Nov 2003
                          • 267

Dat van die 25 a afzekering voor een 32A aansluiting gaat alleen op voor normale zandgevulde zekeringen omdat de volgende stap 35A is dus net te zwaar voor de aansluiting.Bij automaten is wel een 32A automaat leverbaar.
                          master-qsc en de rest

Comment

Working...