Rigger gevallen bij Madonna-bouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Rigger gevallen bij Madonna-bouw

Ook net op Roadie.net gelezen:
    Een local rigger Steve Studer (Smiley) is bij de bouw/rehearsels op 21 juli 2004 in Phoenix, Arizona gevallen van een hoogte van 9m (30ft).
    Hij heeft het wel overleefd, maar had ernstig hoofdletsel ('burst brain aneurysm') en heeft een 'craniotomy' ondergaan.
    Hij zal ca. 6-9 maanden moeten revalideren, en is dan al met al
    $ 250.000,- aan ziekenhuiskosten kwijt.
    Hij was niet verzekerd tegen dit soort ziektekosten.

De update op 2 augustus was dat hij:
    - weer rechtop kon zitten en
    - weer helder kon praten,
    en
    - steeds minder slangen en kabeltjes nodig heeft aan zijn lijf.

Over de omstandigheden van zijn val kon ik niets vinden.
    Maar we zijn weer eens gewaarschuwd.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • VERVALLEN

Werken op hoogte is altijd gevaarlijk en houd diverse risico's in. Riggers die aan zo'n job beginnen letten zeer goed op, zijn voorzichtig, dragen valbeschermingen, ...
    Maar vele riggers met jaren ervaring die denken van "laat die zever maar weg" (valbeschermingen, en dergelijke) en willen hun job "stoer" doen van kijk wat ik durf en kan, ...
    En dan verschieten ze ervan dat ze NIET verzekerd zijn ....

Riggen doe je goed, en op eigen risico vind ik!

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

euhm...
      Ben sinds enige tijd als zelfstandige aan de gang, kan me voor een heleboel zaken verzekeren, maar als ik vermeld dat ik rigging werkzaamheden in de entertainment doe dan wordt het wel een premie die lijkt op die van een liftmonteur...
      Daar waar het om aansprakelijkheidsverzekering gaat wil ik het niet eens hebben, ik loop het risico wel dat er ooit iets naar beneden komt ( *** behoede!) maar dan heb je naar mijn bescheiden mening ook geen klote aan een aansprakelijkheidsverzekering, die doen dan alleen maar hun best om niet uit te gaan keren ( wat dat laatste betreft spreek ik helaas uit ervaring, welliswaar in ander beroep, maar wel met het gekronkel ib de slangenkuil van verzekeraars).

Lekkere dooddoener dat het je eigen risico is...in dat geval letterlijk!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Toch heb ik het prima voor elkaar gekregen met een prima prijs... Je moet wel kunnen aantonen dat je kundig bent, en zo min mogelijk risico loopt (dus doe ff cursus bij Rhino, en koop een tuiggie)...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Ik heb goed opgelet bij Rinus...heb ook een Navaho in de grootste maat...
          Ik heb echter ook heel goed de verschillende polis voorwaarden doorgelezen, ben nu ook verzekerd, maar aansprakelijkheid is gewoon een kosten baten verhaal...

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Weet alweer hoe ik dat ondervangen heb; via mijn algemene voorwaarden... Civielrechtelijke aansprakelijkheid is voor mij max. het bedrag dat ik die dag gefactureerd heb... Strafrechtelijk ben je natuurlijk altijd te vervolgen, alhoewel ze dan wel moeten aantonen dat er sprake is van schuld...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DJEM
              • Jul 2004
              • 254

Er zijn ook wel goede verzekeringen voor ondernemers, je moet ze vinden.
              Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

Working...