Vliegpunt R1437

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PM
    • Mar 2003
    • 87

Vliegpunt R1437

Hoe gebruik je dit vliegpunt correct ?

Moet ik het vliegpunt zo bevestigen dat het vergrendelmechanisme zich onderaan of bovenaan bevindt ?
    Stel dat ik verschillende luidsprekerkasten onder elkaar wil hangen : Gebruik ik dan 2 vliegpunten in 1 flytrack ? Of kan ik met kabels / kettingen van vliegpunt naar vliegpunt gaan ?

• delighted
    • Jul 2003
    • 420

Ondanks dat we je plaatje niet kunnen zien is er volgens mij maar 1 correct antwoord:

RTFM!!!

En als er geen manual is, dan moet je je sowieso nog eens gaan afvragen of je dat ding uberhaupt wel moet gaan gebruiken.

Comment

• PM
      • Mar 2003
      • 87

Voila, de link naar de foto is nu aangepast ...
      Ik kan er nergens info over vinden, wel hier en daar een foto. Maar hoe moet het nu correct gebeuren ? Vandaar mijn vraag op dit forum.

Opmerkingen zoals die van deligted zal ik maar negeren, want daar wordt niemand wijzer van...

Comment

• snoei
        • Apr 2003
        • 168

heeft je speaker niet aan de boven en onderkant flytracks?

Comment

• PM
          • Mar 2003
          • 87

Mijn speakers hebben aan iedere zijkant 2 flytracks.
          Op dit moment ga ik ze nog niet onder elkaar hangen.
          Maar de vraag is dus gewoon of het uitmaakt op welke manier het vliegpunt gemonteerd wordt.

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door PM

Voila, de link naar de foto is nu aangepast ...
            Ik kan er nergens info over vinden, wel hier en daar een foto. Maar hoe moet het nu correct gebeuren ? Vandaar mijn vraag op dit forum.

Opmerkingen zoals die van deligted zal ik maar negeren, want daar wordt niemand wijzer van...
            Ieder product waar fatsoenlijk mee gehesen kan worden heeft een handleiding. In die handleiding staat hoe het product gebruikt moet worden. Wat mag wel, en vooral wat mag niet.

Als een dergelijk product geen handleiding heeft zegt dat meestal weinig goeds over het product en moet je je afvragen of je het wel moet gebruiken....

Doe er mee wat je er mee wilt doen............

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

1. Hoe kom je bij de naam 'vliegpunt'.
              2. Ik ken dit ding als 'double stud', en dan komt hij uit de "aviation industry" voor het vastzetten van stoelen en lading in de zg. "seat tracks" (hoogwaardige aluminium extrusie-profielen, ook wel "C-track" of "seatrack") in vliegtuigen...
              Vandaar de kreet 'vlieg'-punt?
              Er zijn een aantal fabrieken/merken die deze dingen maken,
              kennelijk is er ook een fabrikant die hier het nummer zoals door jou genoemd aan weet te plakken.
              Er zijn ook een aantal mensen/producten die ze op een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere manier toepassen.
              Maar we beginnen weer gewoon bij de fabrikant.
              Jij hebt het nummer nu nog de naam en de F**king Manual.
              Kan de leverancier je er niks over vertellen (NB: de combinatie met track-type is zeer belangrijk voor de toelaatbare last): wegpleuren, of alleen gebruiken voor de hond moeten stallen buiten de supermarkt.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• PM
                • Mar 2003
                • 87

@ Rinus :

De fabrikant : http://www.pennfabrication.com/

en officieel noemt het ook "double stud flying point"
                Vandaar dat ik het vliegpunt noem !

De luidsprekerkast die ik wil laten "vliegen" :

Je ziet aan de zijkant twee "fly-tracks"

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

jij denkt waarschijnlijk dat Penn de fabrikant is,
                  maar dat lijkt mij niet het geval:
                  Pennis een tussenhandelaar die het product voor een andere toepassing inzet dan waarvoor het oorspronkelijk ontwikkeld was.
                  Overigens is Penn daarin niet de enige.
                  Maar wat is nou precies de vraag?
                  1. Je hebt de naam van de fabrikant van die 'vliegpunten'
                  en kunt dus de juiste vragen daar stellen, waar de meeste kennis erover in huis is / hoort te zijn) ....
                  2. Je hebt Dynacord(?)speakers met dito "tracks". Zij weten dus de toelaatbare belastings/richting op die trachs.
                  Als je het enige echte goede antwoord wilt weten zul je de voorgenomen lastcombinatie / richting / kracht enz bij de bron moeten opvragen en niet hier op basis van binnendruppelende afbeeldingen.
                  Overigens heb ik al de nodige verhalen gelezen op Duise forums, over de website van Dynacord, waarop nogal 'spannende' dingen stonden, die ze er later weer gauw afgehaald hebben, nadat die discussie erover losbrandde.
                  De hele vraag is weer gewoon het analyseren van de gevaren, gevolgen en de afwendbarheid ervan in de bekende "wat-als" reeks ....
                  Maar het is te belachelijk voor woorden dat een fabrikant dat overlaat aan de klant.....
                  Goedkoop spiekerkassie, en zoek de rest lekker zelf maar uit? Zoiets??????????

Comment

• PM
                    • Mar 2003
                    • 87

Hmmm,

mijn vraag was eigenlijk gewoon heel simpel, zonder het te hebben over merken, fabrikanten of handleidingen.
                    Verder dacht ik dat dit forum ook bedoeld was om ervaringen en tips te vragen en te geven.

