Opening Olympische Spelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsjanssennl
    • Aug 2004
    • 101

Opening Olympische Spelen

He Collega's

Gisteren (vrijdag) opening gezien van Olympische spelen... wat een spektakel... vooral op jullie terrein (rigging) zeer interesant lijkt me...
    Vooral dat beeld dat omhoog komt en dan uitelkaar gaat in verschillende delen en dan dat sommige delen ook nog in meerdere stukken worden opgedeeld... ontzettend knap werk...
    Iemand enig achtergrond info over het 'vliegen' qua constructie ed... want het stadion heeft nl. geen dak... en te zien op de tv zijn er nog al wat lijnen (staalkabels???) heen en weer getrokken en dan nog... zelfs mensen werden gevlogen (dubbele kabels)...
    Ben zeer benieuwd naar jullie commentaar en/of info hierover...
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Zoals ik het heb gezien zit er inderdaad een contructie met staalkabels, maar als ik het goed gezien heb, zat boven midden het stadion een soort van carre waaraan het een en ander was verbonden. Maar eerlijk is eerlijk, de show was ontzettend goed.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

helaas (?) gemist.
      maar meestal zie je zulke dingen op TV toch door de verwrongen geest van de regisseur,
      en net als bij het Songfestival - zodra het een technisch interessant shot wordt / dreigt te worden,
      krijg je die vals zingende artiest weer in close up...
      F**k eikel, hou dat shot nou FF langer vast!
      Ik denk dat ik op dezelfde manier zou TV-kijken naar het soort spektakels als de opening van de spelen.
      Ik heb ook geen idee wie er (rigging-technisch) bij betrokken waren.

... want het stadion heeft nl. geen dak...
      ...? Wat beweer je nou? ...
      Hoor nou eens, daar ging potdomme toch al die heisa over: die trage Grieken die niet op tijd klaar zouden zijn.
      (Overigens is de architect van dat stadiondak (Santiago Calatrava) mijn favoriete bouwmeester, een echte tovenaar met bewegende constructies).

Misschien is de rigging zo ontworpen geweest dat ze ervan uitgingen dat de openings-show ook mogelijk moest zijn als het dak niet geplaatst zou zijn.
      Dan is het onoverkomelijk om veel staalkabels, touwen (en bungees?) toe te passen als je iets wilt hijsen/vliegen.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Dat beeld was idd FANtastisch... Eerst die "kop" die belazerd werd, daarna alle stukken die "uiteenspatten", vervolgens de PROJECTIE op elk der delen; echt een technisch meesterwerk...Later ook nog die DNA-string laserprojectie...echt botergeil...

Jammer dat we daarna 2 uur (!!!!) moesten kijken naar die achterlijke sporters met vlaggen... Wat moesten die daar ?? Compleet zinloos... Vond het aansteken van de vlam ook mooi gedaan trouwens...

Ook de "vliegende" speer in het begin was mooi effect...

Heb trouwens een soort overhangende constructies gezien in alle vaagheid der schaduwen...Dus geen dak; wel constructie...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Werd naast de genoemde objecten ook met enige regelmaat een danser en/of danseres gevlogen, zeer stijlvol gedaan moet ik zeggen.

Vanmorgen in alle rust de herhaling van de opening zitten kijken, technisch hoogstandje...kan niet anders zeggen.

Wie beweert dat dit stadion geen dak heeft moet zn geld terug gaan vragen bij de plaatselijke pearl[8D]

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Inmiddels FF op de athene2000.com site gekeken.
            Een heel mooi dak boven de tribunes.
            - en daarvandaan letterlijk een spinneweb aan steels getrokken boven het veld!
            Dus zonder dat dak hadden ze die openingshow ook nooit kunnen doen.

Comment

• MeElmo
              • Aug 2003
              • 45

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Inmiddels FF op de athene2000.com site gekeken.
              Een heel mooi dak boven de tribunes.
              - en daarvandaan letterlijk een spinneweb aan steels getrokken boven het veld!
              Dus zonder dat dak hadden ze die openingshow ook nooit kunnen doen.
              en ik heb gezien dat dat spinneweb mooi blijft hangen voor de sluiting.. ik vraag me dan af, of je dan harpsluitingen moet gebruiken met bout moer sluiting (geborgd)
              SHA\'MON..... auw..

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

citaat:Geplaatst door MeElmo
                ik vraag me dan af, of je dan harpsluitingen moet gebruiken met bout moer sluiting (geborgd)
                "moet"?
                in Griekenland weet ik niet wat er moet of mag (die Grieken zelf waarschijnlijk ook niet....).
                Maar als jij en ik je gezonder verstand zouden gebruiken (en de risico's zouden afwegen).. weet je zelf het antwoord ook wel.
                Dat heeft niks met "moeten" te maken maar met
                'common sense',
                'good workmanship',
                'professional passionate proudness' &
                'elimination of any forseeable hazards' en meer van dat moois.
                Is dit vragen naar de bekende weg?

Comment

Working...