Gaasdoek (Mesh) voor de PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Gaasdoek (Mesh) voor de PA

Je ziet het altijd op festivals, die immense doeken voor de boxen (hihi) met daarop het logo van het feestje en/of reclame-uitingen van sponsors. Wij zijn van plan om met de band iets dergelijks te laten maken. Nu heb ik al diverse bedrijven gesproken, maar ik krijg niet de indruk dat zij het belang van geluid doorlaten helemaal inzien. Niemand kan me dan ook vertellen of hun "mesh" ons geen tophoog gaat ontnemen.

Uiteraard zien een paar mega-logo's voor de PA er lekker blits uit, maar het moet geen impact op ons geluid hebben. Vandaar mijn afwachtende houding. Heeft iemand wellicht een idee waar ik een bedrijf kan vinden dat dit soort dingen vaker doet?
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

Ik weet niet waar die doeken gemaakt worden, wil wel even informeren bij een kennis. Echter ik dacht dat die dingen "scrimps" heten...
    (...)

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Hmmm, toch al iets gevonden. Dit maar es effe checken volgende week:

voorbeelden van zeildoeken

(als ze er al foto's van op hun site hebben, mag je er toch vanuit gaan dat het dat spul ook echt is?)

Comment

• ostracized
        • May 2002
        • 214

Is wel belangrijk dat ze acoustisch doorlatend zijn. We hebben eens meegemaakt dat door de regen bepaalde doeken "vol" water zaten. gaf je een klap tegen het doek, dan had je ineens weer mid/hoog :-)
        (...)

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

bestaan ook zo'n versterkers: geef je er een klap tegen, dan had je ineens weer mid/hoog

die zeilen, zijn dat geen plastiek zijlen met gaatjes i.p.v. echt doek ?

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• EricvD
            • Feb 2006
            • 21

Je zou een doekje kunnen laten bedrukken bij een van de bekende doeken leveranciers in Nederland. Bijvoorbeeld op een stukje Tulle:

Tis natuurlijk niet onwijs goedkoop, maar zeker ook niet onbetaalbaar. Laat dan natuurlijk ook meteen rondom ringen slaan, een zoom aan de onderkant en bijvoorbeeld wat lussen aan de bovenzijde.

Comment

• ostracized
              • May 2002
              • 214

Originally posted by DJ nn
              bestaan ook zo'n versterkers: geef je er een klap tegen, dan had je ineens weer mid/hoog

(...)

grtzz DJ nn
              toevallig geen D*P??
              (...)

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Ik heb altijd een pesthekel gehad aan het riggen van 'softs' waartoe we ook dit soort van doeken of 'scrims' rekenen.
                ('scrimps' klopt niet!
                Dat zijn kruisingen van doeken met garnalen ('shrimps') ....
                Dat mag niet echt de reden zijn om dit onderwerp te verwijden of te verplaatsen.
                Echter om dit nu als topic bij staging te gooien gaat wel erg ver, want ik merk toch vooral een geluidsweergave-vraag....
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

Zoals rinus het zegt noemen die doeken inderdaad scrims. Het zijn zeer rekbare doeken (stof dus, geen plastic) die bijna geen wind tegenhouden. Waar ik werk verzorgen wij scrims op een aantal grote festivals in België. Ik vermoed dat wij onze scrims bij Showtex halen, maar zal het morgen eens navragen. Een logo zou ik niet op de scrims zetten, maar eerder op de doeken die dan naast de PA komen te hangen.

Je kan deze doeken het makkelijkste ophangen met spanfixen en ty-wraps. De zijkant maken wij meestal vast met een 'keterband' (weet iemand een deftig woord hiervoor?) maar dit is natuurlijk niet altijd aanwezig op de podia.
                  De onderkant kan je het beste opspannen met een lange stijgerbuis (de lengte van je scrim) en die dan aan de scrim bevestigen met spanfixen. Eventueel kan je nog een extra gewicht hangen aan je stijgerbuis, om de scrim nog meer op te spannen.

Over het effect op het geluid zal ik het morgen ook eens proberen te hebben. Wat ik nu eens wil vragen aan iedereen, is wat de exacte functie is van de scrims. Is dit eigenlijk puur decoratief, of is het om de PA te beschermen tegen regen e.d.?
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ostracized
                    • May 2002
                    • 214

Ok scrims geen scrimps, weer wat geleerd vandaag

Volgens mij zijn deze doeken puur decoratief, dat ze eventuele buien (en die zijn er momenteel nogal ) een beetje tegenhouden lijkt me alleen maar mooi meegenomen. Ik zie toch ook dat ze die dingen met enige regelmaat binnengebruiken...

gr, Otto
                    (...)

Comment

• LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

Heb het ook wel eens gezien,
                      dacht ik, is dit nu om reclame te maken of puur om de geluidsinstallatie erachter weg te werken(optelling zag er niet uit)
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Ik zou gewoon eens met showtex bellen of erheen rijden (zitten in bussum). en je verhaal houden..

Heb hele goede ervaringen met dit bedrijf en ze hebben ook veel materialen op voorraad in hun verhuurprogramma zodat je het ook eens kan proberen voor je het aanschaft.. Uiteraard weet ik niet of dit ook zo is met dit materiaal, maar het is allicht de moeite waard het te proberen.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

dat doek voor speaker torens het gewoon Speaker Mesh en geen scrimps zoals sommige beweren en je kan het hier laten drukken Spandoeken van bisonyl, met of zonder frame. | spandoeken, banieren, displaysystemen, vlaggen en backdrops. ze hebben normale mesh voor op steigerconstructies en speciale speakermesh wat niet je mid/hoog om zeep helpt.
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

als er met sites gesmeten gaat worden:
                            Aandacht Vlaggen Industrie, banners, banieren, displays, vlaggen, spandoeken

geen aandelen trouwens.
                            lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Topic is van 2006, kweenie of dat al opgevallen was?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...