Kabellier ipv. kettingtakel ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomaz
    • Feb 2004
    • 61

citaat:Geplaatst door rinus bakker
    Maar er is niemand die 'bij ons' eist dat die prijs zo hoog is...
    ... behalve dan de fabrikant, want anders scheurt ie er zijn broek aan.

Maar serieus, voor wat betreft TüV/CE keuring:
    (1) als ik een kl***liertje maak, en ik kleef er een CE stikkertje op, kan ik het verkopen. CE is namelijk "zelfgecertificeerd" en houdt niet in dat er een keuring heeft plaatsgevonden. Echter, als het fout gaat ben ik als fabrikant gezien.
    (2) als ik aan de TüV uitleg dat mijn lier enkel bedoeld is om kisten over een vlakke vloer te slepen zonder dat er mensen in de buurt zijn, en ik zet dat in de handleiding, kunnen zij een certificaat afleveren. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik er veilig mee boven mensen kan hijsen.

Zeg nu niet dat dit een dwaas voorbeeld is: het liertje op de trailer van mijn zeilbootje is ook TüV gekeurd, maar er staat uitdrukkelijk op dat die NIET mag gebruikt worden om te hijsen. Idem dito met lieren voor op de wagen. Een TüV-keur is alleen maar wat waard als het over een relevante norm gaat, en het is aan jou om zeker te zijn dat je het product gebruikt als bedoeld door de fabrikant.

Ook voor het hijsen tijdens het opbouwen (als er nog geen publiek is) zijn er eisen, en ook daarvoor geldt bovenstaand verhaal.

ps. kabellieren mogen zeker; anders heeft zowat elk theater in Nederland een probleem.

Thomaz
    \"Be strict when sending and tolerant when receiving.\"
    RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

Comment

• olvaar_be
      • Mar 2004
      • 64

"CE" staat volgens de chinesen ook voor CHINESE EQUIPMENT .. logo is 'BIJNA' hetzelfde ...

Maar dan kleeft er geen TÜV op .. en is er een onbegrijpbare handleiding bij (zo eentje met van die gekke tekens, die je van boven naar onder zou moeten lezen)

Ik stel mij persoonlijk de vraag hoe synchroon die dingentjes draaien, en dan nog onder verschillende belastingen ..

Ik ga mij in ieder geval zo'n paar aanschaffen voor bij de opbouw .. en terwijl sparen voor een paar 2000kg Stagemaker dingetjes

Surf eens naar mijne website.

Comment

• namoh
        • Mar 2004
        • 8

Ik heb zelf 2 soortgelijke takeltjes van Ferm hier achter in de loods hangen met 6m Truss, worden alleen gebruikt om dingen uit te proberen daar zijn ze prima geschikt voor, maar ik zou ze zeker niet voor serieuse toepassingen gebruiken.
        citaat:Overigens is E&M een bedrijf waar je wat mee kunt!
        Ze hebben overal verstand van als je zo op hun site rondneust.
        Deze truss:

is bijvoorbeeld ook zeer indrukwekkend!
        WOW: das pas handig zonder al die klotediagonalen!!!!
        Bij E&M hangen ze gewoon de takels onder een hoek van 45 graden (gezien Horeca beurs Zuidlaren feb j.l.)Hebben ze toch noch iets diagonaals.

"Het word tegenwoordig steeds moeilijker om op een eerlijke manier aan een ander z'n centen te komen"

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Bij E&M weten ze dus niet wat schuine reeptrek is,
          en zijn ze rijp voor een 'bestuurlijke boete'. (Of een cursus? Gneh geneh gneh)
          Die 'bestuurlijke boetes' kunnen heel wat duurder blijken dan een cursus!
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...