En ik dacht dat mijn vraag toch wel duidelijk was :
                    hoe moet dit "double stud flying point" bevestigd worden in de "fly track" ? Met de vergrendeling bovenaan of onderaan.
                    En als tweede vraag : stel dat ik verschillende kasten onder elkaar zou hangen : hoe doe ik dat dan juist ?

Blijkbaar werkt niemand met deze systemen, aangezien er geen echte antwoorden komen. Ik lees hier enkele wat vage opmerkingen van mensen die blijkbaar gefrustreerd worden (of al zijn) omdat iemand een vraag stelt. [V]

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

Wij vliegen onze Electro voice hier regelmatig mee, hoe de double studs hangen verschilt al of de kasten plat of rechtopstaand gevlogen worden.
                      De flytracks zijn hierbij op de korte zijde gemonteerd, van voor naar achter toe (2 per kant).
                      Zodus, als we ze plat vliegen (85% van de gevallen) dan komt de ketting/steel links of rechts van de stud, dus dan maakt het allemaal zoveel niet uit. We hangen z'n ophanging dan aan de bovenste flying track, en de tweede (om een volgende kast aan te hangen) aan de onderste track. (Dit hangt er echter vanaf of je kast hierop voorzien is om die krachten op te vangen, in m'n EV zit er binnen in de kast een stalen geraamte waar de flytracks op bevestigd zijn. kasten wegen dan ook een kleine 120 kg !!)
                      Als we ze rechtopstaand vliegen, dan komt de ring boven de stud te zitten, dus dan maakt het ook niet veel uit hoe je 'm hangt.
                      Nu je vraag:
                      Als de flytrack in je kast van boven naar onder loopt (en dus niet van voor naar achter zoals bij ons), dan gebruik je de studs gewoon zodat de ring de andere kant uithangt dan de vergrendeling (anders liggen deze 2 op elkaar te duwen). Dus het zal er van afhangen of de stud gebruikt wordt om je kast mee te vliegen (vergrendeling langs onder) of om door te gaan naar een volgende kast (vergrendeling langs boven).
                      Om meerdere kasten onder elkaar te hangen hebben wij korte kettingen laten maken met een double stud aan bevestigd, precies op de afstand tussen de 2 flytracks van de 2 kasten. Doordat we op elke kast boven en onder een flytrack hebben staan hang je ze langs boven vast, en langs onder koppel je ze door. de flytracks staan op de kasten onder een kleine hoek gemonteerd (dacht iets van een 5 %) waardoor we onze kasten een beetje kunnen tilten tov elkaar door de studs iets meer naar voor of naar achter in te klikken. Check wel eerst in de manual hoe zwaar je de kasten onderling kan belasten, want als je 2 aparte flytracks telkens gebruikt per kast, komt het gewicht van alle volgende kasten op je eerste kast te hangen.
                      --- watt ever you want ---

Comment

• jelle_janssens
                        • Apr 2003
                        • 35

hello,

@PM: op de site van PENN geven ze je alleen de afmetingen van de stud, hier ben je volgens mij weinig mee, van gewicht is zelf geen sprake.
                        gezien de richting van het vliegprofiel op je klankkast komt al het gewicht van de kast op beweegbare deel van de stud (het vergrendelmechanisme), de richting waarin je de stud plaatst maakt volgens mij geen verschil. ik kan natuurlijk verkeerd zitten.

@kevin: aangezien na ik onze testbouw van gisteren nog steeds niet ben gaan slapen en we met enkele vlieg-vragen zaten heb ik wat liggen opzoeken, ik kom tot de constatatie dat onze vliegprofielen verkeerd staan (ten opzichte van het gebruikelijke systeem)!?!?!?

@rinus: even een vraagje: wie is dan wel de fabrikant? heeft de stud een sterkere en een zwakkere kant? wat zou het toelaatbare gewicht zijn of wat is het toelaatbare gewicht dat de stud mag verwerken?

voila,
                        Jelle
                        ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

citaat:Geplaatst door jelle_janssens

@kevin: aangezien na ik onze testbouw van gisteren nog steeds niet ben gaan slapen en we met enkele vlieg-vragen zaten heb ik wat liggen opzoeken, ik kom tot de constatatie dat onze vliegprofielen verkeerd staan (ten opzichte van het gebruikelijke systeem)!?!?!?
                          Tsja, wel standaard electro voice gemonteerd he...

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

citaat:Geplaatst door jelle_janssens

hello,
                            @rinus: even een vraagje: wie is dan wel de fabrikant? heeft de stud een sterkere en een zwakkere kant? wat zou het toelaatbare gewicht zijn of wat is het toelaatbare gewicht dat de stud mag verwerken?
                            Dat kun je van een plaatje op het web natuurlijk niet zeggen...
                            (het is net als met truss: het lijkt allemaal sprekend op elkaar)
                            Maar een paar namen van fabrikanten weet ik wel:
                            Ancra (maar nu geloof ik failliet)
                            en
                            Aeroquip.
                            op dit plaatje op

(oeps, .... en nou maar hopen dat dit werkt.....
                            het is de photo ID: 515057, met dat gesloopte interieur:
                            Let op de tracks op de vloer!)
                            zie de originele toepassing in "een ietwat ontmantelde" staat.
                            Maar FF zonder dollen
                            - aan een foto van een speaker zie je niet hoe hard ie kan
                            - aan een foto van een truss zie je niet wat je eraan mag hangen,
                            dus:
                            verwacht nou geen specifieke belastbaarheidsinfo op basis van alleen een foto in dit topic.

Comment

• Kevin_DM
                              • May 2003
                              • 577

Dus samengevat: zo'n double stud is ontworpen en gemaakt om klankkasten te vliegen, is gekeurd maar d'r zijn blijkbaar geen maximale belastingstabellen van verkrijgbaar ?

Comment

Working...