Gewicht van truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Gewicht van truss

Hallo,

Ik ben van plan om op 2 Powerdrive Ref 40 statieven 6 meter truss te gaan zetten. Nu weet ik dat deze dingen iets van 40kg/stuk mogen hebben wat dus neerkomt op een verdeelde last van 80*0.75=60Kg.
    Nu wil ik een beetje gaan rekenen enzo wat ik er max. kan inhangen maar ik weet het gewicht van de truss alleen niet.
    Dus hoeveel weegt de gemiddelde truss per meter?

En kan ik uberhaupt wel 6m truss op Powerdrives zetten?

Groeten Joost.

• Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

Als het slim is om 6 meter truss incl belasting op 2 van die statieven te zetten? ja het zal mogen als je die 75% regel aanhoud. maar het omhoog en omlaag halen gaat behoorlijk moeilijk worden en laten we eerlijk zijn, deze statieven zijn daar niet primair voor gemaakt.

Wat weegt truss, dat is ook weer qua merk en type verschillend, van bv prolyte kun je het zo op de website vinden en van b.v milos weer niet. En dan ook nog, 6 x 1 meter verschilt met 2 x 3 meter ik weet zo ff uit m'n hoofd dat 2,5 meter milos driehoek, 10 kg weegt. Maar wegen kun je die zooi natuurlijk ook gewoon zelf doen met een unster of personenweegschaal. Houd er ook even rekening mee dat je truss adapters ook al snel een paar kilo zijn en vergeet je kabels niet mee te nemen in je berekening.

maar om zeker te weten wat niet lukt[] probeer maar 6 meter minibeam op die 2 statieven te leggen. Je hebt truss op statieven en daar zal het (gokje) dan ook wel bij blijven. Gewoon windups zoeken en gebruiken (huren), truss en andere spul wegen, rekenen en al dan niet klaar en aantoonbaar dat je goed zit.

groeten

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door Joost van Ens
      maar het omhoog en omlaag halen gaat behoorlijk moeilijk worden en laten we eerlijk zijn, deze statieven zijn daar niet primair voor gemaakt.
      To 2 x Joost!
      weinig aan toe te voegen.misschien wat vuistregels:
      driehoek 30x30 truss - vuistregel 3 tot 5 kg/m
      afhankelijk van buiswanddikte (2 of 3mm) en koppelingssyteem.
      vierkant 30x30 truss - vuistregel 4,5 tot 6,5 kg/m
      afhankelijk van idem.
      driehoek 40x40 truss - vuistregel 4 tot 6 kg/m, afhankelijk ... idem.
      vierkant 40x40 truss - vuistregel 5 tot 7 kg/m, afhankelijk ... idem.
      Voor de dikwandige buizen (4 a 5mm) zit je ook voor de compacte trussen al gauw op 10-12 kg/m, en de echte 'vette truss' gaat richting 15-20kg/m.
      En die zorgen al voor het overbelasten van je statief met alleen het gewicht van de truss.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

Heej Rinus en Joost,
        Als ik die truss hier had zou ik het wel even wegen, maar nu kan ik iig een beetje een schatting maken.

Tanx, groeten Joost.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

k denk da die powerdrives nie zo'n goed idee zijn...
          Als je de 6 m truss berekent + bekabeling + clamps, dan kun je echt niet zoveel effecten ophangen, cker niet veel scanners en MH's.
          Zoek een paar wind-ups en koop die, kun je veel meer in truss kwijt.
          Als je echt veel erin wil hange, dan moet je naar towers kijke, maar voor 6 meter truss is dat dan weer erg extreem groot en duur...

Comment

Working...