Ik heb een snoertje dat te kort is, twee aderig audiokabel ongeveer 80 cm lang, en geeft nooit geen problemen. Nu heb ik 2 meter nieuwe kabel gekocht, precies dezelfde en nu hem ik ineens een brom. Heb de kabel doorgemeten op sluiting o.i.d. maar kan niks vinden. Heb de oude kabel weer in elkaar gesoldeerd en brom weer weg. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Brom door andere kabel
Collapse
X
-
Hij geeft al aan dat het niét aan de pluggen ligt.citaat:Geplaatst door Overdrive
Wat voor kabeldelen zitten eraan?
Hij heeft de pluggen eraf gesoldeerd en op de nieuwe kabel gezet, waarna hij de brom ondervond. Vervolgens soldeerde hij ze aan de oude kabel en de brom is weg.
(althans, zo interpreteer ik zijn post)
Comment
-
Klopt, het ligt niet aan de pluggen ( jack 6,3 ). De nieuwe kabel is van Tasker 2x0.14 spiral shielded flat cable. De oude kabel ziet er het zelfde uit alleen staan hier geen gegevens op.citaat:Geplaatst door jurjen_barel
Hij geeft al aan dat het niét aan de pluggen ligt.citaat:Geplaatst door Overdrive
Wat voor kabeldelen zitten eraan?
Hij heeft de pluggen eraf gesoldeerd en op de nieuwe kabel gezet, waarna hij de brom ondervond. Vervolgens soldeerde hij ze aan de oude kabel en de brom is weg.
(althans, zo interpreteer ik zijn post)
Comment
-
Wat echter ook nog mogelijk is, weet t niet zeker, maar de kabel kan ook nog een carbon achtige afscherming hebben. Dat betekent dat je die ook moet strippen want ook die behoort tot de mantel. Kortom je valt dan min of meer toc in 3 ; 3. Je hebt zitten prutsen met solderen.......... of beter onwetend.. als en mits... het dat is...Comment
-
Tasker is over het al gemeen goed, en veroorzaakt mijns inziens geen brom. Of heb je je kabel langs dimmerkabels lopen.citaat:Geplaatst door john1968
Dat soldeer werk was wel goed. Heb ik twee keer gecontroleerd. Ik heb later twee nieuwe kabels gemaakt en weer het zelfde probleem. Bij allebij de kabels. Denk dat het aan de kwaliteit van het snoer ligt.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment

Comment