Karretjes ST40 en S36

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BoogiePimp
    • Feb 2004
    • 46

Karretjes ST40 en S36

Hoi allemaal,

Is er iemand die weet of er voor S36 en ST40 truss van Prolyte al enige vorm van karretjes, of andere makkelijke mogelijkheden/manieren om deze te vervoeren, zijn [?]
    Ik zoek iets in de vorm van het 'wiel- en stapelplaatjes' idee...

Sander Hoooooii!

Touren is da bomb!
  • od
    • Feb 2004
    • 138

bij AED in willebroek (Belgiƫ) hebben ze van die karretjes. ik denk dat er in Nederland ook een afdeling van AED bestaat. www.aed.com denk ik

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

bimshowequipment.nl

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Prolyte heeft wel stapelprofielen sinds kort, staan nog niet in de catalogus. Zien er simpel en goed uit. Gewoon even informeren.

m.v.g. Herman

Comment

• od
          • Feb 2004
          • 138

heb het juist nagekeken moet zijn
          www.aedrent.nl of www.aedrent.be

Comment

• BoogiePimp
            • Feb 2004
            • 46

Nog ff voor verdere specificatie: S36R en ST40V
            Ik kan op de AED site niet echt iets vinden van voorbeelden van plaatjes, ik zal ze weleens bellen anders.
            Als ik dan toch aan het bellen ben kan ik idd ook prolyte zelf ff bellen, maar ik denk dat die plaatjes daar een beetje teveel gaan kosten...
            Ben namelijk van plan om het zelf te maken of ergens te laten maken...
            Bedankt in ieder geval,

Sander Hooooooii

P.S. Ook eventuele andere vervoersmethoden zou ik graag willen weten
            Touren is da bomb!

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door BoogiePimp

P.S. Ook eventuele andere vervoersmethoden zou ik graag willen weten
              Ik heb ook wel eens gezien dat ze lichtkarren hadden verbouwt om truss erin te kunnen vervoeren. Maar op een beetje klus heb je dan een hele berg van de karren in de weg staan.

De plankjes met wielen kan je ook zelf maken. Volgens mij verkopen ze bij Martin Rental/Fairlight die karretjes gegoten van kunststof.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DjFlo
                • Jun 2003
                • 332

In de FAQ's kwam ik dit tegen

misschien staat er iets tusse voor je

groeten

floris

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Dat van Prolyte zijn kunstof balkjes om het stapelen te vergemakkelijken, het zien is overtuigend (Prolyte waardig).

m.v.g. Herman

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Hoi allemaal,

Is er iemand die weet of er voor S36 en ST40 truss van Prolyte al enige vorm van karretjes, of andere makkelijke mogelijkheden/manieren om deze te vervoeren, zijn [?]

Sander Hoooooii!

Bij AED worden karren gebruikt die net even lang zijn als de truss, en de truss met 2 naast elkaar en met 5 op elkaar komt te liggen.
                    Aan het uiteinde van de truss wordt er dan in de kar een hoekprofiel gelast van ong 3 op 3 cm, telkens aan de onderkant van elke truss, zodat de truss hier telkens op steunt (dus 5 hoekprofieltjes).
                    In de lengte (kant van de truss dus) wordt er ook telkens een plaatje gelast, dit echter maar 5 cm lang (dus 5 op 3 ong), ook telkens ter hoogte van onderkant truss, zodat de truss er niet langs zijkant kan uitvallen. trussen worden dan over dit plaatje getild om ze in de kar te leggen, en dan leg je ze in het hoekprofieltje.

Voordeel: trussen zitten muurvast (zeker als je er evt nog een spanband rondtrekt), je kan zelfs trusskarren gaan tippen in je trailer, en zit altijd netjes.
                    Nadeel: duur, en je hebt plaats nodig om je lege karren te stockeren.

--- watt ever you want ---

Comment

• test12
                      • Jan 2003
                      • 901

Twee prolyte balkjes op een mobieltje vast zetten en tussen elke laag weer twee losse plaatsen en een spanband om het geheel en tippen is dan ook geen probleem.

m.v.g. Herman

Comment

• BoogiePimp
                        • Feb 2004
                        • 46

Alleen zijn die dingen van Prolyte alleen voor 30D en 30V gemaakt.
                        Dus S36R en ST40V gaan er niet op passen....

Groeten Sander
                        Touren is da bomb!

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Da's jammer misschien komen die nog, wij hebben ze ook nog niet, maar ik had gehoord dat ze er mee bezig waren.

m.v.g. Herman

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Hoi allemaal,

Sander Hoooooii!

Bij AED worden karren gebruikt die net even lang zijn als de truss, en de truss met 2 naast elkaar en met 5 op elkaar komt te liggen.
                            Aan het uiteinde van de truss wordt er dan in de kar een hoekprofiel gelast van ong 3 op 3 cm, telkens aan de onderkant van elke truss, zodat de truss hier telkens op steunt (dus 5 hoekprofieltjes).
                            In de lengte (kant van de truss dus) wordt er ook telkens een plaatje gelast, dit echter maar 5 cm lang (dus 5 op 3 ong), ook telkens ter hoogte van onderkant truss, zodat de truss er niet langs zijkant kan uitvallen. trussen worden dan over dit plaatje getild om ze in de kar te leggen, en dan leg je ze in het hoekprofieltje.

Voordeel: trussen zitten muurvast (zeker als je er evt nog een spanband rondtrekt), je kan zelfs trusskarren gaan tippen in je trailer, en zit altijd netjes.
                            Nadeel: duur, en je hebt plaats nodig om je lege karren te stockeren.

Nadeel: Bij grote klussen heb je een vrachtwagen lading aan lege trusskarren over. De inmiddels bekende wielplakjes nemen weinig ruimte in beslag.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Kevin_DM
                              • May 2003
                              • 577

citaat:Geplaatst door cobi

Nadeel: Bij grote klussen heb je een vrachtwagen lading aan lege trusskarren over. De inmiddels bekende wielplakjes nemen weinig ruimte in beslag.
                              Tsja, en meestal dan ook een vrachtwagen waarmee de truss naar produktie vervoert is, waar je ze dan induwt. Probleem met die plankjes is dat je er regelmatig kwijt speelt, zo'n kar valt al wat harder op...
                              --- watt ever you want ---

Comment

Working...