Werk op ladders binnen twee jaar verboden.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paul100
    • Jan 2004
    • 33

Inderdaad tegenwoordig heb je hoogwerkers die je niet af hoeft te breken deze kan met een knopje naar boven en beneden. Vervolgens hang je hem achter je auto.
    (voor de glazenwassers onder ons).

Wel lullig voor de kleine zelfstandige want die mag weer een inverstering doen van heb ik jou daar. (dit komt volgens mij wel vaker voor dankzij de vele regeltjes)

Overgens ben ik het met zeer eens met rinus.
    Het word weleens wat benauwd in ons verzorginges(betutelings) staatje.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Er zijn inmiddels ook "zelfrijdende" aanhanger-hoogwerkers.
      Mast naar beneden, stempels iets omhoog,
      en rijden maar: op twee wielen + disselwieltje.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• JoD
        • Feb 2004
        • 2

Eigenlijk mag een ladder alleen maar gebruikt worden om van de ene plaats naar de andere te gaan (staat in de VCA cursus die ik gekregen heb)

Groeten Jo

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Hey JoD,
          "van de ene (=lage?) plaats naar de andere (=hogere?) plaats te gaan?"
          Bedoel je dat ze zoiets in het VCA zeggen? En niet meer terug?
          Dat is toch weer typisch een vorm van 'ambtenarentaal'.

Comment

• JoD
            • Feb 2004
            • 2

zo iets ja en natuurlijk ook terug

Comment

• MJ
              • Mar 2004
              • 140

zo'n steiger bouwen is ook niet altijd makkelijk/veilig.
              een a-ladder is toch ook een soort van steiger?

in het theater sta ik eigenlijk nooit meer op een ladder..

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

ladders zijn rare apparaten, moeilijk te omschrijven etc. Zelfs een kratje bier waar je op gaat staan is eigenlijk al een ladder...Dus ook dit zal wel weer meevallen.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Hoi MJ
                  een steiger is toch vooral te herkennen als een tijdelijke modulaire ruimtelijke constructie gebouwd uit ronde (systeem-)buizen, met vertikale staanders, horizontale liggers, en diagonale schoren van eenzelfde soort buis.
                  van een a-ladder is de constructiewijze toch totaal anders.
                  Voor steigers geldt een principe dat de (ongeschoorde) hoogte nooit meer dan 4 x de breedte van de basis mag zijn. Kom daar maar eens om bij een ladder......
                  &
                  Hoi Mac,
                  een kratje bier, omgekeerd dan wel te verstaan, is een podium met licht of rook openingen..
                  een ladder is gekenmerkt door een tweetal regels (~rechtopstaand) en een aantal sporten, in elk geval meer dan 1 sport zou ik zeggen.
                  Bij de meeste ladders zijn de regels star, maar touw, band en staalladders hebben flexibele regels. De sporten zijn ofwel vierkant, rond of rechtopstaand rechthoekig.
                  (Bij een trap zijn de sporten juist platliggend rechthoekig.)

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Van mij had de ladder al jaren geleden verboden mogen worden..was ik er ok niet afgedonderd, om er aan de verkeerde kant op te klimmen (wat ik niet wist tot dan!) waar ik een kleine liesbreuk aan over gehouden had...En ik persoonlijk, vind een steiger veel veiliger, mist goed opgebouwd...En er op de goede manier gebruik van maken...

Waren de houten ladders ookal niet verboden? hoeveel zwerven er daar nog van rond in 'proffesioneel' gebruik?
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Houten laddes zijn in de electrotechniek VERPLICHT in Denemarken, dus, vanwege het geleidingsprobleem bij Aluminium...
                      ach europa, lekker belangrijk....

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

Ik meen dat men ook in Nederland juist de voorkeur gaf aan (ongeschilderde) houten ladders,
                        omdat daarbij slijtage en vermoeiing beter zichtbaar / te controleren zijn.
                        En ach een 'verenigd' Europa....
                        dat is alleen maar kortstondig gelukt onder de heerschappij van "ietwat afwijkende types" als:
                        A. de Hun (434 - 453); K. de Grote (767 - 814); N. Bonaparte (1804 - 1814); A. Hitler (1940 - 1945)

@Mac,
                        hebben die Denen soms ook houten rolsteigers?

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

De glazenwassers hebben bijna altijd een houten ladder omdat als er iets fout gaat je het nog hoort en nog optijd naar benede kan klimmen, heb ik wel is gehoord.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

onze glazenwassers op school hadden een hoogwerker om de eerste verdieping te doen.

vindt ik persoonlijk wat over dreven!

lader staan best als je er goed mee om gaat.
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

citaat:dat is alleen maar kortstondig gelukt onder de heerschappij van "ietwat afwijkende types" als:
                              A. de Hun (434 - 453); K. de Grote (767 - 814); N. Bonaparte (1804 - 1814); A. Hitler (1940 - 1945)
                              O.Duffhuës?? 1974-????.....

Ik zal eens bij een maatje van me informeren over die houten ladders..hoe dat nou precies zit...Die dient het te weten..die hebben een schoonmaakbedrijf, met te veel personeel zeg maar..
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

citaat:Geplaatst door rinus bakker

@Mac,
                                hebben die Denen soms ook houten rolsteigers?
                                jaa, inderdaad. Heb ooit een machine gebouwd voor Crisplant, een sorteermachine, waarmee ook op schiphol de koffers gesorteerd worden.
                                Was bij Timberland Europe, en owee , de arboregels in Denemarken. Kwam ik met m'n alu-trappen en rolsteiger aanzetten, moesten eerst de rubberwielen en de rubbervoetjes PERSOONLIJK door de opdrachtgever gecontroleerd worden..........Ivm die geleiding naar aarde, van oa een lastrafo, etc...(!)

Comment

Working...